شناسه خبر: 34240 منتشر شده در مورخ: 1400/6/2 ساعت: 15:41 گروه: ورزشی  
مظلومی: ورزشکاران نابینا نفرات تاثیرگذار کاروان اعزامی هستند

مظلومی: ورزشکاران نابینا نفرات تاثیرگذار کاروان اعزامی هستند

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان گفت: در این دوره هشت ورزشکار نابینا و کم‌بینا در کاروان ایران حضور دارند که می‌توانند نقش مهمی در ارتقا جایگاه ایران در جدول توزیع مدال‌های پارالمپیک توکیو داشته باشند.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایرنا، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از امروز (سه‌شنبه) در شهر توکیو آغاز می‌شود. در این دوره از بازی‌ها ۴ هزار و ۴۰۰ ورزشکار نابینا، کم‌بینا و معلول از سراسر جهان در توکیو به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ایران با ۶۲ ورزشکار حضور دارد که هشت نفر از آنان پارالمپیک‌هایی هستند که زیر نظر فدراسیون ورزش نابینایان فعالیت دارند. نورمحمد آرخی یکی از پرچم‌داران کاروان ایران از ورزشکاران نابینای ایران به شمار می‌رود.

«محمدرضا مظلومی» رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره از بازی‌ها هشت ورزشکار نابینا و کم‌بینا، موفق به کسب حدنصاب موردنظر کمیته ملی پارالمپیک شدند. البته شمار سهمیه‌های  ورزشکاران این بخش بیشتر بود اما طبق دستورالعمل کیفی‌گرایی کمیته ملی پارالمپیک اقدام کردیم و در نهایت ۶ ورزشکار پارادوومیدانی و ۲ ورزشکار رشته جودو را به بازی‌های پارالمپیک اعزام کردیم.

وی ادامه داد: ورزشکاران رشته دوومیدانی با توجه به رکوردهایی که کسب کردند اعزام شدند و جودوکاران نیز بر اساس رتبه‌بندی جهانی سهمیه گرفتند. تمرکز در انتخاب و کیفی‌گرایی نفرات اعزامی، موجب شده تا امید زیادی به کسب مدال در پارالمپیک داشته باشیم. ورزشکاران اعزامی شرایط لازم برای موفقیت در توکیو را دارند. البته در برخی از مواقع، کسب نتیجه منوط به شرایط مسابقه است و پیش‌بینی ورزش‌های رکوردی راحت نیست اما امیدوارم آنان بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان گفت: ۲ جودوکار اعزامی به پارالمپیک توکیو در جمع برترین‌های وزن خود هستند. وحید نوری نفر دوم وزن منهای ۹۰ کیلوگرم و محمدرضا خیرالله‌زاده نفر نخست دسته به‌ اضافه یکصد کیلوگرم است. کارشناسان کمیته ملی پارالمپیک این ۲ ورزشکار را در ردیف شانس مدال  نقره قرار داده‌اند، اما توانایی کسب مدال طلا را دارند.

مظلومی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه ورزشکاران نابینا گفت: اگر شرایط فراهم باشد و ورزشکاران در فرم اصلی خود باشند بدون شک نابینایان و کم‌بینایان کاروان ایران نقش موثری در کسب مدال و جایگاه کشورمان در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک خواهند داشت.

علی پیروج (پرتاب نیزه)، سامان پاکباز (پرتاب دیسک)، مهدی اولاد و نورمحمد آروخی (پرتاب وزنه)، وحید علی نجیمی (دونده)، امیر خسروانی (پرش طول)، وحید نوری و محمدرضا خیرالله‌زاده (جودوکار) ورزشکاران نابینا و کم‌بینای اعزامی به پارالمپیک توکیو هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *