شناسه خبر: 34380 منتشر شده در مورخ: 1400/6/27 ساعت: 16:33 گروه: اجتماعی  
شرایط بازگشایی مدارس استثنایی در سال تحصیلی جدید

شرایط بازگشایی مدارس استثنایی در سال تحصیلی جدید

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش اموزان اسثتنایی گفت : امسال تاکید شده است بازگشایی مدارس به صورت روان، تدریجی و ترکیبی و با کیفیت و تاکید بر حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان پیش رود.

به گزارش ایران سپید برای اطلاع از شرایط بازگشایی مدارس استثنایی با دکتر مجید هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفتگویی داشتیم که می خوانید:

مجید هداوند در این باره به ایران سپید می گوید: امسال هم شرایط خاص بیماری کرونا پیچیدگی خاص خود را دارد و آغاز سال تحصیلی قطعا آغاز ویژه ای است. همچنین امسال بحث تغییر دولت و بحث واکسیناسیون معلمان را داریم. تا به امروز بیش از 95 درصد معلمان ما واکسینه شده اند و دوز اول واکسن را کامل زده اند . سویه های جدید ویروس کرونا، شرایط آینده را مبهم کرده است. بعلاوه 18 ماه آموزش غیر حضوری ما را برای برگرداندن تدریجی دانش آموزان با چالشهایی روبرو خواهد کرد اما در هر صورت به دستور ریاست محترم سازمان، ستاد پروژه مهر فعالیت خود را از مدتی پیش با مسئولیت معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آغاز کرده است هفت کارگروه ذیل این ستاد وجود دارد که کارها را به شکل روزانه پیگیری می کنند بحث توجیه و تبلیغ و اطلاعرسانی کارگروه ویژه ای دارد همچنین کارگروههای ساماندهی  نیروی انسانی و تهیه و توزیع کتب دانش آموزان و بحث سلامت و بهداشت ، سنجش ثبت نام، ارزشیابی و تعمیر و تجهیز و آمادهسازی مدارس ذیل این ستاد فعالیت می کنند.امسال تاکید شده است بازگشایی مدارس به صورت روان، تدریجی و ترکیبی و با کیفیت و تاکید بر حفظ سلامت دانش آموز و معلم پیش رود.

انشاءالله با اقداماتی که در حال پیگیری آن هستیم و به استانها اعلام کرده ایم سعی داریم هیچ دانش آموزی بدون ثبت نام، کتاب   و کلاس و هیچ مدرسه ای بدون معلم، مدیر و معاون نماند. در مورد آموزش غیر حضوری نیز تنها سامانه ای که می توانیم بر آن تاکید داشته باشیم سامانه شبکه شاد است که خوشبختانه در نسخه جدید آن که تا پایان شهریور آماده می شود برخی از مشکلات مثل آپ لود کردن و سرعت اینترنت و احراز هویت آن توسط همکاران گروه فنی وزارتخانه حل شده است. ما از سال گذشته شبکه ای تعاملی راه اندازی کرده ایم که هر روز اطلاعات از معلمان و دانش آموزان به مدارس و از آنجا به استانها و سپس از استانها به ما می رسد و هر هفته این موارد را به شورای راهوری گزارش می دهیم و امیدواریم با اقداماتی که در حال انجام است مهر آرامی داشته باشیم و امیدواریم هیچ دانش آموزی به کرونا مبتلا نشود.

قطعا آغاز سال تحصیلی از ابتدای مهر ماه هست اما در مورد حضور دانش آموزان در وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا از اول آبان ماه به صورت تدریجی از مدارسی شروع خواهد شد که جمعیت کمتری دارند . ما در حوزه آموزش و پرورش استثنایی مشکلات کمتری داریم چون دانش آموزانمان کمتر است. میانگین تراکم کلاسهای ما تقریبا 6 نفر است و با برنامه ریزی می توانیم به شکل حضوری کلاسها را برگزار کنیم و همه اینها بستگی به مواردی خواهد داشت که در ستاد ملی مبارزه با کرونا طرح می شود و اینکه ویروس کرونا جهش تازه ای نداشته باشد یا در پیک جدیدی واقع نشویم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *