شناسه خبر: 34404 منتشر شده در مورخ: 1400/6/29 ساعت: 10:52 گروه: ورزشی  
تابع: مشکل بینایی جودوکاهای ایران توسط IPC تأیید شد

تابع: مشکل بینایی جودوکاهای ایران توسط IPC تأیید شد

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: مشکل کم‌بینایی پاراجودوکاهای کشورمان توسط IPC به تأیید پزشکی رسیده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از شبکه اطلاعرسانی راه دانا، محمد تابع، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک پیرامون شائبه بینایی پاراجودوکاهای ایران گفت: بینایی یک درصد خاصی دارد و برای این ورزشکاران، درصد به گونه‌ای‌ست که آن‌ها نابینا نیستند بلکه کم‌بینا بوده و توانایی دیدن را دارند. آزمایشات بینایی آن‌ها توسط خود IPC در محل مسابقات انجام می‌شود، آن‌ها نه فقط اپتومتریست، بلکه چشم‌پزشک متخصص برای این کار آورده و یک روز تمام ورزشکاران را آزمایش می‌کنند. این ورزشکاران عینکی هستند و بدون همراه می‌توانند امور ورزشی خود را انجام دهند، لذا نمی‌توانیم بگوییم که آن‌ها نابینا بودند و ما تقلبی مرتکب شدیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در مورد عدم حضور تیم ملی فوتبال نابینایان در دهکده بازی‌های ۲۰۲۰ اذعان داشت: این تیم در اولویت‌های ما قرار نگرفت و همان‌طور که گفتیم، نه شانس مدال بودند و نه قهرمانی داشتند. والیبال زنان هم می‌توانست در بازی‌های پارالمپیک حاضر باشد اما خب به همین دلیل کنار رفتند.
 
وی درمورد هدف کمیته ملی پارالمپیک برای بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس تصریح داشت: در آینده‌ای نزدیک و پس از انجام جلسات و تصویب مصوبات، برنامه‌ریزی را انجام می‌دهیم و هدف‌مان نیز کسب مقامی خوب و تکرار نتیجه توکیوست.
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *