شناسه خبر: 34242 منتشر شده در مورخ: 1400/6/3 ساعت: 09:00 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 3 شهریور 1400

روزنامه چهارشنبه 3 شهریور 1400

عناوین امروز: معافیت بیش از دو هزار معلول از سربازی-پاسخ وزارت بهداشت به چند پرسش درباره تزریق دوز دوم واکسن کرونا-تاریخ اکران ۴۰ فیلم نتفلکیس اعلام شد/ اثر جدید دی کاپریو در فهرست-افتتاحیه زمانی برای پرواز پارالمپیک ها-برگه جریمه دست سارق منزل را رو کرد.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰

۱۶ محرم  ۱۴۴۳

۲۵ آگوست ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۷۸۰ 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین امروز.....

*معافیت بیش از دو هزار معلول از سربازی

*پاسخ وزارت بهداشت به چند پرسش درباره تزریق دوز دوم واکسن کرونا

*تاریخ اکران ۴۰ فیلم نتفلکیس اعلام شد/ اثر جدید دی کاپریو در فهرست

*افتتاحیه زمانی برای پرواز پارالمپیک ها

*برگه جریمه دست سارق منزل را رو کرد

 

............خبر ویژه

*معافیت بیش از دو هزار معلول از سربازی

مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته ۲۹۰۵ متقاضی دارای معلولیت و واجد شرایط توانستند معافیت سربازی را دریافت کنند.

محمدرضا شهبازی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، هفت هزار و ۲۱۶ نفر، در سال ۹۸، چهار هزار و ۴۸ نفر و در سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۵ نفر طبق توانستند از معافیت سربازی استفاده کنند. این آمار نشان می‌دهد که در زمان شیوع کرونا، آمار متقاضیان استفاده از معافیت سربازی کاهش یافت.

وی اضافه کرد: برای دریافت معافیت سربازی، در ابتدا فرد تشکیل پرونده می دهد تا کمیسیون بهزیستی شدت معلولیت را تعیین کند و فرد براساس آن می تواند خدمت بگیرد که یکی از این خدمات درخواست استفاده از معافیت سربازی است که به کمیسیون معافیت استان معرفی می شود.

مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: کمیسیون تعیین معلولیت در همه شهرستان‌ها فعالیت دارد اما کمیسیون معافیت فقط در سطح استان است. بعد از اینکه معلولیت فرد و میزان نیاز به مراقبت او در کمیسیون مشترک مشخص شد، آنگاه فرد به نیروی انتظامی ارجاع داده می شود که تائید این معافیت به پارامترهای متعددی مانند غیبت های فرد بستگی دارد که البته این مسائل مربوط به سازمان نظام وظیفه است.

شهبازی یادآور شد: تا سال گذشته، اگر پدر و مادر دچار معلولیت بودند، برای دریافت معافیت نباید بالای ۷۰ سال داشتند که در آنصورت فرد باید دنبال کفالت می‌رفت اما امسال نظام وظیفه بخشنامه کرده و سن را تا ۷۵ سال افزایش داده تا افراد بتوانند از این قانون بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ماده ۲۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: طبق این قانون یکی از فرزندان والدینی که خود ناتوان و معلول بوده به آن معنا که هر دو یا یکی از آنها معلول باشد یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود.

شهبازی ادامه داد: این قانون همچنین یک آیین‌نامه اجرایی دارد که طبق آن این افراد باید نیاز به مراقبت نیز داشته باشند. نیاز به مراقبت از شروط معافیت سربازی برای افراد دارای معلولیت است و ممکن است فردی، معلولیت شدیدی داشته باشد اما برای انجام کارهای روزمره نیازی به مراقبت ندارد که در آنصورت مشمول معافیت سربازی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک بین سازمان بهزیستی کشور و نیروی انتظامی متشکل از نماینده ناجا و پزشک ناجا در مورد معافیت افراد دارای معلولیت تصمیم‌گیری می‌کند، افزود: پس از آن این مساله در نیروی انتظامی باید مورد تائید مجدد قرار بگیرد.

شهبازی تاکید کرد: فقط معلولیت‌های وابسته به مراقبت مشمول معافیت سربازی می‌شوند و ممکن است فردی با وجود داشتن معلولیت متوسط به بالا و شدید با بررسی شرایط نیاز به کمک نداشته باشد و معافیت سربازی شامل او نشود. برای معافیت سربازی فرد باید دو شرط معلولیت و نیاز به مراقبت را باهم داشته باشد.

*سریال «زخم کاری» برای نابینایان شنیدنی شد

گلاره عباسی سریال «زخم کاری» را برای نابینایان شنیدنی می‌کند.

گلاره عباسی  بازیگر سینما و تلویزیون  در صفحه خود در اینستاگرام از انتشار نسخه ویژه نابینایان سریال «زخم کاری» با صدای خودش خبر داد.

اولین قسمت نسخه ویژه نابینایان «زخم کاری» روز جمعه، پنجم شهریور ماه  در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

متن روایت این نسخه از سریال را پژمان تیمورتاش نویسنده و کارگردان سینما نوشته است. نسخه ویژه نابینایان «زخم کاری» روزهای جمعه ساعت ۸ در فیلیمو منتشر می‌شود.

این چهارمین سریالی است که توسط موسسه سوینا برای نابینایان شنیدنی می‌شود؛ پیش از این سریال های «دل»، «هم گناه» و «میخواهم زنده بمانم» برای مخاطبان روشن دل، توسط این موسسه توضیح دار شده بود.

تهیه گنندگی سریال «زخم کاری» بر عهده محمدرضا تخت‌کشیان است و بازیگرانی همچون جواد عزتی، مه لقا باقری، هانیه توسلی، رعنا آزادی ور، الهه حصاری و سیاوش طهمورث در آن ایفای نقش می‌کنند.

 

.......سلامت و بهداشت

*پاسخ وزارت بهداشت به چند پرسش درباره تزریق دوز دوم واکسن کرونا

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره علت تاخیر حدود یک هفته ای در بازگشایی سامانه ثبت نام واکسیناسیون به دنبال دستور وزیر بهداشت مبنی بر کاهش سه سال سن تزریق ، گفت: باید به اندازه کافی واکسن در اختیارمان می‌بود که این اتفاق بیفتد، الان زمان تزریق واکسن نوبت دوم به کسانی است که پیش‌تر نوبت اول واکسن را دریافت کرده بودند و تعداد افراد زیادی به نوبت دوم منتقل شدند. از طرفی باید واکسن کافی برای کسانی که باید دُز اول واکسن را دریافت کنند داشته باشیم. 

به نقل از ایسنا، دکتر جعفر صادق تبریزی افزود: برای مراجعین حضوری به مراکز بدون اینکه از قبل ثبت‌نام کرده باشند، واکسن تزریق نمی‌کنیم چون صف طولانی برای واکسن به وجود می‌آید و اگر واکسن  برای تزریقشان نداشته باشیم نیز دچار مشکل می‌شوند؛ بنابراین با تامین واکسن که از این هفته تعداد کافی به دستمان خواهد رسید گروه‌های سنی که جدیدا اعلام شده نیز امکان ثبت نام و تزریق واکسن برایشان فراهم شده است.

تبریزی درباره گزارش هایی مبنی بر فروش واکسن آسترازنیکا با قیمتهای حدود شش میلیون تومانی در بازار، اظهار کرد: تاکنون چنین موضوعی را نشنیدم.ما مستقیما به هیچ کارخانه، کارگاه یا هر شغل، مرکزی و نهادی که مشمول دریافت واکسن شوند، واکسن ندادیم بلکه بر اساس لیست اعلام شده از واجدین شرایط مرکز مذکور واکسیناسیون انجام می‌شود و اگر تخلفی رخ دهد از محل حراست سازمان، ارگان یا کارخانه‌ای است که اسامی را اعلام کرده است. ما بر اساس لیستی که ارائه می‌شود اولویت‌بندی و نوبت‌دهی تزریق واکسن را انجام می‌دهیم و واکسیناتور از عوامل اجرایی وزارت بهداشت است که این تزریق را هم در سامانه‌های مربوطه به ثبت می‌رساند.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، بیان کرد: تزریق واکسن بر اساس پرونده پزشک خانواری است که فرد در یک استان دارد. ۹ استان اکنون در گروه سنی پایین‌تر از ۱۳۵۰ تزریق واکسن دارند و در این استان‌ها تنها واکسن به کسانی تزریق می‌شود که پرونده سلامت در آن استان را دارند.

وی ادامه داد: کسانی که در موعد تزریق دُز دوم واکسن خود در سفر هستند و در شهر محل سکونت خود نیستند می‌توانند تا یک ماه بعد از موعد تزریق به شهر خود بازگشته و واکسن را دریافت کنند. البته درصورتی که فرد از نظر محل کار یا اضطرار به استان دیگری منتقل شده باشد در این صورت با ارائه مدارک مربوطه امکان تزریق دُز دوم وجود دارد.در کارتی که افراد نوبت اول تزریق واکسن دریافت می‌کنند، تاریخ نوبت دوم درج می‌شود و با آن کارت می‌توانند به مرکزی که واکسن زده بودند مراجعه کنند. بنابراین برای کسانی که تاریخ دُز دوم درج شده است پیامک ارسال نمی‌شود؛ ولی برای کسانی که تاریخی بر کارتشان درج نشده است یا پیامک می‌رود و یا با آنها تماس می‌گیرند.

تبریزی ادامه داد: اگر مرکزی که دُز اول واکسن را در آن تزریق کردند جابه‌جا و یا ادغام شده باشد اعلام می‌شود تا افراد برای دُز دوم به مرکز جدیدی که آدرسش مشخص است مراجعه کنند. ترجیح این است که برای دریافت دُز دوم هم به مرکزی که دُز اول را دریافت کردند مراجعه کنند؛ اما در غیر این صورت می‌توانند به مرکزی که تحت پوشش یک دانشگاه علوم پزشکی دیگر در همان شهر است نیز، مراجعه کنند.

وی درباره تزریق دُز سوم یا یادآور واکسن کرونا نیز اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تزریق دُز بوستر پس از ۶ ماه از تزریق دُز دوم می‌تواند صورت گیرد. گروه پزشکی اکنون به ۶ ماه رسیده است و احتمالا در صورتی که مقرر شود دُز سوم تزریق شود، برای گروه پزشکی این تزریق آغاز می‌شود. نوع واکسن دُز سوم نیز توسط کمیته فنی اعلام می‌شود.

*بلایی به نام قارچ سیاه: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: «موکورمایکوزیس» یا قارچ سیاه یک عفونت قارچی جدی است که فرصت طلب بده و در افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، نقص ایمنی و غیره دارند شایع است.

به نقل از ایرنا: دکتر محمد مهدی گویا افزود: قارچ سیاه در افراد مبتلا به کرونا که در بیمارستان به مدت طولانی بستری می شوند نیز دیده شده و این عفونت از طریق بینی، دهان و چشم وارد بدن شده و خوردن غذای آلوده نیز در بروز قارچ سیاه نقش دارد.

دکتر گویا با اشاره به اینکه این عفونت از حدقه چشم به مغز سرایت کرده و می تواند ریه ها و دستگاه گوارش را نیز درگیر کند، خاطرنشان می کند: یکی از این علایم حمله قارچی به رگ‌های خونی است که منجر به تشکیل لخته‌های خون و مرگ بافت اطراف آن به دلیل از دست دادن خون‌رسانی می‌شود. اگر بیماری مغز را درگیر کند، در این صورت علایم ممکن است شامل سردرد یک طرفه در پشت چشم، درد صورت، تب، گرفتگی بینی باشد که به ترشحات سیاه و سفید و سینوزیت حاد همراه با تورم چشم تبدیل می‌شود.

به گفته وی، همچنین دیگر علایم بیماری قارچ سیاه ریوی شامل تب، سرفه کردن، درد قفسه سینه و تنگی نفس است و می تواند به صورت تاول یا زخم و ضایعات پوستی ظاهر و ناحیه آلوده سیاه شود.

دکتر صالح محبی متخصص گوش و حلق و بینی هم درباره ارتباط میان بیماری  قارچ سیاه و ویروس کرونا اینگونه توضیح می دهد: قارچ سیاه در افرادی که دارای نقص ایمنی بدن، دیابت و فشارخون بالا هستند، بیشتر بروز می یابد و با توجه به اینکه کرونا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند، زمینه بروز این بیماری نیز افزایش می یابد.

وی به آمار ابتلا حدود ۱۲ نفر در کشور به قارچ سیاه و نبود موارد فوتی به اثر آن اشاره و تصریح می کند: قارچ سیاه بیماری مسری‌ نیست پس نگرانی برای ابتلای عمومی به این بیماری وجود ندارد ضمن اینکه این بیماری قابل درمان بوده و با تشخیص و اقدامات درمانی زود هنگام می توان از رشد آن به اعضای بدن جلوگیری کرد.

دکتر محمدرضا صالحی ‌متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان امام خمینی تهران هم با اشاره به شایع شدن این بیماری در کشور و ۱۰ مورد بستری آن در بیمارستان امام خمینی تهران، درباره درمان این بیماری عفونی می گوید: درمان اصلی عفونت بیماری قارچ سیاه، استفاده از داروی «آمفوتیریسین بی» است که متاسفانه در کشور کمبود جدی آن مشاهده می شود یا در مواردی اصلا موجود نیست تا آنجا که برای ۱۰ بیمار بستری شده در بیمارستان نتوانستیم تهیه کنیم.علیرغم تلاش های درمانی که برای این بیماران صورت می گیرد اما به دلیل اینکه «آمفوتیریسین بی» دارویی فوق العاده برای درمان این عفونت است اما مهیا نیست، احتمال از دست دادن بیماران افزایش یافته است.

دکتر صالحی با تاکید بر اینکه در صورت درمان نشدن قارچ سیاه، بیمار بینایی خود را از دست می دهد، اظهار می کند: قارچ سیاه نخست در هندوستان شایع بود اما با انتشار ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا هم شایع شده است.

 

.........سینما جهان

*تاریخ اکران ۴۰ فیلم نتفلکیس اعلام شد/ اثر جدید دی کاپریو در فهرست

نتفلیکس تاریخ اکران فیلم جدید لئوناردو دی‌کاپریو در کنار جنیفر لارنس را در فهرستی که متشکل از زمان اکران ۴۰ فیلم مهم سال است، اعلام کرد.

تاریخ اکران فیلم‌های پاییزی و زمستانی نتفلیکس از جمله فیلم «به بالا نگاه نکن» با بازی لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لارنس اعلام شد.

این فهرست که شامل شماری از فیلم‌های مطرح سال است روز پیش منتشر شد.

در این فهرست تاریخی که برای «به بالا نگاه نکن» اعلام شده از ۱۰ دسامبر اکران سینمایی و از ۲۴ دسامبر انتشار آنلاین است. این فیلم کمدی سیاه ساخته آدام مک‌کی است.

همچنین تاریخ اکران فیلم «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون با بازی بندیکت کامبربچ، کریستن دانست و جسی پلمونز نیز اعلام شد. طبق برنامه این فیلم از ۱۷ نوامبر در سینماها اکران می‌شود و در آغاز دسامبر در سرویس استریم نتفلیکس در دسترس قرار می گیرد.

اولین فیلم ساخته ربکا هال با عنوان «عبور» ۲۷ اکتبر به سینماها می‌رود و بعد از ۱۰ نوامبر استریم می‌شود.

«هرچه سخت‌تر زمین می‌خورند» فیلمی وسترن با بازی ادریس البا و جاناتان میجرز به کارگردانی جیمز ساموئل نیز از ۲۲ اکتبر در سینماها به نمایش درمی‌آید و از سوم نوامبر به صورت آنلاین منتشر می‌شود.

«تیک، تیک… بوم!» ساخته لین مانوئل میراندا هم از ۱۲ نوامبر اکران سینمایی‌اش را شروع می‌کند و اندکی بعد از ۱۹ نوامبر در سرویس استریم نتفلیکس در دسترس قرار می‌گیرد.

در این فهرست تاریخ اکران درام ۱۱ سپتامبری مایکل کیتون با عنوان «بها» ۳ سپتامبر اعلام شده و «پونی کوچولوی من: یک نسل جدید» نیز ۲۴ سپتامبر تعیین شده است.

در ماه اکتبر نیز «دایانا: موزیکال» در اولین روز این ماه اکران و اندکی پیش از هالووین نیز «ارتش دزدان» منتشر می‌شود.

«دختر گمشده» مگی جیلنهال هم از ۱۷ دسامبر به سینماها می‌رود و از ۳۱ دسامبر در سرویس نتفلیکس در دسترس خواهد بود.

در مجموع نتفلیکس قرار است ۴۰ فیلم دیگر را در باقی‌مانده سال ۲۰۲۱ اکران کند و قول خود مبنی بر اینکه هر هفته یک فیلم جدید را استریم کند عملی خواهد ساخت.

 

........ورزشی

*افتتاحیه زمانی برای پرواز پارالمپیک ها

مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک با شعار «ما پرواز می‌کنیم» در ورزشگاه المپیک شهر توکیو روز سه شنبه برگزار شد و کاروان ایران در کنار سایر کشورها در مراسم رژه شرکت کرد.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک با برگزاری آیین افتتاحیه در شهر توکیو رسما آغاز شد. در این دوره از بازی‌ها، 4521 ورزشکار از ۱62 کشور جهان حضور دارند و کاروان فرهنگی ورزشی کشورمان با ۶۲ ورزشکار در 10 رشته ورزشی به این دوره از بازی‌ها اعزام شده است.

سرپرستی این کاروان بر عهده هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته و سرپرستی نمادین کشورمان بر عهده کونیکو یامامورا مادر شهید محمد بابایی است.

مسئولان برگزاری، مراسم افتتاحیه را با شعار ما پرواز می‌کنیم آغاز کردند. در این دوره از بازی‌ها، تیم‌ها به ترتیب حروف الفبای ژاپنی رژه رفتند و تیم ایران براساس این الفبا بعد از تیم ایتالیا به عنوان بیست و یکمین کشور، وارد ورزشگاه شد.

زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی به عنوان پرچمداران کشورمان نخستین کسانی بودند که گام در ورزشگاه گذاشتند. ماسک های متحد الشکل کاروان ایران که مزین به پرچم ایران بود، توجه همگان را به خود جلب کرد.

۶۳ نفر از کاروان ورزشی ایران در رژه مراسم افتتاحیه پارالمپیک حضور داشتند که ۵۲ نفر از آنها ورزشکار و یازده نفر از همراهان کاروان بودند. هادی رضایی سرپرست کاروان و کونیکو یامامورا پشت سر پرچمداران ایران وارد ورزشگاه شدند.

حواشی افتتاحیه

بعد از ورزشکاران تیم پناهندگان، کاروان ایسلند نخستین کاروانی بود که گام در ورزشگاه گذاشت.

ورزشکاران کاروان روسیه در این دوره از حمل پرچم کشور خود محروم بوده و مانند بازی های المپیک، از پرچم کمیته بین المللی پارالمپیک استفاده کردند.

حضور کاروان‌ کشورهای آفریقایی با لباس محلی توجه حاضرین در مراسم را به خود جلب کرده بود. همچنین کشور  استرالیا در بازی‌های پارالمپیک توکیو ۱۷۴ ورزشکار دارد، اما تنها سه نفر از آنها در مراسم افتتاحیه حاضر شدند.

سه ورزشکار زیر پرچم کشور فلسطین رژه رفتند که شامل یک زن و دو مرد بودند. ورزشکار زن فلسطینی با حجاب اسلامی و ۲ ورزشکار دیگر با چفیه مقاومت در رژه حاضر بودند.

از نکات برجسته این مراسم پرچمدار کشور پرو بود که از نعمت هر دو دست محروم بود و پرچم را به بدن خود بسته بود.

در زمان ورود کاروان‌ها، گروهی از دختران و پسران ژاپنی در کنار جایگاه با لباس متحد الشکل حضور داشتند و به تشویق تیم‌ها پرداختند.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی پارالمپیک مهمان ویژه این دوره از افتتاحیه بود و این نشان از پایان اختلاف او با کمیته بین المللی پارالمپیک دارد.

شمار زیادی از مسوولان سیاسی و ورزشی ژاپن در این دوره از بازی‌ها حضور داشتند و بیش از یک هزار خبرنگار از رسانه‌های مختلف دنیا این مراسم را پوشش دادند.

دقایقی از این مراسم با نور افشانی و اجرای برنامه‌های خاص و مطابق با فرهنگ کشور ژاپن همراه بود. همچنین یک ورزشکار نابینا و یک ورزشکار معلول پرچم کشور میزبان را به جایگاه برگزاری مراسم آوردند.

بعد از اهتزاز پرچم کشور میزبان، نماد بازی های پارالمپیک در ورزشگاه به نمایش درآمد و آندرو پارسونز رییس کمیته بین المللی پارالمپیک در جایگاه مهمانان ویژه قرار گرفت.

در پایان رژه کاروان کشورهای مختلف پرچم کمیته بین المللی پارالمپیک در محل ورزشگاه توکیو برافراشته شد و بعد از روشن شدن مشعل، شانزدهمین دوره بازی ها به طور رسمی آغاز به کار کرد.

کاروان کشورمان با نام سردار دلها و با شعار توکل، تلاش، افتخار راهی مسابقات پارالمپیک شده است.

 

 

.......حوادث

*برگه جریمه دست سارق منزل را رو کرد

روز بیستم خردادماه پرونده‌ای مبنی بر سرقت منزل از طریق کلانتری 163 ولنجک به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد. شاکی در تحقیقات به‌عمل ‌آمده اظهار کرد: حدود ساعت 5 و نیم تا 7 و نیم بیستم خردادماه سارق یا سارقان وارد منزل من و مادرم واقع در زعفرانیه شدند و اموالی از قبیل تلفن‌ همراه، لپ‌تاپ، اسکنر، کیف پول، فشارسنج و... را به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال به سرقت بردند. کارآگاهان برای تحقیق درباره این دزدی به محل سرقت رفتند و با بررسی تخصصی آنها مشخص شد سارق یا سارقان از طریق دیوار منزل وارد حیاط شده و پس از تخریب پنجره آشپزخانه به داخل آپارتمان رفته و اقدام به سرقت اموال کرده‌اند.

در ادامه بررسی محل سرقت تعدادی دوربین مداربسته مشرف به منزل شاکی شناسایی و با اخذ فیلمها و بازبینی آنها مشخص شد مردی با یک دستگاه خودروی پژو 405 مشکی‌ رنگ به محل سکونت شاکی مراجعه و پس از گذشت زمانی کوتاه با دردست ‌داشتن یک چمدان و یک ساک دستی به‌ سمت خودروی خود رفته و محل را ترک کرده است. با سرنخهای به ‌دست ‌آمده رد پای سارق کشف و مشخص شد او پس از سرقت به سمت منطقه شوش رفته است. در ادامه پس از به‌ کارگیری شیوه‌های نوین کشف جرم هویت سارق به نام یوسف به دست آمد و پی‌ جویی‌های کارآگاهان معطوف به دستگیری او شد. یافته‌های پلیس حکایت از آن داشت که یوسف چند ماه قبل اقدام به خرید یک دستگاه خودروی پژو 405 مشکی کرده و در واقع با خودروی خودش به محل سرقت رفته است.

در تصاویر به‌ دست ‌آمده بخشی از پلاک این اتومبیل توسط کارآگاهان شناسایی و در ادامه معلوم شد این خودرو در روز سرقت در منطقه شوش از سوی مأموران پلیس راهور جریمه شده است. اقدامات انجام ‌شده به مقام قضائی گزارش و دستور توقیف خودرو اخذ شد. در نهایت متهم حین تردد با خودرو شناسایی و دستگیر شد و برای ادامه تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت. متهم ابتدا در بازجوییها منکر سرقت از منزل شاکی شد و گفت در شب حادثه اصلا در آن محل حضور نداشت و او را به‌ اشتباه دستگیر کرده‌اند.

این فرد پس از مواجهه با تصاویر و ادله به ‌دست ‌آمده درحالیکه در بن‌بست قرار گرفته بود و راهی برای شانه‌ خالی ‌کردن از زیر بار اتهام نداشت، لب به سخن گشود و ضمن اعتراف به جرمش گفت: چند روز قبل از سرقت با خودروی دیگری تصادف کردم و خسارت دیدم. من به‌ تازگی از زندان آزاد شده بودم و نیاز مبرم به پول داشتم اما منبع درآمدی نداشتم به‌ همین ‌دلیل تصمیم گرفتم دزدی کنم و از این طریق مشکل مالی خودم را حل کنم. این‌گونه بود که شب حادثه به خانه شاکی رفتم و دست به سرقت زدم و اموال مسروقه را فروختم. سرهنگ کارآگاه سعید دالوند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر گفت: پرونده به همراه متهم به شعبه 10 دادسرای ناحیه یک ارسال شد و متهم به‌ منظور شناسایی مالخر و دیگر همدستان احتمالی وی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *