شناسه خبر: 34405 منتشر شده در مورخ: 1400/6/29 ساعت: 10:52 گروه: اجتماعی  
بهسازی شهر برای معلولان و جانبازان را از اولویت‌های خود می‌دانیم

بهسازی شهر برای معلولان و جانبازان را از اولویت‌های خود می‌دانیم

شهردار تهران در جمع مدال آوران کاروان پارالمپیک ۲۰۲۰ گفت: در تهران ۱۲هزار کیلومتر پیاده راه داریم که باید مناسب سازی شوند و این در حالی است که ۸ هزار کیلومتر از معابر در تهران پیاده راه ندارند.

به گزارش ایران سپید نشستی صمیمی با جمعی از قهرمانان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و زهرا شمس احسان رئیس کمیته ورزش شورا شهر، امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، امیر محسنی رئیس سازمان ورزش شهرداری و جمعی از قهرمانان پارالمپیک توکیو برگزار شد.

 علیرضا زاکانی در این دیدار  گفت: شما مدال آورانی هستید که دل ملت و رهبر معظم انقلاب را شاد کردید و لبخند بر لبان مردم و معظم له نشاندید و ملتی را سربلند کردید.

وی ادامه داد: باید از شما عزیزانی که نام کاروانتان را به نام شهید سلیمانی مزین و با اقدامات خود فرهنگ پهلوانی را در این مسابقات زنده کردید، با تمام وجود تشکر کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک رویارویی تمدنی قرار دارد و باید بدانیم که نقش نمایندگان ایران اسلامی و افتخار آفرینی آنها در همه حوزه ها کلیدی و ارزشمند است.

زاکانی گفت: آنچه در این رویارویی ها باعث پیروزی و سربلندی ملت‌ها می شود پیشرفت در زمینه‌های مختلف ورزش، علم و فرهنگ است و چه خوب که شما در عرصه ورزشی به این شایستگی دست یافتید.

وی با بیان اینکه کاروان پارالمپیک ایران سه ویژگی داشت، افزود: نخست کاروانی ارزشی بود که می شود در همه رفتارهای شما این ارزش مداری را دید.

وی با بیان اینکه کاروان پارالمپیک ایران در اوج غیرت رفتار کرد و نشان داد غیرتمندی تا چه حد می تواند پیشینه های یک ملت را زنده کند، افزود: این کاروان یک کاروان کیفی و فنی بود و تعداد زیادی نداشت اما از کیفیت بالایی برخوردار بود.

به اعتقاد شهردار تهران، با حضور کاروان پارالمپیک ایران در این میدان سه دستاورد به دست آمد که نخستین آنها شکستن حصار تبلیغات ضالمانه ای بود که به دور ملت و کشور ما کشیده شده است.

زاکانی افزود: دستاورد دوم این بود که کاروان پارالمپیک نشان داد روح آدمی آنقدر بزرگ است که هر اتفاقی برای جسم رخ بدهد روح بزرگ می تواند آن جسم را به جاهای بزرگی برساند.

وی اضافه کرد: دستاورد سوم کاروان پارالمپیک این بود که توانست نشاط و لبخند را بر لبان ملت ایران که این روزها زیر یک فشار معیشتی دل آزرده است، مجدد بنشاند.

وی گفت: ما به این نکته توجه داریم که آن چه که به شهر عزت و اعتبار می دهد وجود انسان ها و شهروندان است و اگر به زیرساخت های شهر توجه می کنیم برای رفاه و آسایش بهتر مردم است و از این رو بهسازی شهر برای معلولان و جانبازان را از اولویت های خود می دانیم.

شهردار تهران  در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که قهرمانان کشورمان درد دل داشتند، شهردار تهران چقدر می‌تواند پاسخگوی این درد دل‌ها باشد؟ تاکید کرد: ما با همه وجود در اختیار آن‌ها هستیم و افتخار می‌کنیم که به گرامی داشت غیرت، بزرگی و عظمت آن‌ها پرداختیم. دغدغه‌ها و خواسته‌های این عزیزان فراتر از حوزه خودشان بود. متناسب سازی شهر، ایجاد زمینه تلاش و فعالیت معلولان و جانبازان و ایجاد تسهیلات برای آن‌ها و... امیدواریم با تمام وجود نوکری آن‌ها را بکنیم و آنچه در شان این بزرگواران هست را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه قولی برای مناسب سازی شهر برای تردد آسان‌تر معلولان می‌دهید؟ گفت: متناسب سازی پیاده رو‌ها جز کلان پروژه‌هایی است که در شهر دنبال خواهیم کرد و انشالله ثمره آن را شهروندان خواهند دید. ما در تهران ۱۲هزار کیلومتر پیاده رو داریم که باید مناسب سازی شوند و این در حالی است که ۸ هزار کیلومتر معابری در تهران داریم که پیاده رو ندارند.

در ادامه مهدی چمران ضمن قدردانی از کسب افتخارات ورزشکاران توانخواه گفت: اینکه شما عزیزان افتخار آفرینی کردید یک اقدام عظیم بوده و امیدواریم در آینده شاهد افتخار آفرینی بیشتر جانبازان و معلولان عزیز در عرصه ورزش و دیگر عرصه ها باشیم.

وی  افزود: افتخار آفرینی شما سبب شد همه ملت شاد شدند، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روح حضرت امام خمینی (ره) و همه ملت حتی از یک دانش آموز گرفته تا یک فرد مسن همه خوشحال شدند و به این شادی افتخار می کنند.

رئیس شورای شهر در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان یکی از مدال آوران پارالمپیک که تهرانی ها مظلوم هستند نیز بیان کرد : من هم به عنوان یک تهرانی می گویم که تهرانی ها مظلوم واقع می شوند و امیدواریم این مظلومیت در عرصه های مختلف و به ویژه در عرصه ورزش رخت بربندد.

وی همچنین خطاب به ورزشکاران حاضر در این نشست، گفت: قهرمانی و افتخار آفرینی شما از جنبه دیگر دارای ارزش است چرا که شما امید را در دل مردم زنده کردید، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «دشمنان انقلاب همواره در صدد این هستند که امید را در دل مردم بخشکانند و لذا ما باید همواره در جهت عکس این رویه عمل کنیم» و این افتخار آفرینی شما در راستای زنده نگاه داشتن امید در دل مردم بود. ما با امید زنده هستیم و باید به آینده امید داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم با شما خدمتگزار کوچکی برای مردم باشیم.

 چمران تاکید کرد: از اینکه نام شهید سلیمانی به واسطه نام گذاری کاروان در این مسابقات و به واسطه مدال آوری شما طنین انداز شد، تشکر می کنیم و قدردان این پیروزی ها هستیم.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *