شناسه خبر: 34270 منتشر شده در مورخ: 1400/6/7 ساعت: 20:06 گروه: ورزشی  
روز پرفروغ کاروان «سردار دلها» با هت‌تریک در کسب «طلای» پارالمپیک

روز پرفروغ کاروان «سردار دلها» با هت‌تریک در کسب «طلای» پارالمپیک

ملی‌پوشان رشته‌های مختلف در کاروان ورزش پارالمپیک ایران روز پنجم از شانزدهمین دوره این بازیها را با رسیدن به تعداد هفت مدال و هت‌تریک در کسب مدال طلا به پایان رساندند.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرنگار اعزامی مهر به توکیو، در پنجمین روز از رقابتهای پارالمپیک توکیو، ورزشکاران کشورمان در چند رشته به رقابت با حریفان خود پرداختند و در پایان روز توانستند جمع مدال‌های کاروان «سردار دلها» را به عدد ۷ برسانند. در این روز تعداد مدال‌های طلای ایران به ۳ طلا رسید.

عملکرد ورزشکاران ایران در روز پنجم بازی‌های پارالمپیک را می‌خوانید:

باخت تیم ملی بسکتبال با ویلچر مقابل بریتانیا

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در ادامه رقابت‌های در گروه دوم بسکتبال با ویلچر پارالمپیک امروز یکشنبه به مصاف بریتانیا رفت و با نتیجه ۵۷ به ۶۹ شکست خورد تا سومین شکست خود را در این رقابت‌هاپیروزی فرزانه عسگری مقابل حریف اسپانیایی

فرزانه عسگری کماندار کشورمان در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات کامپوند بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف کارمن روبیو از اسپانیا رفت و با نتیجه ۱۴۰ بر ۱۳۴ به برتری رسید. به این ترتیب عسگری راهی مرحله یک هشتم نهایی این بازی‌ها شد.

 

مختاری نقره‌ای شد

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و در ماده پرتاب وزنه، امروز علیرضا مختاری نماینده ایران با هشت حریف از کشورهای دیگر رقابت کرد و با پرتاب ۸ متر و ۴۸ سانتی متر صاحب مدال نقره شد. در این ماده الوین آستانوف از آذربایجان با پرتاب ۸ متر و ۷۷ سانتی متر قهرمان شد و رکورد پارالمپیک را ۵ سانتی متر ارتقا داد. آلس کیسی از جمهوری چک هم با ۸ متر و ۲۵ سانتی متر عنوان سوم را از آن خود کرد.

 

دونده ایران به فینال ۱۰۰ متر نرسید

مسابقات دو ۱۰ متر بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ امروز یکشنبه در استادیوم المپیک توکیو برگزار شد. در این مسابقات وحید علی نجیمی دونده ایران درمرحله گروهی با زمان ۱۱ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد ولی نتوانست جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کند. در این مرحله ورزشکار الجزایر با زمان ۱۰:۵۹ اول شد. علاوه بر این، نفراتی از کشورهای نامیبیا، کلمبیا، استرالیا، ایرلند و آمریکا هم راهی فینال شدند.

 

نوری هم طلایی شد

وحید نوری ملی پوش جودو نابینایان ایران با غلبه بر رقیب انگلیسی خود توانست مقتدرانه به مدال طلای وزن منهای ۹۰ کیلوگرم دست پیدا کند. نوری که نفر دوم وزن منهای ۹۷ کیلوگرم است عناوینی چون قهرمانی جهان و مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد.

وی در دور نخست این رقابت‌ها با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم توانست سیلوا از برزیل با امتیاز ایپون را از پیش رو بردارد. وی در نیمه‌نهایی نیز باامتیاز طلایی بر حریف فرانسوی غلبه کرد و گام به فینال گذاشت. ملی پوش ایران در فینال وزن منهای ۹۰ کیلوگرم مقابل استیوارت الیوت بریتانیایی قرار گرفت و با امتیاز ایپون حریف را شکست داد و طلا گرفت. جودوکار بریتانیایی یک مدال برنز قهرمانی جهان این وزن را در کارنامه دارد.

 

هت تریک کاروان ورزش ایران در طلا با خیرالله زاده

محمدرضا خیرالله زاده جودوکار وزن مثبت ١٠٠ کیلوگرم تیم ملی کشورمان در کلاس B۲ و در دیدار فینال پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو با غلبه بر چیکویدزه حریف سرسخت گرجستانی با ایپون در کمتر از سه دقیقه به برتری دست یافت و مدال خوشرنگ طلا را بر گردن آویخت.

خیرالله زاده پیش از فینال در دو دیدار دیگر توانسته بود جانگجون چوئی از کره و تئودور سوبا از جامائیکا را شکست دهد. حریف گرجستانی خیرالله زاده در فینال صاحب مدال نقره جام جهانی ٢٠١٠ بود.

 

صلحی پور به مدال نقره رسید

سیدحامد صلحی پور در وزن ۹۷ کیلوگرم رقابتهای پاراوزنه براری با رکورد ۲۲۲ کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. صلحی پور برای حرکت اول خود وزنه ۲۲۱ کیلوگرم را انتخاب کرد که در لیفت آن ناکام بود. حامد صلحی پور که برای حرکت سوم خود یک کیلوگرم هم وزنه خود را افزایش داده بود اما باز هم در ثبت آن ناکام بود تا صلحی پور ۲۲۲ کیلوگرم را هم نتواند به نام خودش ثبت کند. کار برای صلحی پور سخت شده بود اما توانست در حرکت آخر خود وزنه ۲۲۲ کیلوگرم را ثبت کند و به مدال نقره برسد.

 

تیم میکس کامپوند ایران چهارم شد

تیم میکس کامپوند کشورمان که از ترکیب فرزانه عسگری و رمضان بیابانی تشکیل شده بود، برای دستیابی به مدال برنز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف تیم دو نفره استپانیدا آرتاخینووا و بایر شیگائف از کمیته ملی پارالمپیک روسیه رفت و با نتیجه ۱۵۱ بر ۱۵۳ باخت و چهارم شد.

مدال آوران ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک عبارتند از:

مدال طلا:
* روح الله رستمی - پاراوزنه برداری
* وحید نوری - جودو
* محمدرضا خیرالله زاده - جودو

مدال نقره:
* امان الله پاپی - پرتاب نیزه
* امیر جعفری - پاراوزنه برداری
* علیرضا مختاری - دوومیدانی - پرتاب وزنه
* حامد صلحی پور - پاراوزنه برداری

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *