شناسه خبر: 34425 منتشر شده در مورخ: 1400/6/31 ساعت: 11:04 گروه: اجتماعی  
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: قانون حمایت از معلولان نیاز به اصلاح دارد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: قانون حمایت از معلولان نیاز به اصلاح دارد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: قانون جامع حمایت از معلولان که تاکنون ۲ بار اصلاح شده باز هم نیاز به اصلاحات جدی دارد و امیدواریم در این زمینه تلاش بیشتری از سوی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر نهادهای مسوول انجام شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، مسعود فیروزی افزود: قانونگذاران گرچه در سال‌های گذشته تلاش بسیار در این زمینه داشته و دستکم سه بار به این حوزه ورود کرده‌اند اما باید در نظر داشت که هیچ قانونی دائمی نیست و همیشه جای اصلاح و به‌نگری وجود دارد. وی ادامه داد: شرایط زندگی امروز به سرعت تغییر می‌کند و همزمان با این تغییرات، نیازهای جدید برای گروه‌های توانخواه ایجاد می‌شود که نیاز به قانون‌های جدید و به روز داریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: باور به "برابری افراد دارای معلولیت با سایر افراد در برخورداری از حقوق و امکانات زندگی اجتماعی" باید در عموم مردم و تک تک شهروندان تثبیت شود و مسوولان اجرایی نیز باید به "دسترس‌پذیری" به عنوان یک ضرورت و اولویت غیر قابل انکار و امر بسیار واجب برای زندگی افراد دارای معلولیت نگاه کنند.وی افزود: خانواده‌های افراد دارای معلولیت نیز باید نگاه‌ خود را به این گروه تغییر دهند و همان امکانات و مطالباتی را که خودشان دارند برای این افراد نیز قائل باشند.

فیروزی ادامه داد: بسیاری از اعضای خانواده‌های معلولان آنها را با بی‌تفاوتی در انزوا قرار می‌دهند و از مسوولیت خود در قبال آنها می‌گذرند.وی گفت: وزارتخانه‌های متولی اشتغال، مسکن، ورزش و تحصیل نیز باید به صورت جدی و بدون تعارفات اداری، با عزم قاطع به رفع موانع و مشکلات این گروه بپردازند.مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: نگاه مبتنی بر محدود کردن بیشتر معلولان که گاه در برخی سازمانهای دولتی و حتی وزارتخاها دیده می‌شود باید از میان برود و اگر فرصتهای شغلی، زمینه‌های خانه‌دار شدن، امکانات ورزشی و مدارج تحصیلی در کشور وجود دارد باید به شهروندان معلول نیز بطور مساوی با سایر اقشار جامعه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: معلولان گروهی هستند که گرچه دارای ناتوانی‌های جسمی می‌باشند اما از برخی توانمندی‌های بسیار و قدرت اثرگذاری فراوان برخوردارند.فیروزی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه بسیار به جامعه هدف بهزیستی صورت گرفته و این سازمان همیشه به عنوان متولی امور افراد دارای معلولیت بزرگترین مدافع حقوق توانخواهان بوده است.وی افزود: بر این اساس سازمان بهزیستی وکیل مدافع معلولان است ولی در مقام متولی‌ در زمینه شغل، مسکن، ورزش، امکانات زندگی و تحصیل این قشر اعتبارات و سرمایه‌ بسیار محدودی دارد زیرا این موارد مسوولانی در حد وزارتخانه‌ها و سازمانهای مجزا دارند که در خصوص افراد دارای معلولیت وظیفه‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: ۱۳۲ هزار شهروند معلول در این استان شناسایی شده و همه آنها دارای پرونده در بهزیستی بوده و از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند. هم اکنون ۱۹۲ هزار شهروند مددجو در خراسان رضوی زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی در این استان هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *