شناسه خبر: 34358 منتشر شده در مورخ: 1400/6/21 ساعت: 10:53 گروه: اجتماعی  
پاسخگویی به ۹۸ درصد پیام‌های ارسالی سامانه ملی دیده‌بان در مرداد ۱۴۰۰

پاسخگویی به ۹۸ درصد پیام‌های ارسالی سامانه ملی دیده‌بان در مرداد ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۲ هزار و ۹۲ مورد پیام ارسالی به سامانه ملی دیده‌بان در مرداد۱۴۰۰، گفت: از تمامی پیام‌های ثبت‌شده ۹۸ درصد پاسخ داده شده و بیشترین پیام‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خراسان شمالی، خوزستان، کرمانشاه و قزوین ثبت شده است.

به گزارش ایران سپید از بهزیستی،  «کاظم نظم‌ده» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح عملکرد سامانه ملی دیده‌بان خط ۱۴۸۲ در ماه گذشته (مردادماه)، گفت: یکی از اهداف اساسی راه‌اندازی و فعالیت این سامانه ایجاد داشبورد مدیریتی هوشمند برای برنامه‌ریزی آگاهانه، دقیق و مبتنی بر نیاز گروه‌های هدف است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای پاسخگویی از طریق سامانه دیده‌بان، سه فوریت و مرحله زمانی را طرح‌ریزی کردیم که یکی به صورت آنی است یعنی در مواقع آتش‌سوزی یا مرگ و میر در مراکز، باید در مدت‌زمان ۳ ساعت پاسخگویی انجام شود؛ مرحله دوم در وضعیت‌های فوری‌ست که حداکثر تا ۲۴ ساعت باید پاسخگویی صورت پذیرد و در مواقع عادی حداکثر تا ۷۲ ساعت پاسخگویی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ۲ هزار و ۹۲ مورد پیام ثبت‌شده از طریق تماس، صندوق صوتی، سایت و اپلیکیشن دیده‌بان در مردادماه ۱۴۰۰، عنوان کرد: از این تعداد یکهزار و ۵۲۳ تماس با خط ۱۴۸۲، ۲۷۷ پیام از طریق صندوق صوتی، ۱۴۴ پیام از طریق سایت دیده‌بان و ۱۴۸ پیام از طریق اپلیکیشن ارسال شده است.

به گفته نظم‌ده اهم موضوعات پیام‌های ارسالی شامل مستمری توانبخشی، کمک موردی، کمک معیشتی، افزایش مستمری توانبخشی و اجتماعی، کمک هزینه و ودیعه مسکن، حق پرستاری، شهریه دانشجویی، کمک هزینه درمان، عدم رعایت بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، کمیسیون پزشکی،  یارانه مراکز نگهداری، برخورد نامناسب با مراجعین،وام اشتغال توانبخشی، صدور کارت معلولیت و ... بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۶۳ درصد پیام‌ها مربوط به راهنمایی و ارشاد توسط کارشناسان خط ۱۴۸۲ پاسخ داده شد، افزود: بیشترین پیام‌ها به ترتیب از استان‌های تهران(۰.۳)، خراسان شمالی(۰.۲)، خوزستان، کرمانشاه و قزوین(۰.۱) ثبت شده است که موضوعات پرتکرار پیام‌های ثبتی عبارت از حق پرستاری، برقراری مستمری، کمک موردی توانبخشی، حقوق و مزایا پرسنل می‌باشد. همچنین با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم موجود تمامی توانخواهان و خدمت گیرندگان تقاضای دریافت خدمات مالی دارند.

وی از تدوین شیوه‌نامه ارتقاء رضایت‌مندی ارباب رجوع خبر داد و در پایان یادآور شد: از تمامی پیام‌های ثبت‌شده ۹۸ درصد پاسخ داده شده و ۲ درصد در دست اقدام است.

یادآوری می‌شود، سامانه ملی دیده‌بان خط ۱۴۸۲ با تمام تلفن‌های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان و سهولت دسترسی را برای گروه‌های هدف افزایش داده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *