شناسه خبر: 34302 منتشر شده در مورخ: 1400/6/13 ساعت: 20:42 گروه: اجتماعی  
اجرای برنامه " توسعه و بهبود ابزارهای آموزش از راه دور برای کودکان بانیازهای ویژه"
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی:

اجرای برنامه " توسعه و بهبود ابزارهای آموزش از راه دور برای کودکان بانیازهای ویژه"

تجهیز و مناسب سازی پایگاه ‎های آموزش مجازی، جهت گسترش عدالت دیجیتالی کودکان و دانش ‎آموزان بانیازهای ویژه

به گزارش ایران سپید معاون برنامه ‎ریزی آموزشی و توان‎بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برنامه"توسعه و بهبود ابزارهای آموزش از راه دور برای کودکان بانیازهای ویژه" با همکاری مرکز امور بین الملل در حال اجرا می‎باشد.

مجید هداوند گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، نیاز به ایجاد نگاهی نو و کاربردی به فرایند آموزش را ایجاد نمود. نگاهی که فراتر از آموزش‎ های سنتی و حضوری باشد. بیماری همه‎گیر ناشی از ویروس کرونا، معلمان و دانش‎ آموزان را مجبور نمود تا در خانه درس بدهند و درس بخوانند تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از شیوع بیشتر ویروس، جلوگیری بعمل آید. در بحران کرونا، ارائه آموزش‎های الکترونیکی یکی از روش­ های مناسب، جهت استمرار آموزش و توان‎بخشی کودکان و دانش‎ آموزان با نیازهای ویژه، در ایام تعطیلی مدارس است.

هداوند افزود: از طریق آموزش مجازی می­توان به روش­ های نوین و کارآمد یادگیری دست یافت و ضمن ارتقاء یادگیری و دسترسی به فرصت‎های یادگیری، به گسترش عدالت دیجیتالی کودکان و دانش ‎آموزان بانیازهای ویژه کمک نمود.

وی گفت: آموزش‎های مجازی به دوران کرونا محدود نمی شود. بلکه براساس اسناد فرادستی چون سند چشم‎ انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، سند توسعه فاوای آموزش و پرورش، سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات کشور، سند  نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر  به کارگیری فناوری‎های نوین در امر آموزش و پرورش تاکید دارند.

هداوند ادامه داد: بر همین اساس، سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور تولید و بارگذاری محتوای الکترونیکی مورد نیاز دانش‎ آموزان بانیازهای ویژه در شبکه شاد، در نظر دارد  پایگاه‎های آموزش مجازی را در سطح کشور توسعه دهد تا زمینه دستیابی دانش‎آموزان با نیازهای ویژه در گروه‎های مختلف معلولیت، را به آموزش الکترونیکی مهیا سازد و ضمن رفع بحران و استمرار آموزش دانش‎ آموزان در دوران فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی مدارس، عدالت آموزشی را در دوران پسا بحران ارتقا دهد.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توان‎بخشی سازمان گفت: در همین راستا با همکاری مرکز امور بین الملل، تجهیزات تخصصی از قبیل دوربین فیلمبرداری، برد هوشمند، ویدئو پروژکتور، رایت کم و کیت فلاش قریب به 16 میلیارد ریال تهیه شده است که برخی از اقلام توزیع و برخی دیگر در حال توزیع است. همچنین به منظور مناسب سازی (آکوستیک سازی) فضای 32 پایگاه آموزش مجازی، قریب به 15 میلیارد ریال بین پایگاه‎ها توزیع شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *