شناسه خبر: 34266 منتشر شده در مورخ: 1400/6/7 ساعت: 12:17 گروه: اجتماعی  
تدوین دستورالعمل "مرکز- مدرسه"

تدوین دستورالعمل "مرکز- مدرسه"

راه ‎اندازی واحد تجمیعی ارائه دهنده خدمات توان‎بخشی و آموزشی (مرکز- مدرسه) با همکاری سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش ایران سپید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ معاون برنامه‎ ریزی آموزش و توان‎بخشی سازمان گفت: در راستای اجرای تفاهم‎نامه منعقده بین سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی، چهارمین جلسه با موضوع تدوین شیوه‎نامه "راه ‎اندازی واحد تجمیعی ارائه دهنده خدمات مرکز توان‎بخشی بهزیستی و مدرسه استثنایی (مرکز- مدرسه)" برگزار شد.

مجید هداوند هدف راه اندازی "مدرسه- مرکز" را بهره‎ گیری از ظرفیت‎های موجود در مدارس و مراکز توان‎بخشی، به منظور ارتقای کیفیت خدمات به کودکان و دانش‎ آموزان با نیازهای ویژه در گروه‎های معلولیت کم توانی ذهنی، جسمی- حرکتی و چند معلولیتی دانست.

وی افزود تسهیل دسترسی کودکان بانیازهای ویژه به خدمات آموزشی و توان‎بخشی مکمل و توانمندسازی آنان در مهارت‏های فردی و اجتماعی، از دیگر اهداف راه اندازی "مدرسه- مرکز" می‎باشد.

معاون برنامه‎ ریزی آموزشی و توان‎بخشی سازمان ادامه داد: در این مراکز، خدمات توان‎بخشی و آموزشی به کودکان بانیازهای ویژه و والدین آن‎ها به صورت سریع، کارکردی و مبتنی بر نیازهای فردی شده، ارائه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این مراکز، با هم‎افزایی نیروی انسانی، از امکانات، خدمات و تجهیزات موجود در دو سازمان، بهره‎وری لازم صورت گیرد و در راستای ارائه نظام‎مند خدمات به کودکان با نیازهای ویژه، سطح رضایت‎مندی دریافت کنندگان خدمات، افزایش یابد.

لازم به ذکر است؛ این جلسات با حضور نماینده سازمان بهزیستی، نمایندگان سازمان آموزش و پرورش استثنایی و صاحبنظران، برگزار شد. این طرح در سال تحصیلی 1401-1400 به صورت آزمایشی در 5 استان اجرا می‎شود. پس از اجرای آزمایشی و رفع موانع و چالش ‎ها به صورت کشوری خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *