شناسه خبر: 34247 منتشر شده در مورخ: 1400/6/3 ساعت: 14:42 گروه: اجتماعی  
تشریح میزان پیشرفت مصوبات ستاد مناسب سازی در 8 سال گذشته/ اپلیکیشن معرفی اماکن مناسب سازی در مرحله پایانی

تشریح میزان پیشرفت مصوبات ستاد مناسب سازی در 8 سال گذشته/ اپلیکیشن معرفی اماکن مناسب سازی در مرحله پایانی

مومن سرایی در تشریح ارائه گزارش میزان پیشرفت مصوبات این ستاد طی 8 سال گذشته گفت:‌ اولین جلسه در سال ۹۳ آغاز شد که در آن سال فقط دو جلسه و در سال ۹۴ یک جلسه برگزار شد. سال ۹۶ یک جلسه، سال ۹۷ دو جلسه، سال ۹۸ یک جلسه، سال ۹۹ هشت جلسه و امسال تاکنون سه جلسه برگزار شد.

به گزارش ایران سپید ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی در نوزدهمین جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور در تشریح ارائه گزارش میزان پیشرفت مصوبات این ستاد گفت:‌ اولین جلسه در سال ۹۳ آغاز شد که در آن سال فقط دو جلسه و در سال ۹۴ یک جلسه برگزار شد. سال ۹۶ یک جلسه، سال ۹۷ دو جلسه، سال ۹۸ یک جلسه، سال ۹۹ هشت جلسه و امسال تاکنون سه جلسه برگزار شد. طی دو سال اخیر، ۱۱ جلسه پی در پی برگزار شد. در جلسه اول ۷۰ درصد مصوبات محقق شد. برخی مصوبات کاربردی، طولانی مدت هستند.

مومن‌سرایی با اشاره به اجرای پروژه های مناسب‌سازی موسوم به هفت خوان و سیمرغ در یزد افزود: کمیته حقوقی، کمیته فنی و کمیته آموزش و اطلاع رسانی از کمیته های فرعی ستاد هستند که ۶۸ جلسه برای آن برگزار شد. در سطح استانی نیز ۵۹۳ جلسه ستاد مناسب سازی برگزار شده است.

وی افزود: دستورالعمل نحوه تشکیل جلسات ستاد، تهیه لوگوی ستاد و دبیرخانه با پیگیری دو ساله، ارزیابی اقدامات مناسب سازی دستگاه ها از طریق جشنواره شهید رجایی در سطح ملی و استانی، ابلاغ سیاست های ستاد از سوی دبیرخانه، بازنگری مقررات ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت  بعد از ۱۰ سال، ‌ تهیه سند ملی راهبردی پنج ساله مناسب سازی و رونمایی نشان تراز معلولین از جمله اهم اقدامات ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین جهت مناسب‌سازی بانک‌ها، ‌بخشنامه ای با ۶ بند به همه بانک ها ابلاغ شد. برای مناسب سازی خدمات در وب نیز پیگیری داشتیم و از مصوبات ستاد مناسب سای این موضوع بوده است.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور از تهیه اپلیکیشنی برای معرفی اماکن مناسب سازی خبر داد و گفت: این کار به نتیجه رسیده و قرارداد آن در حال امضا است.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه ایجاد شهرهای بدون مانع از مصوبات این ستاد است، ‌ گفت:‌ برای هر شهرستان کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت، ۲۵۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی درنظر گرفته شده است.

مومن‌سرایی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، ‌ وضعیت ۱۲۰۰ دستگاه دولتی مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد ۲۳ درصد بیشتر مناسب سازی نیستند اما این رقم در سال ۹۷ به ۳۹ درصد و در سال ۹۹ به حدود ۶۵ درصد افزایش یافت به آن معنا که دستگاه های دولتی حدود ۶۵ درصد مناسب سازی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی گفت: این مراکز جهت استفاده افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی شده‌اند.

مون سرایی با بیان اینکه در دوره اخیر شاهد بالاترین آمار برگزاری جلسات ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور بودیم، ‌ افزود: اگر در گذشته نیز این جلسات به این شکل و به‌طور مستمر برگزار می‌شد، امروز شاهد وضعیت بهتری در حوزه مناسب سازی بودیم و امیدواریم در آینده نیز این موضوع سرلوحه کار قرار گیرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *