شناسه خبر: 34288 منتشر شده در مورخ: 1400/6/10 ساعت: 10:02 گروه: اجتماعی  
روزنامه چهارشنبه 10 شهریور 1400

روزنامه چهارشنبه 10 شهریور 1400

عناوین امروز: مهلت چهارمین جشنواره رسانه‌ای معلولان تمدید شد-کارگروه ویژه معلولان در خرمشهر تشکیل می‌شود-استفاده از واکسن سینوفارم برای کودکان و نوجوانان در چین تایید شد-دو طلا و یک نقره در روز هفتم پارالمپیک توکیو-نوه ام باید اعدام شود.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 10 شهریور ۱۴۰۰

23 محرم  ۱۴۴۳

1 سپتامبر ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره 6786 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین امروز.....

*مهلت چهارمین جشنواره رسانه‌ای معلولان تمدید شد

* کارگروه ویژه معلولان در خرمشهر تشکیل می‌شود

*استفاده از واکسن سینوفارم برای کودکان و نوجوانان در چین تایید شد

*دو طلا و یک نقره در روز هفتم پارالمپیک توکیو

*نوه ام باید اعدام شود

 

...........خبر ویژه

*مهلت چهارمین جشنواره رسانه‌ای معلولان تمدید شد

رئیس خانه مطبوعات اصفهان گفت: فراخوان جشنواره «اثر موثر» از اول تیرماه منتشر و تا پایان مردادماه برای آن زمان در نظر گرفته شد که این زمان تا ۱۵ شهریور ماه تمدید شده است. پس از دریافت آثار، از اواخر شهریور داوری آغاز می‌شود.

منصور گلناری اظهار کرد: امسال چهارمین سال است که جشنواره رسانه‌ای معلولان برگزار می‌شود. این جشنواره به صورت کشوری برگزار می‌شود و همه افراد اعم از معلول و غیر معلول می‌توانند در آن شرکت کنند اما موضوعات جشنواره مربوط به معلولان است.

وی افزود: این جشنواره در سال اول صرفاً برای معلولان بود، سال دوم بخش معلولان و غیر معلولان ایجاد شد، اما داوران آنها متفاوت بودند. در سال سوم داوری نیز به صورت مشترک انجام شد و امسال تأثیر مطلب را نیز از افراد می‌خواهیم.

رئیس خانه مطبوعات اصفهان تصریح کرد: به همین دلیل است که نام جشنواره را «اثر مؤثر» گذاشته ایم. هدف این است که رسانه‌ها را به سمت مطالبه گری درست ببریم. درواقع رسانه باید به دنبال مطالبه از مسئولان امر باشد چرا که بهترین و منطقی‌ترین نوع مطالبه از طریق رسانه‌ها است.

گلناری با اشاره به اینکه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره معلولان هستند، گفت: متولی این جشنواره پایگاه خبری توان نگار است که توسط معلولان مدیریت می‌شود. یکی از هدف‌های اصلی جشنواره این است که به همه اثبات شود معلولان در توانمندی هیچ تفاوتی با دیگران ندارند.

وی ادامه داد: شاید جسم آنها نقصی داشته باشد، اما از نظر فکری هیچ تفاوتی با سایرین ندارند و از جهاتی ممکن است برتری نیز داشته باشند. معلولان بسیاری هستند که در سطح کشوری با رسانه‌های رسمی همکاری می‌کنند. ما دنبال این بودیم که مردم و مسئولان معلولان را به چشم ترحم نبینند و خوشبختانه جشنواره در چند سال گذشته به این مهم دست پیدا کرده است.

رئیس خانه مطبوعات اصفهان درباره زمانبندی جشنواره، گفت: فراخوان جشنواره «اثر مؤثر» از اول تیرماه منتشر و تا پایان مردادماه برای آن زمان در نظر گرفته شد که این زمان تا ۱۵ شهریور ماه تمدید شده است. پس از دریافت آثار، از اواخر شهریور داوری آغاز می‌شود و تا اواخر مهر یا اوایل آبان نیز مراسم اختتامیه با توجه به شرایط، به صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار می‌شود.

 

..........گزارش ویژه

* کارگروه ویژه معلولان در خرمشهر تشکیل می‌شود

کارگروه ویژه معلولان با حضور حداقل یک فرد دارای معلولیت به‌منظور رسیدگی و پیگیری حقوق این افراد در شهرستان خرمشهر تشکیل خواهد شد.

جلسه مناسب‌سازی محیط برای معلولان به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری خرمشهر، رئیس اداره بهزیستی شهرستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و همچنین فعال اجتماعی و مطالبه گر در حوزه معلولان در سالن فرمانداری برگزار شد.

«علی زاده اریفی» معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری خرمشهر در این جلسه بر حمایت و پیگیری حقوق معلولان تأکید کرد و خبر داد: در این راستا کارگروه ویژه معلولان با حضور یک فرد دارای معلولیت به‌منظور رسیدگی و پیگیری حقوق این افراد در شهرستان خرمشهر تشکیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این کارگروه نظرات افراد دارای معلولیت و مسئولان شنیده و پس از آن مطالبات معلولان پیگیر می‌شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری خرمشهر گفت: بنابراین در یک ماه آینده اولین گزارش این کارگروه ارائه شود تا بدانیم در این راستا چه اقداماتی صورت گرفته است.

۳۵۰۰ معلول جسمی – حرکتی در خرمشهر

«مدینه عیدانی» رئیس اداره بهزیستی خرمشهر در این جلسه بر مناسب‌سازی اماکن خرمشهر برای تردد آسان معلولان و جانبازان تأکید کرد و افزود: این موضوع سال‌هاست که توسط بهزیستی شهرستان پیگیری می‌شود که با کمک دستگاه‌های اجرایی و نظارت فرمانداری برخی اماکن مناسب‌سازی انجام شده و در اماکن دیگر مناسب‌سازی صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه معلولان مانند سایر مردم باید از خدمات جامعه به‌صورت یکسان استفاده کنند، ادامه داد: ضرورت دارد که سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی این موضوع را پیگیری کنند و اگر مشکلی در بخش اعتبارات و بودجه وجود دارد یا این موضوع را به سازمان خود ارجاع دهند و یا در شورای برنامه‌ریزی شهرستان منعکس کنند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر خبر داد: تقریباً سه هزار و۵۰۰ فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی این شهرستان است که بیش از یک هزار معلول جسمی - حرکتی در خرمشهر وجود دارد و از این تعداد نیز بیش از ۵۰۰ نفر ویلچر نشین هستند.

تصویب پروژه‌های فرهنگی

«مصطفی آل علی» توان‌خواه، فعال اجتماعی و مطالبه گر در حوزه معلولان شهرستان خرمشهر در این جلسه، ابتدایی‌ترین مشکل جامعه معلولان را نبود فرهنگ تعامل و لازم با جامعه معلولان اعلام کرد و گفت: از مسئولان ذی امر درخواست می‌شود که مطابق ماده‌های ۲۰ و ۲۱ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان رایزنی‌های لازم را با صداوسیمای آبادان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر انجام دهند تا از این طریق ابتدا فرهنگ تعامل برای برخورد با معلولان ایجاد شود.

وی افزود: همه می‌دانیم اگر فرهنگ درستی ایجاد نشود معلول نمی‌تواند در جامعه حضور پیدا کند و یا حتی موفق شود؛ این امر نیز برای افراد سالم صدق می‌کند زیرا خود مسئولان اگر فرهنگ ارتباط با همدیگر را ندانند، آیا باز هم موفق خواهند شد؟

آل علی، دومین مشکل معلولان خرمشهر را نبود زیرساخت‌های لازم برای تردد آسان در سطح شهر دانست و تأکید کرد؛ در این زمینه حتی اگر زیرساختی وجود دارد، غیراصولی و غیرقابل استفاده است چون با حضور خود معلول این ساخته نشده‌اند.

فعال اجتماعی و مطالبه گر در حوزه معلولان شهرستان خرمشهر اضافه کرد: در این راستا و مطابق ماده‌های ۲، ۳، ۴، و ۵ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از شهرداری شهرستان و سایر نهادها درخواست می‌شود که زیرساخت‌های لازم را از جمله اماکنی مثل پارک‌ها، مراکز درمانی، بانک‌ها و… با حضور خود معلولان احداث کنند.

وی با بیان اینکه نبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی ویژه معلولان از دیگر مشکلات است، یادآور شد؛ با توجه به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، ناوگان حمل‌ونقل عمومی ویژه معلولان در شهرستان باید مستقر شود.

آل علی افزود: ازاین‌رو با کمک شهرداری و سایر نهادها خصوصی - دولتی باید بودجه‌ای به‌طور سالانه برای این موضوع لحاظ تا حداقل یک تا دو مینی‌بوس یا اتوبوس برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی ویژه معلولان خریداری شود.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر در این جلسه بر فرهنگ‌سازی برای معلولان اعلام آمادگی کرد.

همچنین در این جلسه سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرستان خرمشهر از تصویب پروژه‌های فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی ارتباط با معلولان خبر داد.

 

.........بهداشت و سلامت

*استفاده از واکسن سینوفارم برای کودکان و نوجوانان در چین تایید شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در توئیتی از تایید واکسن سینوفارم برای استفاده اضطراری در کودکان و نوجوانان در چین خبر داد.

به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور نوشت: امارات متحده عربی این واکسن را برای استفاد در افراد سه ساله و بالاتر دوم ماه اوت تایید کرده است.

واکسن سینوفارم تولید گروه دارویی ملی چین است و ۷۹٫۳۴ درصد اثر بخشی دارد.

*اثربخشی ۲۷ میلیون دز واکسن تزریقی مناسب بوده است: معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تا کنون ۲۷ میلیون دز واکسن تزریق شده، افزود: اثربخشی همه واکسن‌های تزریقی شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا، برکت و حتی بهارات مناسب بوده است.

به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا رئیسی افزود: ‌ از هفته آینده پنج میلیون دز واکسن بصورت هفتگی وارد کشور می‌شود و به عبارتی دیگر در شهریور ماه ۲۰ میلیون دز و در مهر ماه ۳۰ میلیون دز واکسن به دست ما می‌رسد.

اکنون سرعت واکسیناسیون بالا رفته و ۸۷ درصد گروه‌های سالمندی ۶۰ سال به بالا واکسینه شدند و ۸۰ تا ۹۰ درصد واکسیناسیون مشاغل خاص و گروه‌های شغلی، بیماران سرطانی، دیابتی، هموفیلی، دیالیزی و خاص نیز انجام شده است.

*نظر علمی درباره اثربخشی واکسن سینوفارم: دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ با اشاره به برخی شایعات مبنی بر بی اثر بودن واکسن سینوفارم، گفت: اکنون نمی‌توانیم درباره اثر واکسن‌ها مقایسه خوبی انجام دهیم. زیرا هنوز اطلاعات‌مان نسبت به واکسن‌ها و پلتفرم‌های مختلف واکسن ناقص است. با این حال می‌دانیم که سازمان جهانی بهداشت این واکسن‌ها را قبول کرده و به همه جوامع توصیه کرده که واکسیناسیون را با هر پلتفرم مورد تایید، انجام دهند.

به نقل از ایسنا، دکتر عاطفه عابدینی افزود: اگر به نمودار بیماری در کشور نگاه کنیم، چند روزی است که موارد مثبت بیماری و میزان مرگ‌ومیرمان کاهش یافته است و ان‌شاءالله این وضعیت آغاز روند نزولی پیک پنجم در کشور باشد. به عنوان مثال بر اساس نمودارهای بیماری از روزانه ۳۰ هزار مورد مثبت کرونا به ۲۵ هزار مورد مثبت رسیده‌ایم و شاید بتوان گفت که یک کاهش پنج درصدی راداریم. در زمینه مراجعات سرپایی نیز یک کاهش چند درصدی مشاهده می‌شود.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان، شرایط بسیار خوبی را شاهدیم و به نظر می‌رسد که فعلا در این استان روند بیماری نزولی است. با این حال در سایر مناطق کشور یا همچنان در پیک قرار داریم و یا به تازگی از پیک خارج شده‌ایم. به عنوان مثال در استان کرمان شرایط مقداری بهتر شده، اما هنوز نمی‌توان ۱۰۰ درصد درباره آن قضاوت کرد.

عابدینی درباره وضعیت بیماری در تهران نیز گفت: در تهران به نظر می‌آید که ثابت مانده ایم و ان‌شاءالله که روند رو به نزول رود.

وی در ادامه با اشاره به واریانت لامبدا که در برخی کشورهای اطراف ایران گزارش شده است، گفت: لامبدا موتاسیون جدیدی از ویروس کرونا است که به نظر می‌رسد که روی بیماری‌زایی اثر دارد و احتمالا شدت بیماری‌زایی‌اش بیشتر از دلتا باشد. البته این موضوع خیلی بستگی به این دارد که لامبدا در سطح جامعه به موتاسیون غالب بدل شود یا خیر که این موضوع هم بستگی به شرایط جامعه و ویروس دارد. البته با توجه به اینکه در برخی کشورهای همسایه ما دیده شده، احتمال اینکه در ایران هم باشد، وجود دارد، اما هنوز شناسایی ثابت شده از این ویروس در کشور نداریم.

عابدینی گفت: البته هنوز نمی‌توان به دقت و با صراحت اظهارنظر کرد که این موتاسیون از واریانت دلتا خطرناک‌تر باشد. زیرا این مساله به شرایط بیماری‌زایی و ... مرتبط است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

عابدینی درباره انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی از آزمایش آنتی‌بادی افرادی که واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند و این ادعا که هیچ گونه آنتی‌بادی در بدن آنها ساخته نشده، گفت: اصلا ربطی ندارد. زیرا اولا باید آنتی‌بادی نوع خاصی را اندازه گرفت، گاهی شاید لازم باشد که آنتی‌بادی نوترالیزان یا خنثی‌کننده اندازه‌گیری شود. ممکن است در برخی افراد تولید آنتی‌بادی با هفته‌ها تاخیر باشد و تحریک ایمنی سلولی‌اش بیشتر باشد، اما نباید بر اساس این تصاویر بر عدم کفایت یا عدم تاثیر واکسن نتیجه‌گیری کنیم. در عین حال نمی‌توان گفت که هرکس میزان آنتی‌بادی‌اش بسیار بالاست، اصلا به بیماری مبتلا نمی‌شود. طرح چنین مباحثی به این صورت اصلا درست نیست.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹، درباره بروز بیماری قارچ سیاه در کشور نیز گفت: بیماری قارچ سیاه یک بیماری قارچی است که در بیمارانی که به هر دلیلی سیستم ایمنی‌شان ضعیف شده باشد یا دیابتی‌هایی که کنترل‌شان ضعیف است یا کسانی که داروهایی مانند کورتون زیاد مصرف کردند، می‌تواند اتفاق افتد. در بیماری کووید هم اگر بیماری زیاد طول بکشد یا اینکه داروها به نحوی باشد که سیستم ایمنی را خیلی تحت تاثیر قرار دهد و آنتی‌بیوتیک‌های بی رویه و بدون دلیل داده شود، ممکن است این عارضه رخ دهد. بر همین اساس باید هم در تجویز این داروها و هم در مصرف آن‌ها دقت کرد تا این عارضه رخ ندهد.

عابدینی گفت: این بیماری درمان ضد قارچ دارد. پروتکل درمانی کووید همچنان سر جای خودش هست، اما اگر عارضه قارچ سیاه برای بیماری رخ دهد درمان ضدقارچ هم برایش شروع می‌شود. من در بیمارستان مسیح دانشوری که تعداد زیادی بیمار دارم، تاکنون موردی از قارچ سیاه نداشتم، اما ممکن است در مواردی رخ دهد. باید توجه کرد که دوز داروها را دقیق تجویز کنیم. اگر در این زمینه دقت شود هم می توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد و در عین حال اگر هم رخ داد می‌توان زود آن را شناسایی و درمان کرد.

 

..............ورزشی

*دو طلا و یک نقره در روز هفتم پارالمپیک توکیو

در ادامه مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو و در هفتمین روز این مسابقات، نمایندگان کشورمان صاحب دو نشان زرین طلا و یک مدال نقره شدند.

در ادامه، به نتایج ورزشکاران کشورمان نگاهی می اندازیم.

متقیان به مدال طلا رسید/ قهرمانی با چاشنی رکوردشکنی

مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک توکیو با رقابت ورزشکاران در مواد مختلف رشته دو و میدانی پیگیری شد که یکی از آنها پرتاب نیزه کلاس ادغامی F55 و F56 بانوان بود. نماینده کشورمان در این رقابت هاشمیه متقیان بود که توانست با حدنصاب 24.50 سانتیمتر در بین 9 ورزشکار پارالمپیکی دیگر رتبه نخست و مدال طلا را به خود اختصاص داد. او کار خود را با پرتاب‌های 22.94 و 22.98 متری آغاز کرد و در حرکت سوم رکورد 24 متر و 50 سانتیمتر را ثبت کرد که با این حدنصاب رکورد جهان را ارتقا بخشید.

متقیان در پرتاب چهارم، نیزه را به طول 24.14 متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم حدنصاب 24.42 متر را برجای گذاشت. او در نهایت با پرتاب نیزه به طول 22.88 متر به کار خود پایان داد. همچنین ریسا روچا ماچادو از برزیل با حدنصاب 24.39 سانتیمتر و دیانا دادزیت از لتونی با رکورد 24.22 سانتیمتر، به ترتیب دوم و سوم شدند.

متقیان: فقط مدال طلای پارالمپیک را کم داشتم/ برای این مدال از ریو تا اینجا فقط تمرین کردم

 هاشمیه متقیان پس از دستیابی به مدال طلای پرتاب نیزه کلاس ادغامی F55 و F56 بانوان در مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو اظهار داشت: نمی‌توانم احساسم را بیان کنم و به زبان بیاورم. واقعاً وقتی به این موضوع فکر می‌کنم، گریه‌ام می‌گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: برای رسیدن به این مدال طلا از پارالمپیک ریو تا به اینجا هر روز تمرین کردم. حتی در زمان شیوع کرونا هم تمریناتم را قطع نکردم. رمز موفقیت من فقط تمرین، تمرین و تمرین بود.

این بانوی طلایی ایران خاطر نشان کرد: تمام خانم‌های معلول می‌توانند روزی مدال‌آور پارالمپیک شوند، اگر برنامه و نقشه راه خوبی داشته باشند و البته خوب و درست تمرین کنند.

متقیان در خاتمه تصریح کرد: من مدال طلای آسیا، بازی‌های پاراآسیایی و جهانی را داشتم و در بین مدال‌هایم فقط همین یک مدال طلای پارالمپیک کم بود که امروز به آن رسیدم.

ساره جوانمردی قهرمان پارالمپیک شد

در مرحله نهایی تپانچه 10 متر پارالمپیک توکیو، ساره جوانمردی تیرانداز ایران در رقابت با هفت حریف دیگر خود، به عنوان قهرمانی رسید.

جوانمردی با کسب 239.2 امتیاز بالاتر از ورزشکار ترکیه و مجارستان قهرمان شد.

سمیرا ارم دیگر نماینده کشورمان در همین ماده هفدهم شد و نتوانست راهی فینال شود.

تیرانداز طلایی ایران تاکید کرد: پنج سال بسیار سخت را پشت سر گذاشتیم چون به دلیل همه گیری کرونا معلوم نبود مسابقات پارا برگزار می شود یا نه. کرونا برای ما نوساناتی ایجاد کرد که باعث تشویش و نگرانی شد. نمی دانستیم بازی ها برگزار می شود یا نه. خوشبختانه پارالمپیک برگزار شد و توانستم هم طلا بگیرم و هم رکوردشکنی کنم.

جوانمردی روز شنبه مجددا در ماده 50 متر خفیف به مصاف حریفان خود می رود. وی در این خصوص گفت: امیدوارم آنجا هم عملکرد خوبی داشته باشم و مثل پارالمپیک 2016 ریو مدال بگیرم. وی در پایان در پاسخ به این سئوال که برای آینده چه برنامه ای دارید؟ تصریح کرد: در حال حاضر به خاطر خستگی بیش از حد می خواهم استراحت کنم و پس از آن بهترین تصمیم را درباره آینده می گیرم.

حسین امیری، سرمربی تیم ملی تیراندازی بعد از کسب این مدال طلا گفت: انتظار ما از ساره جوانمردی کسب مدال طلا بود چون سطح این تیرانداز در حد طلا است. باید بگویم او همچنان می تواند رکورد پارالمپیک را ارتقا بدهد. او در ادامه خاطرنشان کرد: جوانمردی روز شنبه هم در ماده 50 متر خفیف مسابقه دارد و باتوجه به اینکه در پارالمپیک ریو هم در این ماده قهرمان شده است، به طلای او فکر می کنیم زیرا سطح او در حد مدال طلا است.

تاریخ‌سازی بیابانی در توکیو؛ نقره کامپوند به نام ایران ضرب شد

دیدار نهایی رقابت‌های کامپوند انفرادی پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو در مجموعه پارک تیراندازی یومنوشیما توکیو برگزار شد.

 رمضان بیابانی که توانسته بود در دیدار نیمه‌نهایی « چن لیانگ» از چین را از پیش رو بردارد در مسابقه نهایی به مصاف رکورددار پارالمپیک در رشته کامپوند انفرادی مردان رفت.

هی ژیائو از چین با 148 امتیاز رکورد پارالمپیک را به نام خود ثبت کرده است.

این مسابقه با نتیجه 147 بر 143 به سود نماینده چین به پایان رسید و نخستین مدال تاریخ کامپوند ایران هم به نام رمضان بیابانی ضرب شد.

بیابانی برای کسب این مدال کماندارانی از کشورهای استرالیا، بلژیک، روسیه و چین را از پیش رو برداشته بود.

چین لیانگ که در نیمه‌نهایی مغلوب بیابانی شده بود با غلبه بر حریف اسلواکی مدال برنز را از آن خود کرد.

علی سینا منشازاده که یکی از امیدهای کسب مدال ایران در این دوره از بازی‌ها بود در مرحله یک‌هشتم نهایی به حریف فنلاندی باخت و حذف شد.

بیابانی: تیر طلایی را خدا به هدف زد

رمضان بیابانی پس از کسب اولین مدال تاریخ پارالمپیک ایران در کامپوند انفرادی گفت: رقابت فینال دشوار بود. انصافا حریف چینی بهتر از من عمل کرد و من شاید چون از نظر فکری بدلیل رسیدن به فینال به آرامش رسیده بودم، نتوانستم مثل رقابتهای ماقبل فینال ظاهر شوم.

وی ادامه داد: باید تلاشم را بیشتر کنم تا در آینده مدال های خوشرنگ تری بگیریم. تمام حریفان در این رقابت‌ها را میشناختم و توانستم از کسانی که پیش از این ایرانی ها را شکست داده بودند، انتقام بگیرم.

بیابانی در پاسخ به اینکه چرا نتوانست مثل رقابت نیمه نهایی نتیجه را جبران کند تاکید کرد: شاید دلیل این اتفاق فشار فینال بود.

وی با تقدیم مدالش به توانخواه های کشور، رهبری و مردم ایران از همه مسئولان فدراسیون تیروکمان، جانبازان و کمیته پارالمپیک تشکر کرد.

بیابانی درباره تیر طلایی که باعث شد به نیمه نهایی صعود کند نیز گفت: این تیر را خدا به هدف زد، چون من تیر را در شرایط نامطمئنی رها کرده بودم.

مجید کهتری سرمربی کمانداران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو پس از کسب این مدال گفت: اتفاق تاریخی بود و این مهم در حالی رقم خورد که کمانداران ایرانی از پارالمپیک ریو به بعد در اردو حضور پیدا کرده بودند. کسب مدال نقره پارالمپیک با کمتر از 5 سال فعالیت، از وجود ظرفیت‌های زیاد در این رشته خبر میدهد.

او با اشاره به نتیجه بیابانی در مسابقات کامپوند پارالمپیک عنوان کرد: در بازی برابر نماینده روسیه ملی‌پوش ما پنج امتیاز عقب بود و این یعنی حذف از رقابت ها، اما او توانست بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد و در تیر پایانی بازی را مساوی و در نهایت در تیر طلایی بر این رقیب مقتدر غلبه کند. رنگ مدال بیابانی می‌توانست طلایی باشد اما رقیب چینی وی بسیار عالی بود و این موجب شد تا نماینده ما به مدال نقره بسنده کند.

غلامرضا شعبانی بهار، رییس فدراسیون تیروکمان جمهوری اسلامی ایران نیز پس از کسب این مدال گفت: انشاالله در روزهای آینده مدال‌های بیشتری در راه خواهد بود.

در ادامه مسابقات روز هفتم پارالمپیک، تیم والیبال نشسته کشورمان با نتیجه 3 بر 0 چین را شکست داد و مهدی محمدی در دوچرخه سواری، یازدهم شد.

تا پایان روز هفتم، کاروان ورزشی ایران با 7 طلا، 6 نقره، 1 برنز و مجموع: 14 مدال در جایگاه دوازدهم جدول رده بندی توزیع مدال ها قرار دارد.

جدول رده بندی مدالی تیم های اول تا دهم در روز هفتم مسابقات به شرح زیر است:

1 چین: 54 طلا، 35 نقره، 30 برنز، مجموع: 119.

2 بریتانیا: 27 طلا، 21 نقره، 22 برنز، مجموع: 70.

3 کمیته ملی المپیک روسیه: 19 طلا، 11 نقره، 31 برنز، مجموع: 61.

4 آمریکا: 18 طلا، 19 نقره، 12 برنز، مجموع: 49.

5 اوکراین: 12 طلا، 27 نقره، 15 برنز، مجموع: 54.

6 استرالیا: 12 طلا، 17 نقره، 14 برنز، مجموع: 43.

7 برزیل: 12 طلا، 8 نقره، 15 برنز، مجموع: 35.

8 ایتالیا: 10 طلا، 11 نقره، 13 برنز، مجموع: 34.

9 هلند: 10 طلا، 8 نقره، 6 برنز، مجموع: 24.

10 آذربایجان: 9 طلا، 0 نقره، 4 برنز، مجموع: 13.

نتایج لحظه به لحظه پارالمپیک 2020 توکیو را می توانید از طریق کانال تلگرامی ایران سپید به نشانی @iransepid دنبال کنید.

 

.........حوادث

*نوه ام باید اعدام شود

دختر ۱۴ ساله که به خاطر اعتراضهای مادرش به وقت گذرانی زیاد او درفضای مجازی وی را خفه کرده بود، در حالی به پرداخت دیه و حبس در کانون محکوم شده که مادربزرگش به این رأی اعتراض کرده و او را مستحق اعدام میداند. شهریور سال ۹۹ دختر نوجوانی در تماس با اورژانس در حالی که گریه میکرد از بیهوش شدن مادرش خبر داد و تقاضای کمک کرد. در ادامه امدادگران به محل اعلام شده رفتند و با جسد زنی ۴۰ ساله مواجه شدند که ساعاتی از فوت او گذشته بود. مأموران اورژانس با مشاهده آثار کبودی روی گردن زن ۴۰ ساله بلافاصله پلیس را در جریان قرار دادند.

پس از حضور مأموران پلیس در محل، به تحقیق از دختر نوجوان پرداختند که وی در توضیح ماجرا گفت: چند ساعت قبل در اتاقم نشسته بودم که صدای افتادن مادرم را شنیدم وقتی به آشپزخانه آمدم دیدم مادرم بیهوش روی زمین افتاده و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم. پس از اظهارات مرجان جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و چند روز بعد پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن اعلام کرد و فرضیه جنایت قوت گرفت بنابراین پلیس دوباره مرجان را مورد بازجویی قرار داد که این بار گفت: شب حادثه با مادرم درگیری لفظی و بعد هم فیزیکی پیدا کردم اما بعد از آن آشتی کردیم و مادرم یک قرص خورد و خوابید. صبح که بیدار شدم مادرم هنوز خواب بود. نزدیک ظهر بیدار شد و به آشپزخانه رفت تا آب بخورد که روی زمین افتاد و بیهوش شد.

در حالی که صحبتهای دختر ۱۴ ساله با تناقضهایی همراه بود پدر وی گفت: من و همسرم حدود ۲۰ سال قبل ازدواج کردیم. اما سالهاست که با هم اختلاف داریم و فقط به خاطر دخترمان کنار هم زندگی میکردیم. تا اینکه حدود دو هفته قبل با همسرم درگیر شدم و این بار خانه را ترک کردم و به خانه مادرم رفتم. مرجان هم همراه من به آنجا آمد. در این مدت در خانه مادرم بودیم. تا اینکه پنجشنبه دخترم گفت دلش برای مادرش تنگ شده و از من خواست او را به خانه ببرم تا کنار مادرش باشد. عصر پنجشنبه او را رساندم و خودم رفتم. دیگر خبری از آنها نداشتم تا اینکه ظهر جمعه دخترم زنگ زد و گفت حال مادرش بد شده و زمین خورده است.

در ادامه بازجوییها سرانجام مرجان به قتل مادرش اعتراف کرد و گفت: چون زمان زیادی با تلفن همراه سرگرم بودم و وقت زیادی را در فضای مجازی میگذراندم، مادرم همیشه به من اعتراض میکرد. من هم دیگر از حرف‌هایش خسته شده بودم. وقتی پدرم با مادرم دعوا و قهر کرد و میخواست خانه را ترک کند به او گفتم من هم همراهش میروم اما چند روز بعد دلم برای مادرم تنگ شد و از پدرم خواستم مرا به خانه برگرداند. روز حادثه دوباره با مادرم سر همین موضوع درگیر شدیم و کارمان به کتک کاری کشید و بعد هم هر دو با ناراحتی خوابیدیم. حدود ساعت ۵ صبح بود که برایم پیام آمد و بیدار شدم. با گوشی سرگرم بودم که مادرم وارد اتاق شد و با دیدن گوشی تلفن در دستم داد و بیداد به راه انداخت.

از حرفها و رفتارش خیلی ناراحت شدم. احساس حقارت کردم. به همین خاطر در یک لحظه سیم شارژر تلفن همراهم را دور گردنش انداختم و کشیدم. مادرم به سختی تلاش میکرد و میخواست خودش را نجات دهد اما انگار روح شیطانی در بدنم نفوذ کرده بود و به من دستور میداد سیم را با تمام قدرتم دور گردنش فشار دهم. بالاخره مادرم بیهوش روی زمین افتاد. من که انگار تازه به خودم آمده بودم با دیدن مادرم در آن حالت پشیمان شدم و گریه کردم. اما هیچ راهی نداشتم. بعد تصمیم گرفتم با دروغگویی پلیس را گمراه کنم. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه مادربزرگ مرجان درخواست قصاص کرد و گفت: نوه ‌ام دخترم را کشته و حالا هم باید اعدام شود. سپس دختر نوجوان که از کانون به دادگاه منتقل شده بود اتهامش را پذیرفت و دوباره ماجرا را برای قضات شرح داد. در ادامه قضات وارد شور شدند و با توجه به سن متهم که هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸سال بود و بر اساس نظر پزشکی قانونی در رشد عقلی وی شبهه وجود دارد، او را از قصاص معاف و به پرداخت دیه و سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند اما این حکم با اعتراض اولیای دم برای بررسی بیشتر به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *