شناسه خبر: 34307 منتشر شده در مورخ: 1400/6/14 ساعت: 07:52 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 14 شهریور 1400

روزنامه یکشنبه 14 شهریور 1400

عناوین امروز: اطلاعیه بهزیستی سیستان و بلوچستان در خصوص انتشار فیلمی از یک دختر دارای معلولیت-نگاهی به شعر پرفسور هشترودی-اجرای برنامه " توسعه و بهبود ابزارهای آموزش از راه دور برای کودکان بانیازهای ویژه"-خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذب است-سناریوی زن تبهکار برای انتقام از همسر سابقش.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

۲۶ محرم  ۱۴۴۳

۵ سپتامبر ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۷۸۹ 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین امروز.....

*اطلاعیه بهزیستی سیستان و بلوچستان در خصوص انتشار فیلمی از یک دختر دارای معلولیت

*نگاهی به شعر پرفسور هشترودی

*اجرای برنامه " توسعه و بهبود ابزارهای آموزش از راه دور برای کودکان بانیازهای ویژه"

*خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذب است

*پایان کار کاروان ورزشی ایران با 12 طلا، 11 نقره و 1 برنز در پارالمپیک 2020

*سناریوی زن تبهکار برای انتقام از همسر سابقش

 

 

........اخبار ویژه

*اطلاعیه بهزیستی سیستان و بلوچستان در خصوص انتشار فیلمی از یک دختر دارای معلولیت

اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان در پی انتشار فیلم دختر دارای معلولیت تبعه افغانستان در شهرستان نیمروز جهت تنویر افکار عمومی اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار فیلمی از دختری دارای معلولیت به نامه فهیمه براهویی تبعه کشور افغانستان که به همراه خانواده خود در روستای کلاته حاجی آباد از توابع سفیدابه شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان (۱۵۰ کیلو متری زابل) سکونت دارند، ضمن ابراز تشکر از تعهد و احساس مسئولیت اجتماعی رسانه ‏های کشور، به اطلاع می‏ رساند خانواده مورد نظر از مدت‏ها قبل از طریق مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) شناسایی شده و توسط واحد مددکاری مورد بازدید قرار گرفته و به رغم پراکندگی و پهناوری استان و تعدد خانواده‏ های نیازمند دارای چند معلول، طی سه سال اخیر چندین مورد سبدکالا و کمک هزینه درمان توسط بهزیستی شهرستان یاد شده به خانواده پرداخت شده است.

همچنین طی دفعات متعدد از طریق مددکاری شهرستان مذکور نسبت به اسکان و نگهداری توانخواه در یکی از مراکز نگهداری معلولین تحت نظارت بهزیستی استان اقدام شده که هر بار با مخالفت و ممانعت خانواده مواجه شده است. ضمنا خانواده طی هفته گذشته مورد مساعدت مالی قرار گرفته و به ایشان بسته مواد غذایی تحویل شد.

شایان ذکر است به رغم اینکه حسب دستورالعمل‏ ها و ضوابط جاری، سازمان بهزیستی مجاز به ارائه خدمات به افراد غیرایرانی نمی باشد و خدمات بهزیستی صرفاً شامل افراد دارای معلولیت و نیازمندان دارای هویت ایرانی می‏ شود، اداره بهزیستی شهرستان نیمروز با بهره ‏گیری از کمک‏ های خیرین و مشارکت‏های مردمی مساعدت به خانواده مذکور را در اولویت کاری خود قرار داده است. 

 

........دریافت

*نگاهی به شعر پرفسور هشترودی

سیزده شهریور سالروز درگذشت محسن هشترودی، اندیشمند، شاعر و ریاضیدان شهیر معاصر است.

هشترودی فرزند اسماعیل مجتهد، از مشاوران شیخ محمدخیابانی، از فعالان نهضت مشروطه بود. او تحصیلات دبستانی را در زادگاهش تبریز گذراند و برای ادامه ی تحصیل به دار الفنون رفت. چند سالی در تهران به تحصیل پزشکی مشغول شد؛ تا در سال ۱۳۰۴ به‌عنوان دانشجوی بورسیه ی دولتی برای تحصیل در رشته ریاضیات به‌فرانسه اعزام شد.

او در سال ۱۳۱۴ با درجه ی کارشناسی در رشته ریاضیات از دانشگاه سوربن فارغ‌التحصیل شد. سپس با سرپرستی پروفسور الی‌کارتان در همان دانشگاه، به پژوهش در زمینه ی هندسه دیفرانسیل پرداخت و در سال ۱۳۲۶ دکترا در رشته ریاضیات گرفت.

وی پس از بازگشت به ایران به‌عنوان استادیار در دانشکده ی علوم دانشسرای عالی به‌کار مشغول شد و در سال ۱۳۲۰ کرسی استادی دانشسرای عالی را دریافت کرد. او در سال ۱۳۳۰ به‌مقام ریاست دانشگاه تبریز رسید و در سال ۱۳۳۶ به‌عنوان رئیس دانشکده علوم دانشگاه تهران انتخاب شد.

هشترودی در طول زندگی حرفه‌ای‌اش ارتباط با مجامع علمی بین‌المللی را حفظ کرد و در سال ۱۳۲۹ به‌عنوان نماینده ی دانشگاه تهران در کنگره ی بین‌المللی ریاضی‌دانان هاروارد شرکت کرد و در مؤسسه ی مطالعات پیشرفته ی دانشگاه پرینستون و به درخواست ریاست مؤسسه، پروفسور اوپنهایمر به عضویت پذیرفته شد و یک ترم پاییزی را نیز به تدریس در دانشگاه هاروارد پرداخت.

او از طرفداران سرسخت علوم پایه و علاقه‌مند به‌شعر و موسیقی و فلسفه بود و توانایی بیان مطالب علمی به‌زبان ساده داشت. وی به‌عنوان یک متفکر منتقد پیشرو و ریاضیدان نامدار ایرانی، دارای اهمیت نمادین و شخصیتی اثرگذار در جامعه علمی معاصر ایران است.

دکتر ماکان در کتاب نگرشهاى ایران می نویسد: روزى که آرمسترانگ به‌عنوان نخستین انسان پاى بر کره ماه گذاشت، پروفسور هشترودى در گفتگویى رادیویى اظهار داشت که بشر مى‌توانست یک قرن زودتر به‌ماه دست یابد، اگر کتابخانه ی فارس و تیسفون را به آتش نمى‌کشیدند یا به دجله نمى‌ریختند.

پروفسور هشترودی در ۶۸ سالگی  درگذشت و در گورستان بقاییه ی تبریز به‌خاک سپرده شد.

یک نمونه از اشعار پروفسور هشترودی:

نوگلی بر جویباری رسته بود،

صد هزارش عاشق دل‌خسته بود.

بس که از عشّاق خود خون ریخته،

رنگ رخسارش به خون آمیخته.

در کنارش بلبلان بی‌شمار،

داده از کف در غمِ هجرش قرار.

در میانشان بلبلی خاموش بود،

در ضمیرش عشق گل در جوش بود.

شعله ی عشقش زبان را سوخته،

در غم گل خاموشی آموخته.

آفتاب بخت و اقبالش دمید،

صبح ، وقت خنده ی گل در‌رسید.

دید در آغوش گل شبنم در‌ است،

روی گل از بوسه ی شبنم تر ‌است.

کرد فریاد و گریبان چاک زد،

خاک بر فرق و جبین بر خاک زد.

گل چو شبنم بوسه زد، پس در‌گرفت،

مهر خاموشی ز بلبل بر‌گرفت.

ناله می‌زد بلبل و گل می‌شکفت،

در شکفتن رو به بلبل کرد و گفت:

عشق، ظاهر می‌شود آن‌جا که یار،

رو بگرداند ز عاشق برکنار.

 

..........گزارش ویژه

*اجرای برنامه " توسعه و بهبود ابزارهای آموزش از راه دور برای کودکان بانیازهای ویژه"

تجهیز و مناسب سازی پایگاه ‎های آموزش مجازی، جهت گسترش عدالت دیجیتالی کودکان و دانش ‎آموزان بانیازهای ویژه

 معاون برنامه ‎ریزی آموزشی و توان‎بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برنامه"توسعه و بهبود ابزارهای آموزش از راه دور برای کودکان بانیازهای ویژه" با همکاری مرکز امور بین الملل در حال اجرا می‎باشد.

مجید هداوند گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، نیاز به ایجاد نگاهی نو و کاربردی به فرایند آموزش را ایجاد نمود. نگاهی که فراتر از آموزش‎ های سنتی و حضوری باشد. بیماری همه‎گیر ناشی از ویروس کرونا، معلمان و دانش‎ آموزان را مجبور نمود تا در خانه درس بدهند و درس بخوانند تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از شیوع بیشتر ویروس، جلوگیری بعمل آید. در بحران کرونا، ارائه آموزش‎های الکترونیکی یکی از روش­ های مناسب، جهت استمرار آموزش و توان‎بخشی کودکان و دانش‎ آموزان با نیازهای ویژه، در ایام تعطیلی مدارس است.

هداوند افزود: از طریق آموزش مجازی می­توان به روش­ های نوین و کارآمد یادگیری دست یافت و ضمن ارتقاء یادگیری و دسترسی به فرصت‎های یادگیری، به گسترش عدالت دیجیتالی کودکان و دانش ‎آموزان بانیازهای ویژه کمک نمود.

وی گفت: آموزش‎های مجازی به دوران کرونا محدود نمی شود. بلکه براساس اسناد فرادستی چون سند چشم‎ انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، سند توسعه فاوای آموزش و پرورش، سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات کشور، سند  نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر  به کارگیری فناوری‎های نوین در امر آموزش و پرورش تاکید دارند.

هداوند ادامه داد: بر همین اساس، سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور تولید و بارگذاری محتوای الکترونیکی مورد نیاز دانش‎ آموزان بانیازهای ویژه در شبکه شاد، در نظر دارد  پایگاه‎های آموزش مجازی را در سطح کشور توسعه دهد تا زمینه دستیابی دانش‎آموزان با نیازهای ویژه در گروه‎های مختلف معلولیت، را به آموزش الکترونیکی مهیا سازد و ضمن رفع بحران و استمرار آموزش دانش‎ آموزان در دوران فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی مدارس، عدالت آموزشی را در دوران پسا بحران ارتقا دهد.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توان‎بخشی سازمان گفت: در همین راستا با همکاری مرکز امور بین الملل، تجهیزات تخصصی از قبیل دوربین فیلمبرداری، برد هوشمند، ویدئو پروژکتور، رایت کم و کیت فلاش قریب به 16 میلیارد ریال تهیه شده است که برخی از اقلام توزیع و برخی دیگر در حال توزیع است. همچنین به منظور مناسب سازی (آکوستیک سازی) فضای 32 پایگاه آموزش مجازی، قریب به 15 میلیارد ریال بین پایگاه‎ها توزیع شده است.

 

.....سلامت و بهداشت

*خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذب است

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذب است و مقصود و انگیزه گوینده از نشر این مطلب کذب در شرایط حاضر مشخص نیست.

به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور در واکنش به اظهارات معاون قرارگاه پدافند زیستی مبنی بر تولید ماهانه دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در ایران و انتقال آن به روسیه افزود: اظهارات ایشان کذب محض بوده و هنوز طرف روسی محصول تولید شده اولیه واکسن اسپوتنیک لایت تولیدی شرکت خصوصی ایرانی را برای تولید انبوه تحت لیسانس تایید نکرده است.

وی اظهار داشت: واکسن اسپوتنیک لایت بصورت بچ تست یا محموله اولیه تولید شده و هفته هاست در انتظار تایید نهایی موسسه گامالیا روسیه برای ورود به چرخه تولید انبوه است و خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده است.

، محمد کریمی‌نیا معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفته بر اساس قرارداد بین ایران و روسیه برای تولید واکسن اسپوتنیک، توافق شده است که «واکسن اسپوتنیک در ایران تولید و به روسیه تحویل شود» و اکنون این کار انجام می‌شود.

وی  در گفت‌وگو با یک نشریه، با تاکید بر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران «استراتژی ندارد» و لجاجت بر اشتباهات باعث مرگ و میر گسترده شده، قرارداد روسیه برای تولید واکسن در ایران را درست و «استراتژی خیلی خوب» دانسته است.

*بازگشایی مدارس و دانشگاه ها منوط به روند واکسیناسیون است: وزیر بهداشت گفت: قطعا بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اتفاق خواهد افتاد اما این موضوع منوط به روند واکسیناسیون است.

به نقل از ایسنا دکتر بهرام عین اللهی در خصوص وضعیت واکسیناسیون دانشجویان تاکید کرد: تا به امروز همه اساتید دانشگاه ها که اغلب در سنین بالا هستند واکسینه شده اند و واکسیناسیون دانشجویان نیز از هفته آینده انجام می شود.

وی در ادامه بیان کرد: بسته به میزان واکسیناسیون، بازگشایی نیز عملیاتی خواهد شد تا دانشگاه ها به وضعیت عادی و کلاس های حضوری بازگردند.

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه گسترده تامین واکسن با واردات و حمایت از تولید داخلی افزود: بعد از تامین و توزیع واکسن، انتظار می رود مردم و مسئولان نیز یاریگر ما در تسریع واکسیناسیون باشند.

* کمبود واکسن کرونا از امروز رفع می‌شود: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از امروز(شنبه) کمبود واکسن کرونا در کشور وجود ندارد و روند واردات و تزریق واکسن روزانه رو به افزایش است.

به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور افزود: از امروز ظرفیت تزریق واکسن در مراکز تجمیع واکسیناسیون در کشور یک میلیون دز به شرط تامین واکسن است و امیدواریم روند واردات و توزیع واکسن رو به افزایش باشد.

وی اظهار داشت: در سه ماه آینده حدود ۱۲۰ میلیون دوز واکسن وارد می شود و در صورت خوش قولی طرف های خارجی تا پایان تابستان این رقم به ۴۰ میلیون دوز خواهد رسید.

جهانپور خاطرنشان کرد: با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد تزریق بیش از ۶۰۰ هزار دوز در روز واکسن کرونا شده ایم.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز هفته گذشته اعلام کرد: سرعت واکسیناسیون بالا رفته و ۸۷ درصد گروه‌های سالمندی ۶۰ سال به بالا واکسینه شدند، مشاغل خاص و گروه‌های شغلی، بیماران سرطانی، دیابتی، هموفیلی، دیالیزی و خاص نیز ۸۰ تا ۹۰ درصد واکسیناسیون آنها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۷ میلیون دوز واکسن تزریق شده افزود: اثربخشی همه واکسن‌های تزریقی شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا، برکت و حتی بهارات مناسب بوده است و در فاز چهارم، واکسیناسیون افراد زیر ۶۰ سال انجام می شود که شامل ۴۲ میلیون نفر است.به این ترتیب به حدود ۸۴ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که تعاملات خوبی برای واردات انجام شده و به سرعت از هفته آینده انجام می شود.

رییسی افزود: اکنون سرعت واکسیناسیون در کشور بالا رفته و بالاتر هم میرود. در برخی از استان‌های مرزی افراد ۴۰ سال به بالا واکسینه شده اند ، در مورد عشایر و در برخی از جزایر نیز افراد بالای ۱۸ سال در برابر کرونا واکسینه شده اند.

 

.......ورزشی

*پایان کار کاروان ورزشی ایران با 12 طلا، 11 نقره و 1 برنز در پارالمپیک 2020

شانزدهمین دوره رقابت های پارالمپیک برای کشورمان خاتمه یافت و ورزشکاران جانباز و معلول، نابینا و کم بینای کشورمان موفق به کسب 24 مدال رنگارنگ شدند.

در ادامه این شماره، نتایج کشورمان در روز نهم، دهم و یازدهم مسابقات پارالمپیک را مرور می کنیم و تحلیل نتایج به دست آمده در این دوره از مسابقات را به شمارگان آتی ایران سپید وا میگذاریم.

در روز پنجشنبه 11 شهریور کاروان ایران یک طلا و دو نقره، روز جمعه 12 شهریور، 1 طلا و 1 نقره و در روز شنبه 13 شهریور، 2 طلا و 2 نقره بدست آورد.

نتایج روز پنجشنبه 11 شهریور

زهرا نعمتی با شکست حریف ایتالیایی  خود به مدال طلای ریکرو انفرادی تیراندازی با کمان دست یافت

نعمتی در مسابقه فینال و در یک رقابت نفس‌گیر با نتیجه  ۶ بر ۵ و در تیر طلایی وینسنزا پتریلی حریف ایتالیایی خود را شکست داد.

زهرا نعمتی با این مدال، سومین مدال طلای ادوار پارالمپیک خود را کسب و از این حیث هت تریک کرد.

زهرا نعمتی درباره طلای ریکرو انفرادی پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو گفت: خیلی خوشحالم. افتخار بزرگی بود که نصیب من شد. از همه مربیان و مسوولان پارالمپیک تشکر می کنم. وی ادامه داد: این یک لحظه تاریخی بود. من تنها کسی بودم که هم پرچمدار المپیک و هم پرچمدار پارالمپیک بودم. اکنون نیز در تیروکمان پارالمپیک تاریخ سازی کردیم و تنها ورزشکاری هستم در تاریخ تیروکمان که هت تریک کرده ام. نعمتی با اشاره به شرایط «تیر طلایی» تصریح کرد: نمیدانم چگونه تیر طلایی را زدم. واقعا به خدا واگذار کرده بودم و خود خدا نیز کارسازی این شلیک را کرد.

پرتاب اولاد در حضور رکورد شکن پارالمپیک نقره ای شد

مهدی اولاد و نورمحمد آرخی دو پرتابگر نابینا در مرحله نهایی پرتاب دیسک کلاس F۱۱ پارالمپیک با هفت حریف دیگر خود به رقابت پرداختند. در پایان، اولاد با پرتاب ۴۰ متر و ۶۰ سانتی متر به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد. در این ماده، «الساندرو رودریگو» از برزیل با پرتاب ۴۳ متر و ۱۶ سانتیمتر قهرمان شد. عنوان سوم هم به «تاپیا» از ایتالیا با 39 متر و 52 سانتیمتر رسید. نورمحمد آرخی در این رقابت دیسک خود را به طول ۳۳ متر و ۳۷ سانتیمتر پرتاب کرد و به عنوان ششم بسنده کرد.

اولاد: توقعم از خودم بیشتر بود

مهدی اولاد بعد از کسب مدال نقره پرتاب دیسک بازیهای پارالمپیک توکیو، گفت: در ایران رکورد خوبی داشتم. برای کسب مدال طلا به پارالمپیک آمده بودم. در ایران تجربه تمرین در هوای بارانی را نداشتیم. بخشی از تمریناتمان در جزیره کیش بود که بارانی نبود. در اردوها هم در دایره خیس پرتاب نکردیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا پیش بینی شرایط تمرینی در این آب و هوا صورت نگرفته بود؟ تاکید کرد: بحث پیش بینی نیست. برای برگزاری اردوها بیشتر مد نظرشان شرجی بودن هوا بود. تقریبا در هوای بارانی تمرین نکرده بودم. در این شرایط دیسک در دست نمی ماند و پرتاب اول تا سوم دیسک از دستم در رفت. اگر یکی از این پرتاب ها درست انجام می شد، مدالم طلا می شد.

پیروج نقره ای شد/ پایان کار نابینایان با ۴ مدال طلا و دو نقره

علی پیروج پرتابگر نابینای نیزه ایران در بازی های پارالمپیک توکیو به مدال نقره این بازی ها دست یافت.

پیروج با پرتاب 64 متر و 30 سانتیمتر به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و مدال نقره را از آن خود کرد. در این ماده پرتابگر بریتانیا با 69 متر و 52 سانتیمتر به عنوان قهرمانی رسید. ورزشکار اسپانیا هم با 61 متر و 13 سانتیمتر صاحب مدال برنز شد.

علی پیروج بعد از کسب مدال نقره پرتاب نیزه بازی های پارالمپیک توکیو گفت: حریف بریتانیایی من دور از انتظار ظاهر شد و مدال طلا گرفت. متاسفانه دیر به خودم آمدم و او هم بر جریان مسابقه مسلط شد. وی ادامه داد: خدا را شکر مدالم از برنز به نقره رسید و دست خالی بر نمی گردم.

این مدال آور ایران در پارالمپیک توکیو در خصوص لغزنده بودن زمین به دلیل بارندگی و تاثیر آن بر عملکردش گفت: خیلی به بارندگی توجه نکردم. برای کسب مدال طلا آمده بودم ولی متاسفانه نشد. من 23 ساله هستم. با توکل به خدا بعد از کمی استراحت تمریناتم را برای پاراآسیایی و سپس پارالمپیک 2024 پاریس آغاز می کنم.

به این ترتیب ورزش نابینایان و کم بینایان که با هشت ورزشکار در این رقابت‌ها حاضر شده بود، با کسب ۴ مدال طلا و ۲ مدال نقره به کار خود پایان داد. این در حالی است که نابینایان در پارالمپیک ریو تنها ۲ مدال نقره به دست آورده بودند.

روز جمعه 12 شهریور

حامد امیری رکورد زد و طلایی شد

مسابقات دوومیدانی پارالمپیک توکیو در ماده پرتاب نیزه با قهرمانی حامد امیری همراه بود.

هر چند که امیری در پرتاب نخست از رکورد جهانی و پارالمپیکی این دسته عبور کرد اما وی در پرتاب چهارم توانست بهترین رکورد خود را ثبت کند. 31.35 بهترین رکورد وی در 6 پرتاب بود و موفق شد مدال طلای خود را در پارالمپیک قطعی کند. در رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس f54، الکسی از روسیه با حدنصاب 31.19 به مدال نقره رسید و جاستین از آمریکا با حد نصاب رکورد 31.9 به مدال برنز دست یافت.

حامد امیری بعد از کسب مدال طلای پارالمپیک با بیان اینکه حدود سه ماه بدنسازی نداشتم و تنها پرتاب کردم، اظهار داشت: مصدومیت پشت بازو موجب شد تا حتی اعلام کنم توانایی رسیدن به پارالمپیک را ندارم اما خدا کمک کرد و برگشتم. من پرتاب هایم را دلی و برای مردم انجام دادم و مدالم را نیز با عشق به سردار دل ها تقدیم می کنم. دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در زمینه رکورد شکنی خود عنوان کرد: رکورد قبلی متعلق به یک ایرانی بود و افتخار می کنم به عنوان عضو کوچکی از ورزش، آن را به نام کشورم ارتقا دادم. البته کسب مدال پارالمپیک، بسیار سخت تر از آیتم های مردان آهنین است.

مهدی پوررهنما نقره ای شد

وی دیدار فینال را با نتیجه ۲۶ بر ۲۰ مقابل نماینده مکزیک واگذار کرد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

بهانه‌ای نمی‌آورم، رقیبم بهتر کار کرد

مهدی پور رهنما دارنده مدال نقره منهای وزن ۷۵ کیلوگرم مسابقات پاراتکواندوی بازی‌های پارالمپیک بعد از شکست مقابل حریف مکزیکی گفت: در این مسابقه کمی غافلگیر شدم چون که شناخت خوبی از رقیبم نداشتم. دوست داشتم جای دیگری غیر از فینال بازی‌های پارالمپیک با او مسابقه میدادم. او با اشاره به قدرت حریف مکزیکی ادامه داد: به حریف ضعیفی نباختم. او  سال ۲۰۱۹ قهرمان جهان شد و نفر رنک یک دنیا است. به حریف ضعیفی نباختم اما شاید اگر قبل از این شانس مسابقه با او را داشتم می‌توانستم بهتر مبارزه کنم. پور رهنما درباره این‌که آیا به خوبی برای این بازی‌ها آماده شده بود یا نه؟ گفت: الان هر حرفی بزنم شاید فکر کنند دنبال بهانه هستم اما نمی‌توان واقعیت‌ها را کتمان کرد. برای حضور در این مسابقات زیادی را نتوانستیم شرکت کنین و این طبیعی است که در میزان آمادگی ما هم تاثیر گذار است. نمی‌خواهم بگویم مقصر فدراسیون بوده اما برخی از مسابقات را به خاطر کرونا از دست دادیم و برخی دیگر را به خاطر صادر نشدن ویزا و برخی هم به خاطر هزینه‌های سنگین سفر و این تاثیر داشت. شما ببینید انگلیس دو ماه در اردو و مسابقه بود؛ مدتی در آلمان اردو زد و یا در مسابقاتی در کره‌جنوبی اما ما کجا بودیم.

روز شنبه 13 شهریور

سجاد محمدیان نقره ای شد

در ادامه مسابقات دوومیدانی پارالمپیک و در ماده پرتاب وزنه ایستادهF63  سجاد محمدیان با هشت ورزشکار از کشورهای دیگر رقابت کرد و در نهایت به مدال نقره رسید. محمدیان با پرتاب 14 متر و 88 سانتیمتر، عنوان دوم را از آن خود کرد. دیویس» از بریتانیا با 15 متر و 33 سانتیمتر عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و «فیصل» از کویت با 14 متر و 13 سانتیمتر سوم شد.

سجاد محمدیان بعد از کسب مدال نقره پرتاب وزنه بازی های پارالمپیک توکیو گفت: بارندگی و وضعیت جوی هوا بر روی کیفیت مسابقه تاثیر گذاشت ولی در مجموع، راضی بودم. هرچند که رکورد شخصی خودم را نزدم.

این پرتابگر پارالمپیکی خاطرنشان کرد: در بازی های امروز وضعیت بدنی ام خوب بود. برای کسب مدال طلا آمده بودم و می توانستم حریفم را شکست بدهم. رکوردهای شخصی ام دور از دسترس نبود اما شرایط آب و هوایی تاثیرگذار بود.

صادق بیت سیاح به مدال نقره رسید

صادق بیت سیاح نماینده ایران در ماده پرتاب نیزه با پرتاب 43 متر و 35 سانتیمتر به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد. سون» از چین با پرتاب 47 متر و 13 سانتیمتر قهرمان شد و «ویلدان» از عراق با 41 متر و 39 سانتیمتر به عنوان سوم دست یافت.

صادق بیت سیاح بعد از کسب مدال نقره پرتاب نیزه پارالمپیک توکیو گفت: خوشحال شدم که برای کشورم مدال گرفتم ولی از رکوردم راضی نیستم. می توانستم مدال طلا بگیرم.

وی افزود: پرتاب امروز من از رکوردم کمتر بود. باید برای آینده بیشتر زحمت بکشم و برنامه ریزی کنم تا رکوردم را ارتقا بدهم و در بازیهای آسیایی مدال طلا بگیرم.

مدال طلای والیبال نشسته به ایران رسید.

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در دیدار نهایی پارالمپیک، روسیه را با نتیجه 3 بر 1 شکست داد و هفتمین طلای خود در ادوار پارالمپیک را بدست آورد.

سرمربی تیم والیبال نشسته ایران پس از قهرمانی در پارالمپیک توکیو با ابراز خرسندی از  کسب مدال طلا در این رقابت‌ها گفت: بازیکنانش عالی ظاهر شدند.

هادی رضایی گفت:  امروز تیم ما بازی خوبی انجام داد. ما برنامه داشتیم بدون حتی یک ست باخت قهرمان شویم این اتفاق نیفتاد اما از نتیجه راضی هستیم و خوشحالم که تیم به مقام قهرمانی رسید. وی ادامه داد: جمع بندی فنی باید بعدا انجام شود اما به هر حال حریفان ما نیز دنبال برد هستند.  آنها مقابل ایران جدی تر ظاهر می شوند. رضایی تصریح کرد: بچه ها خیلی خوب کار کردند ست سوم کمی افت کردیم و نتیجه را واگذار کردیم اما برگشتیم و جبران کردیم.

سرمربی تیم والیبال نشسته ایران در پاسخ به اینکه آیا از مجموع عملکرد تیم راضی است، ادامه داد: اگر یک ست را نمی باخییم به چیزی که می‌خواستیم و برنامه داشتیم میرسیدیم. اما خوشحالم از این مدال و تکرار قهرمانی.

پایان کار کاروان سردار دل‌ها با مدال طلای عزیزی اقدم

با مدال طلای اصغر عزیزی اقدم پرونده بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو برای کاروان کشورمان بسته شد.

 اصغر عزیزی اقدم در دیدار فینال وزن 75+ کیلوگرم مسابقات پاراتکواندوی بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو به مصاف ایوان میکولیچ از کرواسی رفت. در این رقابت، عزیزی اقدم با نتیجه 12 بر 10 به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

حریف کروات در راند اول این مبارزه با نتیجه یک بر 6 پیروز شد، اما در راند دوم عزیزی اقدم فوق‌العاده کار کرد و 9 بر یک پیروز شد. در راند سوم نیز برتری 2 بر 3 میکولیچ رقم خورد، اما این مانع از برتری عزیزی اقدم نشد و او در نهایت با نتیجه 12 بر 10 برنده از میدان خارج شد.

عزیزی اقدم: با دست شکسته به مدال طلای پارالمپیک رسیدم/ یک ایرانی هیچ وقت باخت نمی‌دهد

 اصغر عزیزی اقدم پس از دستیابی به مدال طلای وزن 75+ کیلوگرم مسابقات پاراتکواندوی بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو اظهار داشت: همانطور که می‌دانید پاراتکواندو برای اولین بار بود که در پارالمپیک حاضر می‌شد. من هم با تمام حریفانی که امروز با آنها روبه‌رو شدم، قبلاً مسابقه داده و آنها را با اقتدار شکست داده بودم.

وی در ادامه افزود: می‌دانستم این بازی‌ها حساسیت زیادی دارد و همه روی من حساس شده و نقاط ضعف مرا آنالیز کرده بودند. الحمدالله من توانستم با شناخت کافی از آنها در میدان حاضر شده و بهترین نتیجه را بگیرم.

تکواندوکار طلایی ایران در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در واکنش به اینکه برخی او را شانس دستیابی به مدال طلا نمی‌دانستند، گفت: من تلاش می‌کردم و همیشه از خدا می‌خواستم بهترین نتیجه را بگیرم. خدا را شکر مردم هم مرا دعا می‌کردند. من این مدال را به تمام مردم ایران تقدیم می‌کنم و البته روح پدر و مادر مرحومم که آنها را از دست داده‌ام.

عزیزی اقدم یادآور شد: من در این 10 روزی که در توکیو حضور داشتم، خیلی عذاب و سختی کشیدم. من در حالی در میدان حضور پیدا کردم که روی دستم شکسته بود. من قبلاً گفته بودم که حتی با پای شکسته هم باید این مدال را بگیرم و این نشان‌دهنده آن است که یک ایرانی هیچ وقت باخت نمی‌دهد. وی در خاتمه تصریح کرد: با نتایج ما در پارالمپیک اهالی تکواندو و پاراتکواندو روحیه خواهند گرفت و من از آنها تشکر می‌کنم که مرا دعا کردند.

پر افتخارترین کارنامه مدالی ایران در ادوار پارالمپیک رقم خورد

عصر روز شنبه رقابت نمایندگان کشورمان در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ پایان یافت و کاروان ایران با کسب ۱۲ نشان طلا، ۱۱ نقره و یک برنز توانست پر افتخارترین کارنامه مدالی خود در طول ادوار بازی های پارالمپیک را رقم بزند.

این نتیجه از حیث رنگ و مرغوبیت مدال، بهترین نتیجه ای است که در طی هشت دوره حضور ایران در بازی های پارالمپیک رقم خورده و امروز با پایان رسمی این بازی ها، جایگاه نهایی کشورمان در بازی های توکیو ۲۰۲۰ نیز مشخص خواهد شد.

ایران تا پایان روز یازدهم مسابقات، در جایگاه دوازدهم جدول رده بندی توزیع مدالها قرار دارد.

شانزدهمین دوره رقابت های پارالمپیک، امروز یکشنبه 14 شهریور با برگزاری مراسم اختتامیه پایان می یابد.

در طول برگزاری رقابت های پارالمپیک، سعی کردیم از طریق کانال تلگرامی ایران سپید، نتایج را لحظه به لحظه پوشش دهیم. کلیه نتایج نمایندگان کشورمان به همراه مصاحبه های ورزشکاران و مربیان آنها را پوشش دادیم و امیدواریم افتخار آفرینی ورزشکاران جانباز و معلول، نابینا و کم بینای کشورمان مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. در شمارگان آتی ایران سپید، هر رشته را به صورت جداگانه مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

 

......حوادث

*سناریوی زن تبهکار برای انتقام از همسر سابقش

زن تبهکار که سعی داشت با درست کردن پاپوش برای همسر سابقش او را به دردسر بیندازد با شروع تحقیقات پلیسی خودش به ‌عنوان سردسته یک باند آدم ‌ربایی و اخاذی از مردان ثروتمند تحت تعقیب قرار گرفت. مدتی قبل زن جوانی به اداره پلیس رفت و مدعی شد همسرش با استخدام چند آدم‌ ربا، سعی در ربودن وی داشته است. او گفت: مدتی است که با همسرم اختلاف دارم و کار به دادگاه خانواده کشیده.

اما یکی از روزها که راهی دادگاه خانواده بودم تا مهریه‌ ام را به اجرا بگذارم، سرنشینان یک خودروی پژو با تهدید مرا داخل خودرو انداخته و به مخفیگاه شان بردند. آنجا بود که متوجه شدم آنها را همسرم اجیر کرده تا چنین بلایی سر من بیاورند. مردان ناشناس با تزریق آمپول مرا بیهوش کردند، وقتی به هوش آمدم با تهدید از من خواستند دست از شکایتم بردارم وگرنه تصاویر و عکسهایی را که از من تهیه کرده‌اند در فضای مجازی منتشر خواهند کرد. به‌ دنبال شکایت زن جوان، پرونده‌ ای در اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت تشکیل و در ادامه تحقیقات نیز همسر شقایق بازداشت شد، اما مرد جوان اظهاراتی متفاوت مطرح کرد. او گفت: در دادگاه توافقی از همسرم جدا شدیم. قرار شد مهریه را قسطی پرداخت کنم اما چون نتوانستم، شقایق چنین ادعایی را مطرح کرده تا هم مرا به دردسر بیندازد و هم با اخاذی پول بیشتری بگیرد. در ادامه تحقیقات کاراگاهان با بررسی دوربینهای مداربسته محل حادثه، شماره پلاک خودروی پژو و مشخصات صاحب خودرو را پیدا کرده و مالک آن به نام رضا را دستگیر کردند.

سردسته باند آدم‌ ربایی

رضا در تحقیقات گفت: موضوع آدم ربایی دروغ است. شقایق خودش سردسته باند اخاذی و سرقت است. او خودش این سناریو را طراحی کرد تا برای شوهرش دردسر درست کند. وی درخصوص آشنایی با شقایق و اجرای نقشه هایشان گفت: مدتی قبل با شقایق آشنا شدم و او پیشنهاد سرقت از مردان ثروتمند را مطرح کرد. من هم موضوع را با دو نفر دیگر از دوستانم در میان گذاشتم و با همدستی آنها نقشه آدم ربایی و سرقت از مردان ثروتمند را اجرا کردیم. اولین قربانی ما مرد میانسالی بود که مادر شقایق برای او کار میکرد. به بهانه ‌ای با خسرو قرار گذاشت و وارد خانه ‌اش شد. ما هم به‌ عنوان تعمیرکار شوفاژ زنگ خانه خسرو را زدیم. زمانی که خسرو در را باز کرد، وارد شدیم و او را با تهدید  سوار بر خودرویمان به بانکی در نزدیکی خانه ‌اش بردیم و حسابش را خالی کردیم.

بعد او را به مخفیگاهمان در خارج از تهران برده و ۲۴ ساعت حبس کردیم. ما این نقشه را کشیدیم تا خسرو و شاکیهای دیگر متوجه نشوند که شقایق با ما در این سرقتها همدست بوده است. زمانی که خسرو در مخفیگاهمان بود، کلید خانه ‌اش را گرفته و اموال با ارزش خانه‌ اش را سرقت کردیم. روز بعد هم او را رها کردیم. متهم در ادامه از اخاذی و سرقت از یک پیرمرد دیگر هم با این شیوه خبر داد و گفت: زمانی که وارد خانه قربانیان میشدیم، از شقایق و شاکی چندین عکس میگرفتیم و وقتی آنها را رها میکردیم، به آنها میگفتیم که اگر از ماجرای سرقت و آدم ربایی شکایت کنند تصاویرشان را در فضای مجازی منتشر خواهیم کرد. آنها هم از ترس آبرویشان شکایتی مطرح نمیکردند. در این سرقتها حدود ۳۰۰ میلیون تومان گیرمان آمد. به دنبال اظهارات مرد جوان، دو همدست رضا نیز بازداشت شدند. کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت در ادامه راهی خانه قربانیان این آدم ربایی شده و آنها را شناسایی کردند. در تحقیق از آنها اظهارات آدم ربایان تأیید شد. با مشخص شدن این موضوع که شقایق سردسته باند بوده است، بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازداشت او را صادر کرد. اما زمانی که مأموران راهی خانه شقایق شدند، دریافتند وی محل زندگی اش را تغییر داده، بنابراین تحقیقات برای دستگیری این زن تبهکار ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *