شناسه خبر: 34313 منتشر شده در مورخ: 1400/6/15 ساعت: 08:03 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 15 شهریور 1400

روزنامه دوشنبه 15 شهریور 1400

سخنگوی شورای شهر در گفت و گو با ایران سپید/ بهره مندی از معلولان، راه صحیح تشخیص مسائل شهری شهروندان معلول-بهزیستی هیچ بدهی بابت شهریه سال ۱۳۹۹ به دانشگاه آزاد ندارد/پرداخت مستقیم شهریه به دانشگاه آزاد امکان پذیر شد-کمکهای اولیه در خفگی در اثر سوخت ناقص-پایان کار کاروان ایران با کسب عنوان سیزدهمی در پارالمپیک توکیو-قبض تلفن همراه عامل قتل همسر.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

۲۷ محرم  ۱۴۴۳

۶ سپتامبر ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۷۹۰ 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین امروز.....

*سخنگوی شورای شهر در گفت و گو با ایران سپید/ بهره مندی از معلولان، راه صحیح تشخیص مسائل شهری شهروندان معلول

*بهزیستی هیچ بدهی بابت شهریه سال ۱۳۹۹ به دانشگاه آزاد ندارد/پرداخت مستقیم شهریه  به دانشگاه آزاد امکان پذیر شد

*کمکهای اولیه در خفگی در اثر سوخت ناقص

*پایان کار کاروان ایران با کسب عنوان سیزدهمی در پارالمپیک توکیو

*قبض تلفن همراه عامل قتل همسر

 

.............گزارش ویژه

*سخنگوی شورای شهر در گفت و گو با ایران سپید/ بهره مندی از معلولان، راه صحیح تشخیص مسائل شهری شهروندان معلول

در حاشیه ی نهمین جلسه ی ششمین دوره ی شورای اسلامی شهر تهران، علی رضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر با «ایران سپید» گفت و گو کرد. وی در این گفت و گوی کوتاه، پیرامون افق دید نمایندگان این دوره از شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مطالبات معلولان و برنامه ریزی های لازم به منظور بررسی و اجرای این مطالبات اظهار داشت: «به نظر من در دوره های قبل، در زمینه ی مطالبات شهری معلولان که عموماً روی مواردی مثل مناسب سازی مبلمان شهری و بحث حمل و نقل متمرکز است، کار هایی صورت گرفته؛ اما تام و کامل نبود. باید میزان و تنوع خدمات در حوزه ی مهمی مثل مناسب سازی توسعه پیدا کند. کاری که شورای اسلامی ششم می تواند انجام دهد، مطالبه ی جدی از شهرداریست که با توجه به قدرت اجرایی که در اختیارش هست، این خدمات را به شکلی بسامانتر و کاملتر دنبال کند. ما می توانیم در کمیسیون فرهنگی-اجتماعی چنین مطالبه ای را از شهرداری بکنیم. مخصوصاً که معلولان عزیز، جزو قشر نخبه ی جامعه هم هستند؛ بنا بر این علاوه بر لزوم نگاه اجتماعی، باید به مطالبات این شهروندان نگاهی فرهنگی هم داشته باشیم».

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح دقیقتر توضیحاتش، به بیان مصادیقی از مطالبات معلولان پرداخت: «طبعاً نیاز های شهری گروه های مختلف معلولیتی تفاوت هایی با هم دارند. مثلاً نیاز های ناشنوایان با نیاز های نابینایان و همچنین معلولان جسمی-حرکتی یا ویلچیری متفاوت است. در موضوع مهمی مثل حمل و نقل، طبیعتاً مشکلات نابینایان در استفاده از خدمات مترو یا اتوبوس های بی آر تی، با افراد جسمی-حرکتی و ویلچیری تفاوت های زیادی دارند. بر همین اساس باید نگاهی کاملاً تخصصی به این موضوع بکنیم. ضمن اینکه در ادوار گذشته اقداماتی انجام شده که ما باید آن اقدامات را تکمیل کنیم و صرفاً به تکمیل نواقص گذشته اکتفا نکنیم؛ بلکه باید تلاشمان را به این سمت سوق دهیم تا اقدامات ویژه تری نسبت به قبل انجام دهیم».

علی رضا نادعلی همچنین به موضوع بهره مندی از افراد کارشناس در حوزه ی معلولان اشاره کرد و اظهار داشت: «شورای شهر و شهرداری در این دوره مدعی هستند که از خود مردم در حل مسائل شهری باید کمک بگیرند، این موضوع درباره ی معلولان هم صدق می کند. ما باید از جامعه ی معلولان کمک بگیریم تا تشخیص دهیم چه باید بکنیم و کدام روش در اجرای اقدامات شهری مربوط به مطالبات معلولان مفیدتر است. از آنجا که مبنای کار ما در این دوره از شورای شهر، بهره مندی از افراد کارشناس از اقشار مختلف جامعه است، درباره ی ارائه ی خدمات بهتر به معلولان و تأمین مطالبات این شهروندان هم از افراد مجرب و کارشناس بهره خواهیم برد. ممکن است این کارشناسان از میان خود معلولان باشند یا کسانی که معلول نیستند، اما در حوزه ی معلولان و نیاز های شهری آن ها دارای تخصص های لازم هستند».

*دستور شهردار تهران برای رفع موانع فعالیت مرکز رفاهی معلولان

شهردار تهران دستور تشکیل گروهی ویژه برای رفع موانع راه اندازی مرکز رفاهی خیریه بهشت حضرت امام رضا (ع) ویژه معلولان را صادر کرد.

علیرضا زاکانی امروز در شورای شهر و در پایان ارائه برنامه اش با اشاره به گزارش خبری که از راه اندازی مرکز رفاهی خیریه بهشت حضرت امام رضا (ع) ویژه معلولان در بخش ۲۰:۳۰ صدا و سیما، پخش شد افزود: در این گزارش آمده است حدود ۳۰۰ نفر از نیازمندان و افرادی که دچار نقص توانایی و جسمی هستند در این خیریه خدمت دریافت می‌کنند، اما نیازمند توجه بیشتر هستند و در این گزارش اعلام شده بود که شهرداری مانع ارائه خدمات بیشتر به این خیریه است.
وی گفت: همان دیشب دوستان با مسئول این خیریه تماس گرفتند و قرار شد یک تیم ویژه جهت حل مشکلات آن‌ها اعزام و اقدامات لازم برای کمک صورت پذیرد.
زاکانی گفت: ما باید در جایی که مردم پا به عرصه خدمت می‌گذارند شرایط توسعه خدمتگزاری را بیش از پیش فراهم کنیم.

 

.....‌‌‌گفتگوی ویژه

*بهزیستی هیچ بدهی بابت شهریه سال ۱۳۹۹ به دانشگاه آزاد ندارد/ پرداخت مستقیم شهریه  به دانشگاه آزاد امکان پذیر شد

پیش از شروع هر ترم دانشگاهی گله های بسیاری به ایران سپید منتقل میشود مبنی بر اینکه سازمان بهزیستی شهریه های دانشگاه دانشجویان دارای معلولیت را پرداخت نکرده است و این افراد نمی توانند در ترم جدید ثبت نام کنند.  طبق روال پیش از شروع ترم جدید دانشگاهی ما پیگیر موضوع شدیم و با یکی از مسئولان سازمان بهزیستی در خصوص چرایی این گله ها گفتگو کردیم.

مجید رضازاده سرپرست مرکز فناوری اطلاعات ارتباطات و تحولات اداری سازمان بهزیستی در پاسخ به ایران سپید می گوید: «در حال حاضر سازمان بهزیستی هیچ گونه بدهی به دانشگاه آزاد اسلامی ندارد و همه شهریه ها در ترم های گذشته پرداخت و تسویه شده است و به همه استان ها اعلام کردیم تا مراکز و مددکاران را در این خصوص آگاه سازند.»

وی ادامه می دهد: « شهریه ترم مهر سال 1399-1400 را هم به دانشجویانی که در سامانه دانشجویی بهزیستی ثبت نام کردند، اطلاعاتشان را به طور دقیق و بدون ناقصی وارد کردند پرداخت شده است. در ترم بهمن ماه دانشجویانی که زودتر در سامانه دانشجویی ما ثبت نام کرده بودند شهریه را به صورت مستقیم به حسابشان واریز کردیم. در همین حین دانشگاه آزاد به ما اعلام کرد سامانه مستقیم برای واریز شهریه دانشجویان را راه اندازی کردند به همین جهت شهریه ترم بهمن به مابقی دانشجویان را مستقیم به آنها پرداخت نکردیم تا بتوانیم به حساب دانشجویی شان در دانشگاه آزاد واریز کنیم. اکنون در حال راه اندازی مقدمات فنی این امر هستیم تا از این پس شهریه به حساب دانشجو در دانشگاه واریز گردد.»

رضا زاده بیان می کند: «سازمان بهزیستی اسامی دانشجویانی را که شهریه ترم بهمن را به آنها پرداخت نکرده را به دانشگاه ارائه داده است تا هیچ مشکلی برای ثبت نام این افراد در ترم جدید وجود نداشته باشد.  اگر دانشجویی دچار مشکل شده است باید کد ملی و واحد دانشگاهی اش را به بهزیستی و مددکارش اعلام کند تا مشکل مشخص و رفع شود.»

وی با اشاره به اینکه ممکن است دانشجویان شهریه ترم مهر ماه را دریافت کرده باشند ولی به حساب دانشگاه واریز نکرده باشند، می گوید: «این امر دیگر ارتباطی با بهزیستی ندارد و خود دانشجو باید شهریه را پرداخت کند. تمام دانشجویانی که شهریه را از بهزیستی مستقیم دریافت کرده اند اسامی شان موجود است، دانشجویانی را هم که شهریه را از بهزیستی دریافت نکردند اسامی شان به دانشگاه آزاد اعلام شده است و هیچ مشکلی جهت ثبت نام در ترم جدید نخواهند داشت و این امر به صورت مکتوب به واحد های دانشگاهی اعلام شده است.»

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات ارتباطات و تحولات اداری سازمان بهزیستی در پایان می گوید: «اکنون روند به گونه ای خواهد بود که هزینه شهریه را مستقیم به دانشگاه واریز می کنیم اما به حساب دانشجویی هر فرد. طبق گزارشات ما در بهزیستی 100 درصد هزینه های ترم مهر ماه به افرادی که اطلاعاتشان دقیق و درست بوده است واریز شده و  اگر گلایه هایی که به شما منتقل شده است مبنی بر این است که دانشجویان شهریه ترم مهرماه را از سازمان بهزیستی دریافت نکردند قطعاً در سامانه دانشجویی شان مشکلاتی از قبیل نقص مدارک وجود دارد که باید برطرف سازند. دانشجویانی که می گویند شهریه ترم مهرماه را دریافت نکردند با مراجعه به سامانه دانشجویی و بررسی اطلاعاتشان قطعا متوجه ایراد کار خواهند شد و باید برطرف سازند.»

 

.........آموزش

*کمکهای اولیه در خفگی در اثر سوخت ناقص

نوع دیگری از خفگی در اثر سوخت ناقص نفت، گاز و زغال سنگ به وجود می آید. چیزی که خیلی متداول است خفگی با بخاریهای گازسوزی است که در منازل استفاده می شوند. باید دقت کنیم که بخاری گازی باید توسط فردی که مهارت دارد نصب و آماده شود اندازه لوله دودکش باید مناسب باشد و از سطح پشت بام یک متر ارتفاع داشته باشد و از لوله اچ مانند در انتهای آن استفاده شده باشد.

سوختن شعله بخاری باید حتما به رنگ آبی باشد شعله زرد یا قرمز رنگ نشانه ای از سوخت ناقص است افراد نابینا که متوجه رنگ شعله نمی شوند باید بعد از روشن کردن بخاری با کنترل حرارت لوله بخاری متوجه سوخت کامل آن شوند به این ترتیب که گاز سوخته شده اگر از لوله خارج شود یعنی وقتی شعله درست بسوزد ابتدا اول لوله که به بخاری وصل است گرم می شود و به سرعت این گرما به بالاتر گسترش می یابد و ظرف مدت کوتاهی دودکش آنقدر گرم می شود که دست را می سوزاند این نشانه ای از جریان درست هوا در خانه و سوخت آبی رنگ شعله است.

کلا گاز منو اکسید کربن که از احتراق ناقص به وجود می آید. گازی بی بو است . و به همین دلیل فرد متوجه نمی شود که گاز در فضا منتشر شده است کم کم در اثر گازگرفتگی، علائمی چون سردرد و سرگیجه، قرمزی چشم و حالت تهوع و استفراغ به وجود می آید و فرد خیلی زود از این مرحله می گذرد و تا بخواهد متوجه خطر شود و درها را باز کند ممکن است به حالت اغماء و به دنبال آن مرگ برسد. اگر در این مراحل با فرد گازگرفته ای مواجه شدیم تنها کاری که باید انجام دهیم این است که تهویه مناسبی ایجاد کنیم. یعنی همه درها را باز کنیم و فرد را به فضای باز منتقل کنیم.

همزمان می توانیم به اورژانس هم اطلاع دهیم. بخاری نفتی و گازی در محیطهای بسته ای مثل حمام به هیچ وجه نباید روشن شوند و استفاده آنها بدون دودکش حتی برای زمانی کوتاه هم مجاز نیست چون خفگی در زمان کوتاهی اتفاق می افتد. همچنین از روشن کردن اجاق گاز برای گرم کردن فضای خانه باید پرهیز شود. نوع دیگری از خفه شدگیها در غرق شدن به وجود می آید.که علاوه بر بسته شدن راه هوایی مقدار زیادی آب نیز وارد مسیر هوایی و گردش خون می شود. و موجب صدمه به مغز و کلیه ها می شود. بعد از خروج مصدوم از آب، باید سر او را به سمت پایین خم کرد تا جای ممکن آب از دهانش خارج شود. همچنین باید تا حد امکان لباسهای خیس او را عوض کرد و در صورت نداشتن تنفس احیای قلبی تنفسی را آغاز کردتا نیروهای اورژانس برسند.

یکی دیگر از موارد خفگی در ازدحام جمعیت به وجود می آید اگر تراکم جمعیت در یک متر مربع بیش از 5 نفر باشد شرایطی پیش می آید که گاه فرد قادر به کنترل حرکت خود نیست اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید باید به نکاتی دقت کنید اول اینکه پای خود را محکم بر زمین قرار دهید تا امکان سر خوردن و افتادن نباشد اگر حین حرکت متوجه شدید که کسی به زمین افتاده است به او کمک کنید که بایستد چون امکان دارد نفر دوم شما باشید که به روی او می افتید هنگام راه رفتن دستان خود را مشت کرده روی قفسه سینه خود قرار دهید تا با نفر جلویی فاصله ایجاد شود و بتوانید به راحتی نفس بکشیداز تقلای زیاد و فریاد زدن جلوگیری کنید تا انرژی شما برای لحظات حساس نگهداشته شود.  و در هنگام حرکت سعی نکنید جهت حرکت را عوض کنید و یا بایستید بلکه خود را به جمعیت بسپارید و محکم حرکت کنید تا نیروهای امدادی از راه برسند و فضاهایی را برای کاهش تراکم جمعیت باز کنند.

 

.........ورزشی

*پایان کار کاروان ایران با کسب عنوان سیزدهمی در پارالمپیک توکیو

مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات پارالمپیک برگزار شد و ساره جوانمردی پرچمدار ایران در این مراسم بود.

به گزارش ایران سپید: پارالمپیک توکیو روز یکشنبه 14 شهریور به پایان رسید و نمایندگان کشورمان با کسب 24 مدال رنگارنگ در جایگاه سیزدهم جدول رده بندی توزیع مدال ها قرار گرفتند.

در این رقابت ها ورزشکاران نابینا و کم بینا، جانباز و معلول 2 مدال طلا در جودوی نابینایان، 5 طلا و 6 نقره در دو و میدانی، 1 طلا و 1 نقره در پارا تیر و کمان، 1 طلا و 1 نقره در پارا تکواندو، یک طلا در تیر اندازی، 1 طلا در والیبال نشسته و 1 طلا، 3 نقره و 1 برنز در وزنه برداری بدست آوردند.

اسامی مدال آوران کشورمان در پارالمپیک 2020 توکیو به شرح زیر است:

1 امیر خسروانی پرش طول طلا.

2 مهدی اولاد پرتاب وزنه طلا.

3 ساره جوانمردی تپانچه بادی طلا.

4 هاشمیه متقیان پرتاب نیزه طلا.

5 روح الله رستمی وزنه برداری طلا.

6 محمدرضا خیرالله زاده جودو طلا.

7 وحید نوری جودو طلا.

8 سعید افروز پرتاب نیزه طلا.

9 زهرا نعمتی تیروکمان ریکرو طلا.

10 حامد امیری پرتاب نیزه طلا.

11 والیبال نشسته طلا.

12 اصغر عزیزی اقدم پاراتکواندو طلا.

13 رمضان بیابانی تیروکمان کامپوند نقره.

14 امان الله پاپی پرتاب نیزه نقره.

15 علیرضا مختاری پرتاب وزنه نقره.

16 منصور پورمیرزایی وزنه برداری نقره.

17 امیر جعفری وزنه برداری نقره.

18 حامد صلحی پور وزنه برداری نقره.

19 مهدی اولاد پرتاب دیسک نقره.

20 علی پیروج پرتاب نیزه نقره.

21 صادق بیت سیاح پرتاب نیزه نقره.

22 مهدی پوررهنما پاراتکواندو نقره.

23 سجاد محمدیان پرتاب وزنه نقره.

24 سامان رضی وزنه برداری برنز.

اما در جدول نهایی رده بندی توزیع مدال ها، چین قهرمان شد، بریتانیا در جایگاه دوم ایستاد و آمریکا سوم شد. کاروان ورزشی ایران نیز در جایگاه سیزدهم رده بندی قرار گرفت. پیش از اعزام، کمیته ملی پارالمپیک جایگاه کشورمان را بین دهم تا پانزدهم پیشبینی کرده بود که نتایج طبق انتظارات رقم خورد. البته اگر ما تنها 2 مدال طلای بیشتر بدست می آوردیم، می توانستیم در بین 10 کشور اول دنیا که هدفگذاری اصلی کمیته پارالمپیک بود قرار بگیریم.

جدول رده بندی مدالی تیم های اول تا پانزدهم در پارالمپیک توکیو به شرح زیر است:

1 چین: 96 طلا، 60 نقره، 51 برنز و مجموع 207 مدال.

2 بریتانیا: 41 طلا، 38 نقره، 45 برنز و مجموع 124 مدال.

3 آمریکا: 37 طلا، 36 نقره، 31 برنز و مجموع 104 مدال.

4 روسیه: 36 طلا، 33 نقره، 49 برنز و مجموع 118 مدال.

5 هلند: 25 طلا، 17 نقره، 17 برنز و مجموع 59 مدال.

6 اوکراین: 24 طلا، 47 نقره، 27 برنز و مجموع 98 مدال.

7 برزیل: 22 طلا، 20 نقره، 30 برنز و مجموع 72 مدال.

8 استرالیا: 21 طلا، 29 نقره، 30 برنز و مجموع 80 مدال.

9 ایتالیا: 14 طلا، 29 نقره، 26 برنز و مجموع 69 مدال.

10 آذربایجان: 14 طلا، 1 نقره، 4 برنز و مجموع 19 مدال.

11 ژاپن: ۱۳ طلا، ۱۵ نقره، ۲۳ برنز و مجموع ۵۱ مدال.

12 آلمان: 13 طلا، 12 نقره، 18 برنز و مجموع 43 مدال.

13 ایران: 12 طلا، 11 نقره، 1 برنز و مجموع 24 مدال.

14 فرانسه: 11 طلا، 15 نقره، 28 برنز و مجموع 54  مدال.

 15 اسپانیا: 9 طلا، 15 نقره، 12 برنز و مجموع 36 مدال.

در میان مدال آوران در این رقابت ها تیم جودوی نابینایان و دو و میدانی فراتر از انتظار، تیم های والیبال نشسته و پارا تکواندو طبق انتظار و تیم های وزنه برداری، پارا تیر و کمان و تیر اندازی، کمتر از حد انتظار در توکیو ظاهر شدند. چنانچه تیم های وزنه برداری و پارا تیر و کمان همان مدال های پیشبینی شده را بدست می آوردند، کاروان کشورمان با 16 طلا بالاتر از ایتالیا در رده نهم دنیا قرار می گرفت.

در روز های آینده، رشته های ورزشی را به صورت جداگانه نقد و بررسی خواهیم کرد

 

.........حوادث

*قبض تلفن همراه عامل قتل همسر

مرد جوان که به خاطر سوءظن به همسرش او را به قتل رسانده و فرار کرده بود پس از ۹ روز خود را به پلیس معرفی کرد. ساعت ۸ صبح نخستین روز شهریور خبر قتل زنی جوان و مجروح شدن دو نفر دیگر به بازپرس رحیم دشتبان و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد و آنها برای بررسی ماجرا راهی محل حادثه شدند. با حضور تیم جنایی در طبقه دوم خانه‌ای در شهرک ولیعصر، آنها در سالن پذیرایی با جسد زنی ۲۷ ساله و بدن نیمه جان مادرش و یک مرد دیگر که با چاقو مورد حمله قرار گرفته بودند، مواجه شدند. پدر مقتول که گزارش جنایت را به پلیس داده بود، گفت: دامادم خسرو عامل این جنایت است. او در یک کارگاه مبل‌سازی کار می‌کند و مدتی بود که به رفتارهای دخترم مشکوک شده بود. می‌گفت با یکی از همکارانش ارتباط پنهانی برقرار کرده است.

شب گذشته خسرو با ما تماس گرفت و خواست من و همسرم به خانه‌شان برویم. وقتی به آنجا رفتیم ماجرای ارتباط دخترم با مردی جوان را مطرح کرد اما دخترم منکر شد با این حال او را مجبور کرد با آن پسر تماس بگیرد و از او بخواهد تا به خانه‌اش بیاید. ساعت حدود ۷ صبح بود که پسر جوان به خانه دخترم آمد اما به محض ورود دامادم با چاقو به او حمله کرد و همزمان هم به دخترم چندین ضربه زد. همسرم، با دیدن ماجرا قصد میانجیگری داشت که خسرو از شدت عصبانیت دو ضربه هم به او زد. بعد با سرعت از خانه فرار کرد. به‌دستور بازپرس شعبه یکم دادسرای امور جنایی پایتخت جسد زن جوان به پزشکی قانونی منتقل شد و پسر جوان و مادر مقتول نیز برای درمان به بیمارستان انتقال داده شدند. تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت، تا اینکه صبح ۹ شهریور، مرد جوانی به اداره آگاهی یکی از شهرهای گیلان رفت و مدعی شد که همسرش را در تهران به قتل رسانده و پس از جنایت متواری شده است.

به دنبال این ادعا پلیس آگاهی استان گیلان وارد عمل شده و با استعلام از پایتخت مشخص شد متهم خسرو، همان داماد فراری است. بدین ترتیب پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس رحیم دشتبان متهم به پایتخت منتقل شد و در مقابل بازپرس جنایی به قتل اعتراف کرد. با اعتراف متهم به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت، وی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد.

گفت‌و‌گو با متهم

چه شد که همسرت را به قتل رساندی؟

نمی‌خواستم او را بکشم. وقتی مرد غریبه وارد خانه‌ام شد با چاقو به او حمله کردم اما همسرم سعی داشت مرا آرام کند که ناخواسته چاقو به او خورد.

مرد جوان را از کجا می‌شناختی؟

همسرم در یک کارگاه تولیدی کار می‌کرد و او همکارش بود.

چرا به همسرت مشکوک شدی؟

چند روز قبل از این حادثه وقتی پیامک پرداخت هزینه قبض تلفن همراه همسرم آمد متوجه شدم که این ماه مبلغش نسبت به دفعات قبل خیلی بالاست. آن زمان بود که کمی شک کردم.

شب حادثه چه اتفاقی افتاد؟

تلفن همسرم را بررسی کردم و متوجه شدم با یک شماره تماس‌های زیادی داشته است. شماره را برداشتم و تماس گرفتم که دیدم مرد جوانی جواب داد. بعد بیشتر مشکوک شدم و به همسرم گفتم اما او قبول نمی‌کرد تا اینکه به پدر و مادرش زنگ زدم که به آنجا بیایند بعد هم وادارش کردم به آن مرد زنگ بزند و او را به خانه بکشاند.

پسرتان کجا بود؟

چون پسرم ۴ ساله است و من و همسرم سر کار می‌رفتیم او را در خانه مادرزنم می‌گذاشتیم اما آن شب به آنها گفتم بچه را با خودشان نیاورند.

چه شد که خودت را معرفی کردی؟

عذاب وجدان. وقتی فهمیدم همسرم کشته شده، تصمیم به فرار گرفتم. چند روزی در تهران سرگردان بودم و بعد به یکی از شهرهای گیلان که زادگاهم بود رفتم. آنجا دیگر نتوانستم تحمل کنم. عذاب وجدان لحظه‌ای دست از سرم برنمی‌داشت، درنهایت خودم را معرفی کردم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *