شناسه خبر: 34385 منتشر شده در مورخ: 1400/6/25 ساعت: 13:31 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 25 شهریور 1400

روزنامه پنجشنبه 25 شهریور 1400

عناوین امروز: فرهنگسرای تخصصی ویژۀ معلولان در کرمان افتتاح شد- تشریح هزینه‌کرد کمک ۲۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به نفع جامعه هدف- از خط استارت تا خانه بخت-عبور تمامی استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا-علی نجیمی: با اختلافی ناچیز از کسب مدال پارالمپیک بازماندم-اجاره آدمکش یک میلیون تومان- چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

۹ صفر  ۱۴۴۳

۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۷۹۹ 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین ..........‌.

*فرهنگسرای تخصصی ویژۀ معلولان در کرمان افتتاح شد

*تشریح هزینه‌کرد کمک ۲۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به نفع جامعه هدف

*از خط استارت تا خانه بخت

*عبور تمامی استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا

*علی نجیمی: با اختلافی ناچیز از کسب مدال پارالمپیک بازماندم.

*اجاره آدمکش یک میلیون تومان

 *چاردیواری

 

.........‌خبر ویژه

*فرهنگسرای تخصصی ویژۀ معلولان در کرمان افتتاح شد

اولین فرهنگسرای تخصصی ویژه‌ی افراد دارای معلولیت در محیطی به مساحت ۷۰۰ مترمربع در کرمان به بهره‌برداری رسید.

عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در آیین افتتاح اولین فرهنگسرای افراد دارای معلولیت کشور در کرمان که با حضور استاندار و شهردار کرمان، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین برگزار شد، با تقدیر از حرکت‌های خوب شهرداری در مباحث مربوط به افراد دارای معلولیت بیان کرد: «یکی از مهم‌ترین راه‌های توانمندسازی افراد دارای معلولیت جدا کردن آن‌ها از فضای خانه و تلاش برای ورود آن‌ها به محیط جامعه است و این فرهنگسرا می‌تواند به خوبی پاسخگوی این نیاز افراد دارای معلولیت باشد».

وی با اشاره به این‌که با تلاش انجمن آوات و همکاری شهرداری و بهزیستی برای نخستین بار در کشور این فرهنگسرا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: «قرار شد ساختمان و محل این فرهنگسرا را شهرداری تامین کرده و بهزیستی نیز تجهیز این مجموعه را تقبل کرده است که امیدواریم با تجهیز امکانات این فرهنگسرا، به‌زودی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و آموزشی در آن آغاز شود ».

شهردارکرمان نیز در این مراسم گفت: «امروز و در پویش هر هفته یک افتتاح، بیست‌وپنجمین مرکز فرهنگی و آموزشی شهر کرمان و اولین فرهنگسرای تخصصی ویژه‌ی افراد دارای معلولیت در کشور در محیطی به مساحت حدود ۷۰۰ مترمربع افتتاح شد».

سیدمهران عالم‌زاده با بیان این‌که ملک این فرهنگسرا متعلق به شهرداری کرمان است، افزود: «مراحل آماده‌سازی این مجموعه بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه داشته است و از این به بعد مسئولیت این مکان چه از نظر محتوایی و چه برنامه‌ریزی به طور کامل برعهده‌ی یکی از موسسات تخصصی در حوزه‌ی معلولان است».

وی با بیان اینکه فضای فرهنگسرا و پیرامونی آن (خیابان، معبر و مسیرهای دسترسی) به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند برای معلولان مناسب باشد، بیان کرد: «در این فرهنگسرا شرایطی فراهم شده است تا بتوانیم در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، ورزشی، فراغتی و کتابخوانی، خدماتی به گروه‌های مختلفی از شهروندان که دارای معلولیت‌های جسمی، حرکتی، ضایعه‌ی نخاعی، نابینایی، ناشنوایی و اوتیسم و.... هستند، ارائه دهیم».

سیدشورش دلپسند مشاور شهردار در امور افراد دارای معلولیت و مسئول انجمن حمایت از معلولین آوات نیز در این مراسم با قدردانی از تلاشهای بی‌وقفه‌ی شهرداری در مناسب‌سازی محیط‌های شهری و نیز آماده‌سازی این فرهنگسرا، گفت: «برای اولین بار در کشور اولین فرهنگسرای تخصصی ویژه‌ی افراد دارای معلولیت به بهره‌برداری رسیده که در این مجموعه کلیه‌ی امور از جمله آموزش دوره‌های مختلف فرهنگی و هنری توسط اساتید و هنرورزانی که همه جزو افراد دارای معلولیت هستند، انجام می‌شود».

وی افزود: «افراد دارای معلولیت دارای استعدادهای بالقوه‌ای هستند که سعی داریم با کشف و پرورش این استعدادها ضمن خارج ساختن این عزیزان از انزوا، در راستای ایجاد اشتغال برای آن‌ها قدم برداریم».

 

.............گزارش

*تشریح هزینه‌کرد کمک ۲۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به نفع جامعه هدف

رئیس سازمان بهزیستی کشور از کمک ۲۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به نفع جامعه هدف بهزیستی خبر داد و گفت: ۵ میلیارد تومان از این اعتبار برای تهیه اقلام پیگشیری از کرونا بر روی کارت بانکی مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولین و سالمندان سراسر کشور واریز و ۲۰ میلیارد تومان برای ۵۰ هزار خانوار تحت پوشش خواستار حمایت هزینه شد.

 «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور از کمک ۲۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به نفع جامعه هدف بهزیستی خبر داد و گفت: ۵ میلیارد تومان از این اعتبار برای حدود ۵۰ هزار فرد دارای معلولیتی که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولین و سالمندان سراسر کشور نگهداری می‌شوند، واریز شد بطوری که به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان برای تهیه اقلام پیگشیری از کرونا بر روی کارت بانکی مراکز شارژ شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: همچنین ۲۰ میلیارد تومان برای ۵۰ هزار خانوار تحت پوششی که درخواست کمک کرده بودند، هزینه شد به عبارتی مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای هر خانوار بر روی کارت بانکی این افراد واریز شد.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه هدف بهزیستی بیش از این ارقام است، اذعان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرد دارای معلولیت و یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مددجو تحت پوشش دریافت مستمری ماهانه هستند.

به گفته قبادی‌دانا، با توجه به شرایط سخت اقتصادی در پاندمی ویروس کرونا کمک‌های دولتی و غیردولتی توسط سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها می‌تواند شرایط سختی که برای جامعه هدف وجود دارد را تا حدی بهبود بخشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند؛ هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد، یادآور شد: امیدواریم شاهد تداوم کمک‌های مجموعه‌هایی همچون بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌ها باشیم.

 

.....از شش نقطه جهان

*از خط استارت تا خانه بخت

نقل و نبات عروسی بر سر دونده نابینای پارالمپیک: رویداد پارالمپیک، بیش و پیش از آن که آوردگاهی برای جنگ‌های مرسوم ورزشکاران بر سر مدال‌های طلا، نقره یا برنز باشد، جایی است برای نشان دادن توانمندی‌ها و تحکیم و تبلور دوستی‌ها و فرهنگسازی و تقویت اعتماد به نفس و مواردی از این دست. در پارالمپیک کسی بازنده نیست و هر کس با هر میزان از توانمندی، به هر حال چیزی برای سوغات بردن از محل رقابت‌ها پیدا می‌کند. یکی با یک یا چند مدال که بر گردنش آویخته به کشورش باز‌می‌گردد، یکی دیگر هم ممکن است به جای مدال، دست دلدارش را توی دست بگیرد و به خانه برگردد. تعجب نکنید. از این اتفاق‌ها در پارالمپیک کم نیفتاده. این یکی هم اولی که نبوده؛ طبعاً آخری هم نخواهد بود.

راویان اخبار اینطور حکایت و روایت می‌کنند که گویا سور و سات عروسی در رقابت‌های دوی سرعت کلاس T11 نابینایان جفت و جور شده است. عروس خوشبخت قصه ما اسمش «کیولا نیدرایا پریرا سمیدو» (Keula Nidreia Pereira Semedo) است. البته تلاش می‌کنیم تا پایان این نوشته دیگر اسمش را نیاوریم که نوشتن این اسم پرتغالی عجیب و غریب هم برای خودش عذابی الیم است. اتفاقی که برای او در پارالمپیک توکیو رخ داده باعث شده احتمالاً بسیاری از ما برای اولین بار اسم کشورش را بشنویم؛ او اهل کشور کوچک و ناشناخته جمهوری کِیپ وِرد است. کشوری با جمعیت حدودی ۵۵۰ هزار نفر و متشکل از ده جزیره در قلب اقیانوس مرکزی و در ۵۷۰ کیلومتری آفریقای غربی که در فارسی گاه به آن «دماغه سبز» هم گفته می‌شود. عروس قصه ما در ۲۵ ژوئیه ۱۹۸۹ در کیپ ورد به دنیا آمده و حالا که ۳۲ سال دارد، برای بار نخست صلاحیت شرکت در رقابت‌های پارالمپیک را به دست آورده است. او در دو ماده صد و دویست متر نابینایان در این رقابت‌ها شرکت کرده بود و اتفاقاً در هر دو رقابت هم در مرحله نیمه‌نهایی از رسیدن به فینال باز ماند. اما شاید حالا دیگر این ناکامی زیاد برایش مهم نباشد؛ چه، در پایان رقابت دویست متر بود که اتفاق هیجان‌انگیز زندگی‌اش رخ داد. چند دقیقه بیشتر نگذشته بود از پایان رقابت‌ نیمه‌نهایی دویست متر. کیولا نیدرایا هم آخرین مسابقه‌اش را با عنوان چهارمی به پایان رسانده بود و احتمالاً توی ذهنش داشت به چگونگی جمع و جور کردن چمدان و مرتب کردن سوغاتی‌هایی که خریده بود فکر می‌کرد که اتفاق به وقوع پیوست؛ «مانوئل آنتونیو»، کسی که در طول این رقابت‌ها به عنوان دونده همراه راهنمایی کیولا را به عهده داشت، در حضور دوستان و هوادارانش زانو زد و از او خواستگاری کرد و او هم در میان فریاد شادی رفقا و تماشاچیان، با یک پاسخ مثبت، مانوئل را خوشحال کرد. زوج قصه ما هم با دلی خوش و احتمالاً راضی از نتایج پارالمپیک، خوشحال و خندان به خانه برگشتند.

 

.......سلامت و بهداشت

*عبور تمامی استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا

اپلیکیشن ماسک در اطلاعیه‌ای با اشاره به  عبور تمامی استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا، اعلام کرد: روند بستری در تمامی استان‌های کشور  کاهشی شد.

 در این اطلاعیه آمده است: با این وجود، هنوز آمار ابتلا و بستری در بسیاری از شهرها بالا است. لذا ادامه مراقبت‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

*برنامه‌ریزی ۵۰ روزه برای تکمیل واکسیناسیون در تهران: قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: در حوزه استان تهران بر اساس آمار تا روز سه شنبه صبح (۲۳ شهریور) مرز تزریق ۲۵۰ هزار دوز واکسن در روز را رد کردیم و این انقلابی در بحث واکسیناسیون در تهران است.

به نقل از ایسنا، دکتر شهریار جانبازی افزود: مقرر شده است از ظرفیت بیمارستان‌هایی با شرایط خاص مانند جداسازی از بخش عفونی و ... برای واکسیناسیون استفاده شود. تقریبا اکثر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی که فضای مناسب برای تلقیح واکسن داشتند از روز دوشنبه به آرامی در حال ورود به چرخه واکسیناسیون هستند. تمام این مسائل دست به دست هم دادند تا تزریق روزانه ۴۰ هزار دوزی واکسن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ظرف کمتر از یک هفته به مرز تزریق  ۱۰۰ هزار دوز در روز برسد.

وی افزود: الان تمام نیروهای ما مشغول کار هستند و تمام مراکز بهداشتی شهری و روستایی در شیفت بعد از ظهر تا ساعت ۸ شب فعال هستند و فاصله‌ زیادی با هدف گذاری اعلام شده در تهران نداریم. در کل تا روز سه شنبه ۱۳۵ مرکز تلقیح واکسن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعال بوده است که این عدد در حال افزایش است. خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته دیگر دغدغه‌ای برای واکسن‌های پر تیراژ مانند سینوفارم نداریم و ذخیره خوبی صورت گرفته است و به تبع این موضوع برای تزریق دوز دوم هم دغدغه نداریم. اما برای برخی واکسن‌ها که اندکی محدودیت وجود دارد به اندازه تزریق دوز دوم واکسن نگه‌داری می‌کنیم تا بعدا با مشکل مواجه نشویم.

او در ادامه اظهار کرد: در کنار موارد ذکر شده مقرر شد زمینه‌ای برای مردم محیا شود تا کسانی که امکان یا زمان آن را ندارند که در طول روز برای واکسیناسیون مراجعه کنند، بتوانند تا ساعت ۱۲ شب به برخی مراکز منتخب برای تزریق واکسن مراجعه کنند. الان مرکز خاقانی و مرکز ۱۷ شهریور در خیابان دماوند و بیمارستان شهدای تجریش تا ساعت ۱۲ شب تزریق واکسن را انجام می‌دهند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ورزشگاه تختی، هم به این مراکز اضافه خواهد شد. درحال حاضر مرکز شبانه روزی تزریق واکسن تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نداریم اما اگر احساس نیاز وجود داشته باشد این اقدام صورت خواهد گرفت.

وی درخصوص تجمعاتی که در روزهای اخیر در برخی مراکز تزریق واکسن صورت گرفته بود، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل برخی اطلاع‌رسانی‌های غیرواقعی مبنی بر عدم وجود محدودیت سنی تزریق واکسن این تجمعات شکل گرفت که اطلاع رسانی هم صورت گرفت که شهروندان تنها با ثبت اطلاعات در سامانه salamat.gov.ir می‌توانند برای تزریق واکسن به مراکز مراجعه کنند. 

*چرا تامین واکسن سرعت گرفته است؟: رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد:خبرهای منتشر شده درباره پیش‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد؛ پیش خرید حتی به شکل ریالی انجام نشده و این اخبار کذب، مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

محمدرضا شانه ساز،رئیس سازمان غذا و دارو  در خصوص دلیل افزایش سرعت واردات واکسن و تزریق آن گفت: با دستور ویژه رییس جمهور برای تامین واکسن، چندین جلسه کمیته واکسن در طول هفته توسط معاون اول رئیس جمهور برای تامین واکسن با حضور رییس بانک مرکزی، وزارت خارجه، رییس سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمعیت هلال احمر با بخش‌هایی که می‌توانند امر واردات و واکسیناسیون را  تسهیل کنند، تشکیل و موجب شد تا واردات واکسن تسهیل و سرعت پیدا کند.

 معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این جلسات رفع موانع موجود در واردات واکسن پیگیری می‌شود و از مهمترین دلایل سرعت گرفتن واکسیناسیون و واردات، رفع موانع در این جلسات است.

 .....ورزشی

*علی نجیمی: با اختلافی ناچیز از کسب مدال پارالمپیک بازماندم.

عضو تیم ملی دو و میدانی نابینایان در پارالمپیک توکیو گفت: سطح مسابقات دو و میدانی این رقابت ها بسیار بالا بود و با اختلاف ناچیز، از کسب مدال باز ماندم. نجیمی در مراسم استقبال از خود با حضور مسئولان استان همدان با ابراز تأسف نسبت به عدم توفیق در کسب مدال پارالمپیک، اظهار داشت: شرمنده مردم شدم که به مدال دست نیافتم اما در مسابقات پارا‌آسیایی جبران می‌کنم.

وی افزود: به هر حال برد و باخت بخشی از رقابت ورزشی است و باید با برنامه ریزی بلند مدت بتوانم در مسابقات پارا‌آسیایی و پارالمپیک آینده برای کسب مدال تلاش بیشتری داشته باشم. وی با قدردانی از حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: مدیریت ورزش استان همواره حمایت لازم را داشت و همین مسئله انگیزه‌ام برای حضور قدرتمند در مسابقات آینده را دوچندان کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این مراسم با تأکید بر حمایت از قهرمانان ورزشی استان، گفت: حضور علی نجیمی در پارالمپیک افتخاری ارزنده برای ورزش همدان است. حمید سیفی افزود: سیاستگذاری دستگاه ورزش همدان حضور قدرتمند در بازی‌های پارا‌آسیایی و پارالمپیک ۲۰۲۴ است و برنامه ریزی‌های لازم از هم اکنون انجام شده است.

وی با تأکید بر لزوم تمرین و آماده‌سازی بهتر از سوی علی نجیمی برای مسابقات پارآسیایی و پارالمپیک آینده گفت: نجیمی به طور قطع در مسابقات آینده به مدال دست خواهد یافت. وحید علی نجیمی تنها نماینده ورزش همدان در بازی‌های پارالمپیک توکیو بود که از دستیابی به مدال بازماند.

* عدم اعزام تیم فوتبال نابینایان با شخص آقای مظلومی است

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: عدم اعزام فوتبال ۵ نفره کاملا زیر نظر فدراسیون نابینایان با ریاست آقای مظلومی است.

محمدشروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین؛ درباره نتایج به دست آمده کاروان پارالمپیک ایران اظهار داشت: ۱۰ رشته ورزشی در این مسابقات شرکت کردند. ۵ رشته شامل: تیر و کمان، پارا تکواندو، دوچرخه سواری، قایقرانی و نابینایان که مدیریت این رشته ها را فدراسیون های مربوطه به عهده داشتند. ۵ رشته دیگر شامل: دو و میدانی، وزنه برداری، والیبال، بسکتبال و تیر اندازی را فدراسیون جانبازان و معلولین مستقیماً نظارت داشت. در نهایت کاروان ایران با ۲۴ مدال موفق شد درخشش چشمگیری داشته باشد. ما از مدت ها قبل برنامه ریزی خوبی را برای کاروان انجام دادیم. ستاد ورزشی تشکیل و جلسات متعددی در وزارت ورزش برگزار شد. وی افزود: خوشبختانه علیرغم شرایط سخت کرونایی ابتدا اردوها را به صورت غیر متمرکز در استان ها برگزار و سپس با اخذ مجوز از ستاد ملی کرونا و با رعایت سختگیرانه شیوه نامه های بهداشتی، اردوها به صورت متمرکز در تهران و چند استان مختلف برگزار شد.

خانواده ها و ورزشکاران به لحاظ رعایت این شیوه نامه ها دغدغه داشتند. به هر حال، اردوهای ما به نحو شایسته و مطلوبی برگزار شد و اعضای کاروان افتخار بزرگی را برای ایران اسلامی رقم زدند. برای شرکت و برگزاری اردوهای تیم جوانان و بازی های پاراآسیایی آمادگی لازم را داریم و مجدد تمرینات را  از سر می گیریم. اسبقیان با اشاره به پیش بینی مدال های کاروان کشور افزود: جلسات زیادی در بخش فنی کمیته ملی پارالمپیک و بخش فنی فدراسیون ها مخصوصا فدراسیون جانبازان و معلولین داشتند. بررسی ها کارشناسی بود. دقیقاً عملکرد ورزشکاران در اردوها و مسابقات مختلف و عملکرد رقبای آنها مورد بررسی قرار گرفته بود. وی در پایان در خصوص عدم اعزام فوتبال ۵ نفره اظهار کرد: این رشته کاملا زیر نظر فدراسیون نابینایان با ریاست آقای مظلومی است. قبل از حضور من در فدراسیون این تقسیم بندی اتفاق افتاده است. من به صورت دقیق از این موضوع مطلع نیستم. اجازه دهید در این باره مسئولین این فدراسیون صحبت کنند.

 

 

........حوادث

*اجاره آدمکش یک میلیون تومان

دو مرد شرور که با دریافت یک میلیون تومان از سوی کارگر مبل ‌سازی اجیر شده بودند تا سرایدار یک خانه ویلایی را تنبیه کنند وی را به قتل رساندند. شامگاه یکشنبه دهم مرداد امسال، مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک در تماس با بازپرس رحیم دشتبان از کشف جسد سرایدار یک خانه ویلایی خبر دادند. به‌ دنبال اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امورجنایی پایتخت آغاز شد. با حضور تیم جنایی در محل آنها با جسد مرد ۳۵ ساله در یکی از اتاقهای خانه ویلایی مواجه شدند. معاینات متخصصان پزشکی قانونی در صحنه جنایت حکایت از آن داشت که مرد جوان با اصابت ضربه جسم سخت به سرش به قتل رسیده و از زمان مرگ ۱۷ ساعت میگذرد. مرد همسایه که موضوع جنایت را به پلیس خبر داده بود در تحقیقات گفت: صاحب ویلا خارج از کشور زندگی میکند و بابک سرایدار خانه بود. دیشب حدود ساعت ۱۲ متوجه سر و صدا از خانه سرایداری شدم، اما چون صدا زود قطع شد خیلی توجه نکردم. امروز که برای خرید از اینجا عبور کردم، متوجه شدم در خانه باز است. چند ساعت بعد که برگشتم هنوز در خانه باز بود و مشکوک شدم. چند باری بابک را صدا کردم و وقتی جواب نداد داخل خانه شده و با جسد او مواجه شدم. تحقیقات برای رازگشایی از قتل سرایدار جوان از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت ادامه داشت تا اینکه مشخص شد بابک در یک کارگاه مبل ‌سازی کار میکرده و شبها سرایداری خانه ویلایی را به‌ عهده داشته است. همچنین در بررسیهای تیم جنایی مشخص شد بابک با یکی از کارگرهای مبل ‌سازی به ‌نام بهروز اختلاف داشته است. بدین ‌ترتیب بهروز تحت نظر گرفته و ردپای وی در قتل بابک شناسایی شد. با برملا شدن این موضوع به دستور بازپرس رحیم دشتبان، بهروز بازداشت شد. او که ابتدا منکر جنایت بود در ادامه تحقیقات به قتل به‌ خاطر کینه قدیمی اعتراف کرد. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سه متهم دیگر این پرونده ادامه دارد.

گفت‌وگو با متهم

اختلاف‌تان با مقتول سر چه بود؟

۱۱ سالی میشود که در این کارگاه مبل‌ سازی مشغول به کار هستم. اوضاعم خوب بود و صاحبکارم احترام زیادی برایم قائل بود تا اینکه یک سال و نیم قبل، بابک به‌ عنوان کارگر در کارگاه ما مشغول به کار شد. او مدام پشت سر من بدگویی میکرد آنقدر خودش را پیش صاحبکارمان خوب نشان داد که او نیز حقوق و جایگاهش را بیشتر کرد.

و تو از او کینه به دل گرفتی؟

بله. من سالهاست با صداقت کار کردم اما او مرا پیش صاحبکارم تخریب و تحقیر میکرد برای همین تصمیم گرفتم کمی او را تنبیه کنم که دست از کارهایش بردارد. ماجرا را به یکی از دوستانم به‌ نام پیمان گفتم و او گفت دو نفر را سراغ دارد که میتواند این کار را برای من انجام دهند. روز جنایت آن دو نفر با من تماس گرفتند. قرار شد ساعت ۱۰ شب به خانه ویلایی برویم. در یکی از میدانهای شرق تهران با آنها  قرار گذاشتم و ساعت حدود ۱۱ شب به خانه بابک رسیدیم.

چطور وارد خانه شدید؟

من به ‌عنوان میهمان وارد خانه‌ اش شدم. بعد دو مرد اجیر شده بابک را به اتاق خواب بردند تا کتکش بزنند، من فقط صدای فریادهای او را میشنیدم. بعد از دقایقی به‌ نظرم آمد که آنها در کتک زدن زیاده‌ روی کرده‌اند میخواستم اعتراض کنم که دیدم آنها درحالی که گوشی تلفن همراه بابک را به همراه داشتند از اتاق بیرون آمدند و آن زمان بود که متوجه شدم بابک را به قتل رسانده‌اند. بعد هم خانه را بهم ریختند و طوری وانمود کردند که انگار ماجرا انتقام ‌گیری بوده است.

برای این کار چقدر به آنها پول دادی؟

آنها دو میلیون تومان میخواستند اما من در نهایت یک میلیون تومان به حسابشان واریز کردم.

 

.......چاردیواری

با سلام به خوانندگان محترم ایران سپید چه خوانندگان سایت ایران سپید و چه شنوندگان پادکست ایران سپید ضمن آرزوی سلامتی برای شما مانند هفته های گذشته در پاسخ به پرسش های مکرر شما عزیزان بویژه دوستان پرسشگر در این هفته آقای حمید روز افزون از شیراز، علیرضا طراح از اصفهان، خانم مهین بیات از زنجان، آقای مرتضوی از مشهد، آقای قاسم شمس الدین در تهران تاکید می کنم که به محض افزایش ضریب واکسن در کشور که انشاا... در شش ماهه دوم اتفاق خواهد افتاد قطعاً عزمان بر این نکته است که ایران سپید بریل دوباره در دسترس عزیزان قرار بگیرد.

خانم نوشین پور ملا عباسی با اشاره با اینکه در آستانه ازدواج هستند و نیاز به برخی وسایل ویژه خانه و آشپزخانه ویژه نابینایان دارند مانند ترازوی گویا گفته اند که در گذشته از شرکت هایی خرید می کردند ولی این شرکت ها تعطیل شده اند و در مورد محل فروش این ابزار امروزه سوال کرده اند. متاسفانه این یکی از کمبودهای بزرگ برای نابینایان در کشور است که امیدوارم حل شود با تمهیداتی که اندیشیده می شود اما در واتس آپ گروهی در واقع به اسم فروش وسایل ویژه نابینایان اقدام به فروش این وسایل می کنند که اجازه بدهید یا خودتان تحقیق کنید در این مورد یا ما یک تحقیق مجددی را این هفته انجام می دهیم و نتیجه اش را به آگاهیتان می رسانیم اما در گذشته شرکت نماد فناوری بدون اینکه بخواهیم راجع به کیفیت و قیمت محصولات اظهار نظر کنیم هم این محصولات را ارائه میدادند که امیدواریم به هر حال این مشکل با ایجاد محل های معتبر فروش برای دوستان حل شود. با سپاس از شما عزیزان شما را تا دیدار بعدی به خدا می سپارم  به امید اینکه هر چه زودتر از طریق بریل بتوانیم به خانه شما عزیزان مجدد بیایم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *