شناسه خبر: 34258 منتشر شده در مورخ: 1400/6/6 ساعت: 15:30 گروه: اجتماعی  
فقط ۷ پیام مرتبط به سامانه معبر فرستاده شد
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور:

فقط ۷ پیام مرتبط به سامانه معبر فرستاده شد

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور گفت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون از ۹۰۷ پیامک ارسالی، فقط هفت پیامک مرتبط به سامانه معبر به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ برای رسیدگی به مشکلات مناسب‌سازی فرستاده شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، ابراهیم کاظمی مومن‌سرائی افزود: مردم مشکلات متعددی از مشکلات معیشتی و هزینه‌های درمانی را به اشتباه با این سامانه در میان می‌گذارند درحالیکه این سامانه جهت رسیدگی به وضعیت مناسب‌سازی راه‌اندازی شده است.وی با  اشاره به فعالیت سامانه معبر از سال ۹۵ خاطرنشان کرد: کل پیامک‌های رسیده به سامانه معبر، ۴۱۱۰ پیامک است که ۴۶۱۹ پیامک غیرمرتبط و فقط ۳۹۸ پیامک مرتبط بوده است.  

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با تاکید بر اینکه سامانه معبر برای طرح شکایات مناسب سازی است، اظهار داشت: متاسفانه معلولین این قضیه را اشتباه گرفته‌اند و پیام‌های غیرمرتبط برای ما می‌فرستند. این مشکل اساسی باعث شده است که نتوانیم به رسالت اصلی معبر دست پیدا کنیم. آخرین آمار ۱۴۰۰ بسیار بد است. ۹۰۷ پیامک رسیده که ۹۰۰ غیرمرتبط و فقط ۷ پیام مرتبط بوده است. مومن‌سرائی افزود: همه اهداف و کارهایمان برای این است که بتوانیم مشکل مناسب‌سازی کشور را رفع کنیم اما پیام‌هایی که به دست ما می‌رسد پیام‌های غیرمرتبط است. مشکلاتی مانند مسائل مددجویی و هزینه درمان به ما ارتباطی پیدا نمی‌کند. مردم اگر می‌خواهند مشکلات مناسب‌سازی در کشور رفع شود حتما پیام‌های مرتبط با مشکلات مناسب‌سازی شهری را به ما بگویند به‌طورمثال بگویند شعبه‌ای بانکی مناسب‌سازی نیست یا پیاده‌رویی قابلیت ورود ویلچر را ندارد. وی تاکید کرد: سامانه معبر مختص شکایت هموطنان در زمینه مسائل مناسب‌سازی است و این سامانه به‌رغم تصور عموم، فقط مختص معلولین نیست بلکه به مشکلات هموطنان درباره مناسب‌سازی اختصاص دارد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور یادآور شد: سامانه معبر از سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شده است که در سال ۹۵ مجموع پیام‌های دریافت‌شده ۲۹۹ پیامک بوده که ۲۳۰ پیامک غیرمرتبط بوده و فقط ۶۹ پیامک مرتبط بوده است. در سال ۹۶ مجموع پیام‌های دریافت‌شده ۷۸۷ پیامک بوده که ۶۴۲ پیامک غیرمرتبط بوده و فقط ۱۴۵ پیامک مرتبط بوده است و در سال ۹۷ مجموع پیام‌های دریافت‌شده ۱۰۳۵ پیامک بوده که ۹۹۲ پیامک غیرمرتبط بوده و فقط ۴۳ پیامک مرتبط بوده است. مومن‌سرائی تصریح کرد: در سال ۹۸ مجموع پیام‌های دریافت‌شده ۴۱۷ پیامک بوده که ۳۷۴ پیامک غیرمرتبط بوده و فقط ۴۳ پیامک مرتبط بوده است. در سال ۹۹ نیز مجموع پیام‌های دریافت‌شده ۱۵۷۲ پیامک بوده که ۱۴۸۱ پیامک غیرمرتبط بوده و فقط ۹۱ پیامک مرتبط بوده است و در سال ۱۴۰۰ مجموع پیام‌های دریافت‌شده ۹۰۷ پیامک بوده که ۹۰۰ پیامک غیرمرتبط بوده و فقط ۷ پیامک مرتبط بوده است. سامانه معبر با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ از سوی دبیرخانه ستاد ھماھنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور برای دریافت و پیگیری مشکلات شهروندان درباره موضوع مناسب‌سازی محیط شھری راه‌اندازی شده است.

هم‌میهنان می‌توانند مراتب شکایات و مشکلات خود را صرفا در این زمینه با ارسال پیامک شامل شرح مشکل، نام منطقه یا محله، شهرستان، استان  یا دستگاه اجرایی به دبیرخانه ستاد ھماھنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور اعلام کنند. پیام‌های واصله حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از دریافت، بازبینی و مورد بررسی قرار خواهند گرفت و پس از بررسی و تشخیص ارتباط موضوع، مراتب به دبیرخانه استانی یا دستگاه‌های اجرایی مربوطه در سطح ملی ارجاع می‌شود. طبق آمار جامعه جهانی، معلولان ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند که در ایران این آمار ۱۰ درصد محاسبه می‌شود که سه درصد از آنها معلولیت شدید و خیلی شدید دارند. هم‌اکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *