شناسه خبر: 34316 منتشر شده در مورخ: 1400/6/15 ساعت: 12:02 گروه: اجتماعی  
بهره مندی از معلولان، راه صحیح تشخیص مسائل شهری شهروندان معلول
سخنگوی شورای شهر در گفت و گو با ایران سپید

بهره مندی از معلولان، راه صحیح تشخیص مسائل شهری شهروندان معلول

در حاشیه ی نهمین جلسه ی ششمین دوره ی شورای اسلامی شهر تهران، علی رضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر با «ایران سپید» گفت و گو کرد.

به گزارش ایران سپید در حاشیه ی نهمین جلسه ی ششمین دوره ی شورای اسلامی شهر تهران، علی رضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر با «ایران سپید» گفت و گو کرد. وی در این گفت و گوی کوتاه، پیرامون افق دید نمایندگان این دوره از شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مطالبات معلولان و برنامه ریزی های لازم به منظور بررسی و اجرای این مطالبات اظهار داشت: «به نظر من در دوره های قبل، در زمینه ی مطالبات شهری معلولان که عموماً روی مواردی مثل مناسب سازی مبلمان شهری و بحث حمل و نقل متمرکز است، کار هایی صورت گرفته؛ اما تام و کامل نبود. باید میزان و تنوع خدمات در حوزه ی مهمی مثل مناسب سازی توسعه پیدا کند. کاری که شورای اسلامی ششم می تواند انجام دهد، مطالبه ی جدی از شهرداریست که با توجه به قدرت اجرایی که در اختیارش هست، این خدمات را به شکلی بسامانتر و کاملتر دنبال کند. ما می توانیم در کمیسیون فرهنگی-اجتماعی چنین مطالبه ای را از شهرداری بکنیم. مخصوصاً که معلولان عزیز، جزو قشر نخبه ی جامعه هم هستند؛ بنا بر این علاوه بر لزوم نگاه اجتماعی، باید به مطالبات این شهروندان نگاهی فرهنگی هم داشته باشیم».

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح دقیقتر توضیحاتش، به بیان مصادیقی از مطالبات معلولان پرداخت: «طبعاً نیاز های شهری گروه های مختلف معلولیتی تفاوت هایی با هم دارند. مثلاً نیاز های ناشنوایان با نیاز های نابینایان و همچنین معلولان جسمی-حرکتی یا ویلچیری متفاوت است. در موضوع مهمی مثل حمل و نقل، طبیعتاً مشکلات نابینایان در استفاده از خدمات مترو یا اتوبوس های بی آر تی، با افراد جسمی-حرکتی و ویلچیری تفاوت های زیادی دارند. بر همین اساس باید نگاهی کاملاً تخصصی به این موضوع بکنیم. ضمن اینکه در ادوار گذشته اقداماتی انجام شده که ما باید آن اقدامات را تکمیل کنیم و صرفاً به تکمیل نواقص گذشته اکتفا نکنیم؛ بلکه باید تلاشمان را به این سمت سوق دهیم تا اقدامات ویژه تری نسبت به قبل انجام دهیم».

علی رضا نادعلی همچنین به موضوع بهره مندی از افراد کارشناس در حوزه ی معلولان اشاره کرد و اظهار داشت: «شورای شهر و شهرداری در این دوره مدعی هستند که از خود مردم در حل مسائل شهری باید کمک بگیرند، این موضوع درباره ی معلولان هم صدق می کند. ما باید از جامعه ی معلولان کمک بگیریم تا تشخیص دهیم چه باید بکنیم و کدام روش در اجرای اقدامات شهری مربوط به مطالبات معلولان مفیدتر است. از آنجا که مبنای کار ما در این دوره از شورای شهر، بهره مندی از افراد کارشناس از اقشار مختلف جامعه است، درباره ی ارائه ی خدمات بهتر به معلولان و تأمین مطالبات این شهروندان هم از افراد مجرب و کارشناس بهره خواهیم برد. ممکن است این کارشناسان از میان خود معلولان باشند یا کسانی که معلول نیستند، اما در حوزه ی معلولان و نیاز های شهری آن ها دارای تخصص های لازم هستند».

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *