شناسه خبر: 34189 منتشر شده در مورخ: 1400/5/23 ساعت: 11:56 گروه: ورزشی  
ملی‌پوش دوومیدانی نابینایان: برای کسب افتخار به سرزمین آفتاب می‌روم

ملی‌پوش دوومیدانی نابینایان: برای کسب افتخار به سرزمین آفتاب می‌روم

دارنده مدال نقره دوومیدانی نابینایان جهان گفت: پارالمپیک آوردگاه بزرگان است و رقابت راحت در آن وجود ندارد. من نیز برای رسیدن به افتخار راهی ژاپن خواهم شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، «سامان پاکباز» با بیان اینکه اعزام من به پارالمپیک توکیو در قالب طرح حمایت از ورزشکاران مدال‌آور آسیایی است اظهار داشت: کمیته ملی پارالمپیک ملاک اعزام به توکیو را کسب سهمیه اعلام نکرده، بلکه مهمترین دستورالعمل این سازمان ورزشی، کسب مدال و حمایت از قهرمانان آسیایی است. با توجه به اینکه من در دسته‌بندی این کمیته در گروه شانس مدال نیستم در زمره ورزشکارانی قرار دارم که شامل حمایتی خواهد شد و باید برای بازی های پاراآسیایی هانگژو آماده شوم. 

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی دوومیدانی معلولان ادامه داد: البته معیاری که کمیته ملی پارالمپیک در نظر گرفته ثابت نیست و نمی‌شود به صورت قطعی پیش‌بینی کرد زیرا نتیجه هر مسابقه به شرایط مختلفی بستگی دارد. رکورد من در پرتاب وزنه، در حدود یک متر با رکورد جهانی فاصله دارد و می‌توانم با تمرینات متوالی خود را برای رسیدن به سکوی پارالمپیک آماده کنم. نباید ناامید شوم و برای کسب مدال به توکیو خواهم رفت. البته من در قاره آسیا در رنکینگ یک قرار دارم و نفر نخست هستم. سامان پاکباز در مسابقات رکوردگیری کمیته ملی المپیک با رکورد ۱۶.۲۵ متر  در فهرست اعزام به توکیو قرار گرفت.

وی در رشته پرتاب وزنه فعالیت دارد.ملی‌پوش دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان ادامه داد: کمیته ملی پارالمپیک، تدابیر لازم را برای آماده‌سازی ورزشکاران انجام داده و شرایط برای افتخارآفرینی در توکیو مهیا است. باید از این فرصت بهترین استفاده ممکن را به عمل آوریم. پارالمپیک نهایت آرزوی یک ورزشکار است و هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. نباید این فرصت را از دست دهیم. من به دنبال کسب مدال هستم و امیدوارم که برای کاوران ورزشی ایران مفید باشم. پاکباز که ۲۸ مرداد راهی کشور ژاپن می‌شود، درباره رقیبان خود افزود: در پارالمپیک رقیب آسان وجود ندارد و همه برای کسب مدال می‌آیند. کمیته ملی پارالمپیک تدابیر لازم را برای حمایت از ورزشکاران در نظر گرفته است.

همچنین حقوق معوقه نیز پرداخت شد. شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از روز دوم شهریورماه آغاز و تا چهاردهم آن ماه ادامه دارد. کاروان ورزشی ایران با ۶۴ ورزشکار و با سرپرستی «هادی رضایی» عازم توکیو می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *