شناسه خبر: 34391 منتشر شده در مورخ: 1400/6/27 ساعت: 15:36 گروه: اجتماعی  
۹۵ درصد فضاهای عمومی گناباد برای معلولان مناسب سازی نشده است

۹۵ درصد فضاهای عمومی گناباد برای معلولان مناسب سازی نشده است

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: ۹۵ درصد فضاهای عمومی این شهرستان برای معلولان مناسب سازی نشده که مشکلات متعدد برای این قشر به دنبال داشته است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، علی آراسته افزود: بیش از ۷۰ درصد ادارات این شهرستان برای معلولان مناسب سازی نشده‌اند و ۳۰ درصد دیگر هم شرایط و استانداردهای مورد تایید و مطلوب جامعه هدف را ندارند.
وی ادامه داد: سد معبر در پیاده روهای شهر و معابر عمومی مشکلات عدیده ای برای توانجویان ایجاد کرده که رفع آن نیازمند توجه شهرداری و دیگر ارگان های مربوطه است.رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: در حالی که این شهر دومین شهر سالمند کشور است و حدود ۱۳ درصد جمعیت آن را سالمندان تشکیل می دهند و نیاز به محیط مناسب برای رفت و آمد آنان در معابر عمومی و ساختمانهای عمومی و اداری دارد ولی به دلیل عدم مناسب سازی لازم با مشکلاتی مواجه است.وی افزود: توانجویان و سالمندان بیشتر از سایر افراد به اماکن مذهبی رفت و آمد می‌کنند در حالی که این اماکن هم از استانداردهای لازم در این زمینه برخوردار نیستند و مناسب سازی آنها باید مورد توجه مسوولان مربوطه قرار گیرد.آراسته ادامه داد: توجه به مناسب سازی فضاهای عمومی گناباد به عنوان شهر تاریخی و گردشگری از اهمیت بسیار برخوردار است و شهرداری باید توجه ویژه به این مهم داشته باشد.

وی گفت: برای این منظور گناباد به صورت آزمایشی به عنوان یکی از سه شهر بدون مانع در استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده که در نخستین گام کمیته ساماندهی و مناسب سازی فضاهای عمومی به ریاست فرماندار تشکیل و دبیرخانه اماکن عمومی، گردشگری و تفریحی و اماکن دولتی و شهرداری نیز دایر شده است.رییس اداره بهزیستی گناباد افزود: پارسال ۱۷ میلیارد ریال برای مناسب سازی محیط مسکونی توانجویان، ساخت رمپ، سرویس بهداشتی و حمام در این شهرستان پرداخت شد.هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیرپوشش خدمات بهزیستی گناباد هستند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارند. مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *