شناسه خبر: 34260 منتشر شده در مورخ: 1400/6/6 ساعت: 12:36 گروه: اجتماعی  
وظایف بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار می‌شود
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی:

وظایف بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار می‌شود

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه معرفی سرپرست جدید و بازدید از مراکز بهزیستی خواف گفت: برخی از وظایف بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، محسن توحیدی‌مقدم  اظهار کرد: مراکز مثبت زندگی یک اداره بهزیستی کوچک است که در محله‌ها و برخی مناطق شهرستان‌ها دایر شده است. هم‌اینک تشکیل پرونده بهزیستی و پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش بعضا در این مراکز انجام می‌شود. در حال حاضر خراسان رضوی دارای ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی است که ۵ مرکز آن در شهرستان خواف واقع شده است.

توحیدی‌مقدم گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۱ وظیفه از وظایف اداره کل بهزیستی استان از قبیل تشکیل پرونده الکترونیکی، فرزندخواندگی، ایجاد کمیسیون‌های پزشکی و... برای گروه‌های هدف شامل معلولان، خانواده‌های بی‌سرپرست، معتادان و سایر مددجویان از جمله خدماتی باشد که در مراکز مثبت زندگی ارائه می‌شود. وی در خصوص علت کمبود آگاهی‌بخشی در زمینه ارائه خدمات اجتماعی در خواف عنوان کرد: مراکز اورژانس اجتماعی به آسیب‌دیدگان کودک‌آزاری و همسرآزاری به صورت تلفنی و یا حضور در منازل آن‌ها مشاوره می‌دهد اما در خصوص آموزش‌های حضوری به دلیل شیوع کرونا کلاس‌های حضوری برگزار نمی‌شود ولی همچنان خطوط تلفن ۱۴۸۰ و ۱۲۳ پاسخگوی متقاضیان اورژانس اجتماعی است.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی پیرامون نبود کمپ ترک اعتیاد در خواف اظهار کرد: در حال حاضر در این شهرستان یک مرکز ترک اعتیاد فعال است که برابر تصمیمات کمیسیون، لغو مجوز شد. در حال حاضر مجوز دیگری برای راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد در شهرستان صادر شده که صاحب‌امتیاز آن در پی تهیه زمین یا اجاره مکان برای این منظور است‌. توحیدی‌مقدم در ادامه به مناسب‌سازی محیط‌های شهری برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان اشاره کرد و خواستار افزایش رعایت دستورالعمل‌های مناسب‌سازی در مکان‌های عمومی و چینش مبلمان شهری از سوی مدیران دولتی و خصوصی شد.

وی با اشاره به انتظارات اداره کل بهزیستی استان از خیرین برای کمک به افراد تحت پوشش بیان کرد: انتظار ما از خیرین که تاکنون یاری‌گر ما بودند، این است که در تامین اقلام بهداشتی و ارزاق برای جامعه هدف، به ویژه مشاغل روستایی که از حیث شیوع کرونا آسیب‌ دیده‌اند، مساعدت‌هایشان را همچون گذشته ادامه دهند.  در جریان سفر معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به خواف، سیدمهدی متولی، معاون پیشین بهزیستی خواف، به عنوان سرپرست جدید معرفی و از خدمات لیلا مقیمی که به کسوت بازنشستگی نائل آمد، تکریم شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *