شناسه خبر: 34263 منتشر شده در مورخ: 1400/6/7 ساعت: 11:53 گروه: اجتماعی  
بهبود خدمت‌رسانی به معلولان در بوستان‌های شهری مشهد
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد:

بهبود خدمت‌رسانی به معلولان در بوستان‌های شهری مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از بهبود خدمت رسانی به معلولان با استفاده از نصب انواع مبلمان ویژه، وسایل بدنسازی و تسهیلات گوناگون در بوستان‌های شهری در راستای مناسب سازی محیط‌های شهری برای حضور کم دغدغه معلولان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایمنا، مهدی یعقوبی اظهار کرد: معلولان، سالمندان و افراد دارای برخی معلولیت‌های جسمی یا ذهنی، بخش جدایی ناپذیری از جامعه هستند که متأسفانه نبود زیرساخت‌های لازم در بسیاری از محیط‌ها و فضاهای شهری، باعث شده تا همواره این افراد با مشکلات مختلفی در اماکن عمومی مواجه شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا مدیریت شهری در سال‌های اخیر تلاش کرده با ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم در بوستان‌های شهری، زمینه را برای حضور آسان‌تر این عزیزان در فضاهای سبز شهر فراهم آورد؛ چراکه فضاهای سبز شهری یکی از مهمترین فضاهای عمومی کلان شهرها است و باید شرایط دسترسی به آن، برای همه شهروندان به طور مطلوبی فراهم شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در همین راستا تاکنون بیش از ۳۰۰ عدد رمپ ورودی و دسترسی در سطح بوستان‌های شهر مشهد ویژه توان یابان احداث شده و علاوه بر آن، در بوستان‌های پرمخاطب سطح شهر نیز ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی ویژه معلولان نصب شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده مبلمان پارکی ویژه معلولان در دو بوستان ملت و کوهسنگی، ۷۰ عدد آبخوری سه سطحی در سطح بوستان‌های شهر و ۲۶ دستگاه ورزشی و بدنسازی ویژه معلولان نیز در سه بوستان ملت، کوهسنگی و نیایش نصب شده است.

یعقوبی با اشاره به اهمیت فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای حضور کودکان معلول در بوستان‌های شهری، گفت: وسایل بازی اختصاصی با توجه به شرایط جسمی کودکان معلول در بوستان‌های ملت و کوهسنگی به صورت پایلوت نصب شده و در سال جاری نیز، اولین مجموعه بازی ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم در بوستان آبشار، واقع در بلوار دلاوران به بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه در مساحتی بیش از ۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در بوستان ۳۵ هکتاری آبشار و در مجاورت کوه پارک مشهد در اختیار کودکان مبتلا به اوتیسم قرار گرفته است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *