شناسه خبر: 34216 منتشر شده در مورخ: 1400/5/30 ساعت: 12:28 گروه: ورزشی  
روشن شدن مشعل پارالمپیک در زادگاه جنبش پارالمپیک

روشن شدن مشعل پارالمپیک در زادگاه جنبش پارالمپیک

مشعل بازی‌های پارالمپیک در استوک مندویل انگلستان که از آن به عنوان زادگاه جنبش پارالمپیک یاد می‌شود، روشن شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از ۲ تا ۱۴ شهریور به میزبانی توکیو ژاپن برگزار می‌شود. در فاصله ۴ روز تا شروع بازی‌های پارالمپیک، سومین رویداد بزرگ ورزشی دنیا، مشعل بازی‌ها در استوک مندویل انگلستان، زادگاه جنبش پارالمپیک، روشن شد. بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل تعداد زیاد معلولان جنگی، ورزش‌های افراد معلول جسمی - حرکتی پا به عرصه وجود نهاد. در تحقیقاتی که برای سلامتی این افراد انجام شد، مشخص گردید که ورزش یکی از بهترین درمان‌های معلولیت است.

در سال ۱۹۴۴ دکتر «لودویگ گوتمن» بر اساس درخواست دولت بریتانیا بیمارستان استوک مندویل که یک مرکز جراحی نخاعی بود را تاسیس کرد. در این مرکز ورزش یکی از درمان‌های موثر معلولان به حساب می‌آمد. ورزش - درمانی قدم اول برای ابداع ورزش‌های معلولان بود که سپس به مسابقات و رقابت‌های ورزشی ختم شد. در ۲۸ جولای سال ۱۹۴۸، روز افتتاحیه بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن همزمان بود با افتتاح بازی‌های استوک مندویل که در حقیقت در این روز ورزش‌های با ویلچر آغاز شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *