شناسه خبر: 34186 منتشر شده در مورخ: 1400/5/21 ساعت: 12:39 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 21 مرداد 1400

روزنامه پنجشنبه 21 مرداد 1400

توضیحات بهزیستی در خصوص ادعای تجاوز به ۳ دختر معلول در یکی از مراکز نگهداری ارومیه-ارائه راهکارهای پیشگیرانه اعتیاد فرزندان از طریق خط ۰۹۶۲۸-اندر حکایت یک پارالمپیک طلسم شده-گاهی بستری شدن در بیمارستان به صلاح نیست-پست‌بانک‌ایران حامی کاروان اعزامی پارالمپیک شد-چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

۳ محرم  ۱۴۴۳

۱۲ آگوست ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۷۷۱ 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین امروز.....

*توضیحات بهزیستی در خصوص ادعای تجاوز به ۳ دختر معلول در یکی از مراکز نگهداری ارومیه

*ارائه راهکارهای پیشگیرانه اعتیاد فرزندان از طریق خط ۰۹۶۲۸

*اندر حکایت یک پارالمپیک طلسم شده

*گاهی بستری شدن در بیمارستان به صلاح نیست

*پست‌بانک‌ایران حامی کاروان اعزامی پارالمپیک شد

*چاردیواری

 

............خبر

*توضیحات بهزیستی در خصوص ادعای تجاوز به ۳ دختر معلول در یکی از مراکز نگهداری ارومیه

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ادعای تجاوز به سه دختر معلول در یکی از مراکز نگهداری شهرستان ارومیه در حد ادعا بوده و در حال بررسی از طریق نیروی انتظامی و قوه قضاییه است.

سعید فریور در خصوص ادعای تجاوز به ۳ دختر معلول در یکی از مراکز نگهداری تحت مدیریت بهزیستی شهرستان ارومیه، اظهار کرد: اوایل سال گذشته ادعایی در فضای مجازی منتشر شد که طی این ادعا اعلام شد سه دختر معلول در یکی از مراکز نگهداری ارومیه مورد تجاوز یکی از کارکنان آن مرکز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون دلیل محکمه پسندی برای این ادعا ثابت نشده است، تصریح کرد: با پیگیری های بهزیستی استان، از همان ابتدا نسبت به بررسی و ارجاع این موضوع به نیروی انتظامی و قوه قضاییه اقدام شد ولی تاکنون دلیل محکمه پسندی در این زمینه ثابت نشده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون نیز هیچ شکایتی در این زمینه از سوی خانواده‌های ایشان به ثبت نرسیده است.

فریور با تاکید بر اینکه در مراکز نگهداری به حفظ کرامت و سلامت جسمی و روحی معلولان توجه می‌شود، گفت: اگر شاهد

هتک حرمت به معلولان و مددجویان باشیم، بهزیستی به عنوان نخستین مدعی قطعا با خاطیان به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

 

*کتابخانه تخصصی نابینایان قزوین تجهیز شد

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از تجهیز کتابخانه تخصصی ویژه نابینایان این استان خبر داد.

مریم بیدخام در حاشیه بازدید از کتابخانه شهدا با اعلام این خبر افزود: از محل اعتبارات سازمان اجتماعی کشور این کتابخانه با تجهیزات و کتاب‌های ویژه نابینایان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین برای استفاده این قشر تجهیز شد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های فرهنگی در مناطق کمتر توسعه یافته باید زیرساخت های فرهنگی مناسب را فراهم کرد، اظهار داشت: این کتابخانه تخصصی در پارک شهدای قزوین واقع شده و علاوه بر ارائه خدمات تخصصی کتابخانه‌ای شامل کتاب‌های بریل، فایل صوتی کتاب، دارای فضای بسیار مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.

بیدخام بر لزوم مناسب سازی فضای کتابخانه برای تردد افراد دارای معلولیت تاکید کرد و افزود: تسهیل در استفاده جامعه کم‌بینا و نابینای استان از منابع اطلاعاتی، ‌استفاده از امکانات موجود از جمله اهداف تجهیز این کتابخانه است.

وی هدف از تجهیز این کتابخانه را تأمین نیازهای فرهنگی و اطلاعاتی نابینایان و کم بینایان استان برشمرد و افزود: این کتابخانه ظرفیت بسیار مناسبی است برای کسانی که فاقد امکان استفاده از کتاب‌های چاپی و یا هرگونه مواد دیداری شنیداری هستند.

این مسوول تاکید کرد: جهت تحقق بخشیدن به این مهم امکانات و خدمات ویژه‌ای برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است و برگزاری کلاس‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی کتابخوان از دیگر برنامه‌هایی است که برای ساکنین این محله و به ویژه نابینایان در این کتابخانه برگزار می‌شود

وی بر ضرورت احداث و راه اندازی کتابخانه عمومی در مناطق کمتر توسعه یافته استان تأکید کرد.

استان قزوین دارای ۳۷ کتابخانه نهادی و ۲۲ کتابخانه مشارکتی است.

 

...........گزارش

*ارائه راهکارهای پیشگیرانه اعتیاد فرزندان از طریق خط ۰۹۶۲۸

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از ارائه راهکارهای پیشگیرانه اعتیاد به خانواده‌ها در ارتباط با فرزندان از طریق خط ۰۹۶۲۸ خبر داد و گفت: مردم می‌توانند سئوالات خود را در رابطه با نحوه در امان ماندن کودکان از اعتیاد از خط ملی اعتیاد بپرسند.

ماریت قازاریان  افزود: مردم می‌توانند سئوالات خود در رابطه با نحوه در امان ماندن کودکان از اعتیاد و نحوه رفتارهای پیشگیرانه از اعتیاد در برابر کودکان را با خط ملی اعتیاد مطرح کنند. خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ راهکارهایی برای پیشگیری و درمان اعتیاد ارائه می‌کند و هرچند اعتیاد را درمان نمی‌کند اما راهکار ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در شرایط پاندمی کرونا و زمان پیک این ویروس، میزان تماس‌ها با خط ملی اعتیاد بیشتر شده زیرا مردم بدون تردد می توانند به راحتی سئوالات خود بپرسند. به‌طورمثال والدین سئوال‌هایی می‌پرسند مبنی براینکه فرزندان چطور از اعتیاد در امان باشند و کارشناسان خط ملی اعتیاد نیز راهکارهایی برای پیشگیری از اعتیاد جهت افراد در معرض خطر ارائه می‌دهند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: همچنین ممکن است فردی هیچ درگیری با اعتیاد ندارد اما بخواهد اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد تا رفتار نادرستی با فرزند در این رابطه نداشته باشد که در این صورت می‌تواند با خط ملی اعتیاد تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت ساعت کار یا پذیرش معتادان در مواقع پیک کرونا در مراکز ترک اعتیاد ممکن است گاهی تغییراتی در ساعات کار مراکز ایجاد شود که خط ملی اعتیا می‌تواند درباره محدودیت در پذیرش در مراکز ترک اعتیاد، اطلاعاتی به مردم بدهند.
قازاریان با اشاره به متفاوت شدن سبک زندگی کودکان در شرایط کرونایی گفت: کودکان در این شرایط دچار محدودیت‌هایی برای بیرون رفتن شده‌اند که این مساله تنش‌هایی را در خانواده ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها می‌توانند با خط ملی اعتیاد در ارتباط باشند و سئوالات خود را از ساعت ۸ صبح تا هشت بعدازظهر، هر روز حتی روزهای تعطیل بپرسند.

راهکارهای پیشگیرانه به خانواده‌ها در رابطه با محله‌های آسیب‌خیز

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: گاهی ساکنان محله‌های آسیب‌خیز برای برطرف شدن مشکلات خود با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند به‌طورمثال برخی ساکنان محلات از وجود پاتوق‌ها در منطقه خود شکایت دارند اما ما نمی‌توانیم پاتوق‌ها را جمع کننیم و تنها کاری که می‌کنیم این است که مراکز گذری را به تماس‌گیرندگان معرفی می‌کنیم.

قازاریان افزود: مراکز گذری نیز تیم‌های سیاری را به پاتوق‌ها می‌فرستند و این تیم سرنگ و سوزن رایگان در اختیار معتادان قرار می‌دهند تا از بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی کشور متولی پاتوق‌ها نیست و اگر مردم از ما در این زمینه درخواست کمک کنند ما آنها را به نیروی انتظامی و ۱۱۰ ارجاع می‌دهیم.

قازاریان گفت: گاهی به خانواده‌های ساکن در محله‌های آسیب‌خیز راهکارهایی ارائه می‌شود. به‌طورمثال اگر فردی از محله‌ای تماس بگیرد که پاتوق معتادان در آن محله وجود دارد و آن فرد دارای فرزند است به او توصیه می‌شود مسیر تردد نوجوان خود را از کنار پاتوق تغییر دهد. همچنین درصورتیکه کودک در سن مناسبی است به فرد توصیه می‌شود با فرزند خود در رابطه با موضوع اعتیاد صحبت کند و پاتوق را برای او مثال بزند و از ترفندهای پیشگیرانه استفاده کند.

وی با بیان اینکه در مرکز صدای ملی اعتیاد راهکارهای پیشگیرانه به خانواده‌ها در ارتباط با فرزندان ارائه می‌شود، افزود: گاهی نیز همسر معتاد در همان محله تماس می‌گیرد و می‌خواهد بداند که چطور همسرش را راضی کند تا از خدمات درمانی استفاده کند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: همه بانک اطلاعاتی مراکز درمان سرپایی اعتیاد و اقامتی بهبود و بازتوانی و کاهش آسیب مانند مراکز گذری و شلترها (سرپناه) در خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ وجود دارد و اگر مردم در این ارتباط سئوال داشته باشند، می‌توانند با خط ملی اعتیاد تماس بگیرند.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون دو میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

 

.....از شش نقطه جهان

*اندر حکایت یک پارالمپیک طلسم شده

رقابت‌های بزرگی مثل المپیک و پارالمپیک، نه از روزی که مسابقه‌ها شروع می‌شوند، نه از روز رژه افتتاحیه و نه حتی از لحظه روشن شدن مشعل، بلکه از زمانی آغاز می‌شود که کشور‌ها برای فراچنگ آوردن شانس میزبانی این رقابت‌ها به جان هم می‌افتند. بر اساس قانونی که در سال ۲۰۰۱ در کمیته جهانی المپیک به تصویب رسیده، همیشه کشوری که از المپیک میزبانی می‌کند باید میزبانی مسابقات پارالمپیک را هم به عهده بگیرد. شهر توکیو، در نبرد نفسگیر میزبانی توانست استانبول و مادرید را شکست دهد و میزبان مسابقات المپیک ۲۰۲۰ شود. مسابقاتی که با حواشی و مشکلات زیادی همراه شد و دولتمردان ژاپنی هیچگاه فکرش را هم نمی‌کردند تا این اندازه برایشان درد‌سر درست کند.

همه‌گیری بیماری کووید منجر به تأخیر چندباره مسابقات شد و پارالمپیک هم به تبع این تغییر تاریخ، مشمول جابجایی شد؛ تا اینکه بالاخره اثربخشی واکسن، ژاپنی‌ها را بر آن داشت تا با همکاری کمیته جهانی، المپیک و به دنبال آن پارالمپیک ۲۰۲۰ را در تابستان ۲۰۲۱ برگزار کنند. حالا دیگر خیالمان از بابت تاریخ شروع پارالمپیک آسوده است و می‌دانیم قرار است چند روز دیگر در روز ۲۴ اوت، آیین افتتاحیه این مسابقات در ورزشگاه ملی ژاپن و احتمالاً با حضور امپراطور ناروهیتو برگزار شود.

ژاپنی‌های سختکوش، دقیق و منظم، درست از فردای اختتامیه پارالمپیک ریو، به فکر فراهم کردن شرایط برگزاری پارالمپیک بعدی در پایتختشان افتادند. خانم «یوروکی کویکه»، شهردار ژاپن بازدیدی از خیابان‌ها و معابر توکیو کرد و دریافت معابر زیادی احتیاج به اصلاح دارند. معابری که فاقد پیاده‌رو هستند یا پیاده‌رو‌هایشان آنقدر باریک است که صاحبان صندلی چرخدار را به زحمت می‌اندازد. او ساختمان‌هایی را مشاهده کرد که در‌های ورودی باریک داشتند. خانم شهردار متعهد شد که همه این موارد را تا موعد برگزاری مسابقات اصلاح کند. از سوی دیگر، برگزاری مسابقاتی در سطح پارالمپیک، با حضور حدود ۴۴۰۰ ورزشکار دارای معلولیت و بیش از ۵۴۰ رقابت ورزشی در قالب ۲۲ ورزش، احتیاج به آن داشت که گروه برگزار کننده، صد‌ها هزار نفر نیرو در اختیار داشته باشد. این امر هم با انتشار فراخوانی در سال ۲۰۱۸ محقق شد و بیش از ۱۸۳ هزار نفر نیروی داوطلب اعلام آمادگی کردند و آموزش به آنها در سال ۲۰۱۹ انجام شد.

از نکات جالب توجه این مسابقات، مدال‌هایی است که به قهرمانان رشته‌های مختلف اهدا می‌شود. خالی از جذابیت نیست که بدانیم به دنبال کارزاری که در سال ۲۰۱۶ در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و بیش از ده هزار نفر در آن مشارکت کردند، از برگزار کنندگان المپیک و پارالمپیک خواسته شد به منظور ترویج مراقبت از محیط زیست، برای ساخت مدال‌های قهرمانان، از فلزات بازیافتی استفاده کنند. به دنبال این کارزار قرار شد ژاپنی‌ها برای ساخت مدال، از فلزات به کار رفته در موبایل‌های اسقاطی و زباله‌های الکترونیکی استفاده کنند. در آوریل ۲۰۱۷ سطل‌های زباله‌ای به منظور دریافت موبایل‌های کهنه در سطح شهر توکیو نصب شد. برگزار کنندگان برای ساخت مدال‌ها به هشت تُن آهن، چهل کیلو طلا، ۴۲۹۰ کیلو نقره و ۲۹۴۴ کیلو برنز احتیاج داشتند که از این طریق تأمین شد.

همچنین فراخوانی هم برای طراحی مدال در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و طراحانی از سر تا سر دنیا طرح‌هایشان را برای برگزار کنندگان فرستادند تا بالاخره طرح فعلی از میان صد‌ها طرح ارسالی انتخاب شد. طرحی که نماد‌هایی از فرهنگ ژاپنی و لوگوی کمیته جهانی المپیک بر روی آن نقش بسته است. تمامی نقوش مدال به شکل برجسته است تا قهرمانان نابینا هم بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین بر روی گردنبند مدال، عبارت «توکیو ۲۰۲۰» به بریل و بینایی درج شده و نام رشته هم قید شده است. بعلاوه، یک، دو یا سه تو رفتگی هم تعبیه شده که شناسایی طلا، نقره یا برنز بودن مدال را برای ورزشکاران نابینا امکانپذیر می‌کند. برای حمل مدال‌ها یک کیف و یک جعبه چوبی زیبا در نظر گرفته شده است. این رقابت‌ها در روز پنجم از ماه سپتامبر به پایان خواهد رسید. در هفته‌های پیشرو در همین ستون، از ورزشکاران نابینای حاضر در پارالمپیک بیشتر خواهیم نوشت.

 

......سلامت و بهداشت

*گاهی بستری شدن در بیمارستان به صلاح نیست

رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه مبتلایان به کرونا لزوما نباید در بیمارستان بستری شوند، گفت: بستری شدن در بیمارستان به دلایل متعددی ممکن است شرایط انتقال ویروس را در جامعه افزایش دهد.

به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا بیگلری افزود: : هرگونه تجمع و تردد سبب شعله ور شدن ویروس و حادتر شدن شرایط موجود خواهد شد که این موضوع منحصر به ایران نیست.

وی با بیان اینکه مبتلایان به کرونا لزوما نباید در بیمارستان بستری شوند، تاکید کرد: بستری شدن در بیمارستان به دلایل متعددی ممکن است شرایط انتقال ویروس را در جامعه افزایش دهد؛ به طور مثال همراهان بیمار هم ممکن است آلوده شوند.

بیگلری عنوان کرد: تنها درصد بسیار محدودی از کسانی که تست آزمایشگاهی آنها مثبت است و بیماری‌شان به اثبات رسیده است، نیاز به بستری دارند. در دنیا هم روال این است که اغلب مبتلایان معمولا در خانه درمان می‌شوند، البته در راستای این امر باید به مردم آموزش عمومی داده شود تا بدانند چگونه از بیماران خود در منزل مراقبت کنند.

رییس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: نکته بسیار مهم دیگر این است که کسانی که بیمار هستند و در منزل یا بیمارستان دوران نقاهت را می‌گذرانند مطلع باشند که در روزهای پیش روی بیماری‌شان چه علائمی خواهند داشت؛ چرا که این امر کمک خواهد کرد از اضطراب آنها کاسته شود و بتوانند به راحتی با بیماری کنار آمده و این دوران را پشت سر بگذارند.اغلب کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند، نیاز به درمان‌های ضدویروسی خاص نخواهند داشت و بسیاری از داروهایی که تاکنون به عنوان داروی ضد ویروسی مطرح بوده‌اند، خیلی موثر نبودند به همین خاطر مصرانه به دنبال تجویز دارو برای بیمار بستری در بیمارستان نباشید؛ چرا که این ویروس هنوز درمان خاصی ندارد.کسانی هم که واکسن تزریق کرده اند خود را در مقابل ابتلا به بیماری کاملا ایمن ندانند. تجربه جهانی نشان می‌دهد حتی افرادی که واکسینه شده‌اند می‌توانند مبتلا شوند یا بیماری را به دیگران انتقال دهند. به همین خاطر عزیزانی که واکسن هم دریافت کرده‌اند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

روزهای سخت کرونایی در مشهد: - کلانشهر مشهد در روزهای سخت کرونایی حال خوشی ندارد بطوریکه هم اکنون تعداد مبتلایان به کرونا در آن همچنان سیر صعودی نگران کننده دارد و تمامی مسوولان به دنبال چاره‌اندیشی برای کنترل شرایط موجود و نجات جان بیماران هستند.

با  وجود تمام هشدارهای پزشکان برای قرنطینه شهر مشهد و ضرورت اتخاذ تصمیم عاجل در این ارتباط از هفته‌های گذشته، به تازگی تمامی ورودی‌های استان خراسان رضوی به روی خودروهای غیربومی بسته شده است.

هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری شده در استان خراسان رضوی از مرز سه هزار و ۱۰۰ نفر گذشته و این در حالی است که روزانه حدود ۲۰ هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت این استان در بخش سرپایی مراجعه می‌کنند. 

از سوی دیگر به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هم‌اکنون بیش از ۳۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های مشهد غیربومی و مسافرانی از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر به ویژه استان سیستان و بلوچستان هستند.

این در حالی است که به گفته متولیان سلامت هنوز استان خراسان رضوی به قله موج پنجم شیوع کرونا نرسیده است و همچنان سیر تعداد مبتلایان افزایشی و نگران کننده می‌باشد.

مسوول فنی آزمایشگاه مرجع کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: طبق بررسی‌های انجام شده نتیجه ۱۰۰ درصد نمونه‌های آزمایشگاهی در مشهد از نوع سویه دلتای کرونا بوده است.

بر اساس آمارهای غیررسمی هم اکنون تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در مشهد شامل مبتلایان قطعی و نیز مشکوک به بیش از ۲۰۰ نفر در روز افزایش یافته است.

این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد اکنون با بحران کمبود دارو در حوزه کرونا از قبیل سرم و داروهای اختصاصی درمان آن مانند "رمدسیویر" و "فاویپیراویر" روبروست.

هم اکنون مشهد و ۲۴  شهرستان دیگر خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و تنها یک شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارد.

با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به گفته استاندار خراسان رضوی میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در این استان به کمتر از ۳۸ درصد کاهش یافته است.

استاندار خراسان‌ رضوی گفت: به دنبال تماس تلفنی رییس جمهوری و پیگیری‌های وزیر بهداشت، هیأت عالیرتبه برای بررسی وضعیت مشهد و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا در این شهر حضور یافته‌ است.

وی افزود: در حال‌ حاضر تمام ورودی‌های استان بر روی خودروهای غیربومی بسته شده‌ و کسانی که اصرار بر ورود به استان داشته باشند علاوه بر اعمال جریمه یک میلیون تومانی، بازگردانده خواهند شد.

معتمدیان ادامه داد: قبل ‌از اعمال محدودیت‌ها هر هفته حدود هزار و ۳۰۰ پرواز به مشهد انجام می شد و روزانه ۷۰ رام قطار و سه هزار دستگاه اتوبوس مسافران را بین دیگر نقاط کشور و مشهد جابه‌جا می کردند که این میزان اکنون کاهش قابل توجهی یافته است.

وی گفت: با اعمال محدودیت‌ها، ترددها کاهش‌یافته و هم‌اکنون میزان ظرفیت اشغال تخت در هتل‌ها به ۴۰ درصد رسیده است که این میزان در روزهای آینده کمتر نیز خواهد شد تا بتوان مدیریت و کنترل بیماری کرونا در شهر مشهد را به دست گرفت.

 

..........ورزشی

*پست‌بانک‌ایران حامی کاروان اعزامی پارالمپیک شد

پست‌بانک‌ایران با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، توسعه ورزش و حمایت از ورزش‌های قهرمانی، حامی مالی کاروان ورزشی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

بهزاد شیری مدیرعامل بانک، در مراسم  امضای تفاهم نامه با اشاره به اینکه معلولیت و کم‌توانی، ناتوانی نیست، گفت: پست بانک ایران برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در بخش‌های مختلف فرهنگی و ورزشی حضور فعال دارد و افتخار داریم که در کارزار ورزشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز حامی ورزشکاران کشورمان هستیم. شیری با بیان اینکه ضعف جسمانی هرگز مانعی برای موفقیت و پیشرفت نیست، اظهار کرد: بسیاری از کم‌توانان دارای اندیشه‌های خلاق و در بسیاری از امور زندگی و شغلی خود موفق و پیشرو هستند و حضور در میادین ورزشی و کسب سهمیه پارالمپیک این موضوع را ثابت می‌کند.

وی افزود: امیدوارم با حمایت مسئولان کشور و پست‌بانک‌ایران و برنامه ریزی های مناسب زمینه کسب مدال‌های پر‌افتخار برای کشور در این دوره از مسابقات بین‌المللی برای تمام ورزشکاران، فراهم شود.

براساس این تفاهم‌نامه، آرم و لوگوی پست‌بانک‌ایران در اردوهای تیم‌های ملی از جمله: والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، پارا‌ وزنه‌برداری و سایر تیم‌های اعزامی به پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ و ساختمان اداری کمیته ملی پارالمپیک و برگزاری مصاحبه‌ها و... در معرض دید عموم علاقمندان ورزشی، قرار می گیرد.

* پرداخت کمک هزینه به ورزشکاران و کادر فنی اعزامی به بازی های پارالمپیک توکیو

وزارت ورزش و جوانان کمک هزینه تخصیصی به ورزشکاران و کادر فنی اعزامی به بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را پرداخت کرد.

بر این اساس به ازای هر نفر ( ورزشکار و کادر فنی)  مبلغ سیصد میلیون ریال به فدراسیون های ذیربط پرداخت شد.

* ویژه برنامه " ایرانیان در پارالمپیک" از شبکه ورزش پخش می شود

شبکه ورزش سیما همزمان با بازی های پارالمپیک توکیو اقدام به تولید ویژه برنامه ای با عنوان " ایرانیان در پارالمپیک" نموده است. این برنامه هر روز ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه ورزش سیما پخش خواهد شد. پارالمپیک توکیو از روز دوم شهریورماه آغاز شده و تا چهاردهم شهریور ادامه خواهد داشت.


.........چاردیواری

با سلام به خوانندگان ایران سپید پیشاپیش ایام سوگواری سالار شهیدان و کاروان شهدای کربلا را تسلیت می گویم و تاکید می کنم که ایام عزاداری را به گونه ای سپری کنید که منجر به سوگواری مضاعفی خدایی ناکرده در خانواده شما نشود.

اما تماس ها و کامنت های شما. خانم فاطمه ملکی از کرمان، آقایان امین درخشان از شیراز، ،آقای رسول زاده از تهران، ،آقای افشاری از رباط کریم، ،آقای میرزا مراد مریدی از ایلام در مورد روزنامه و بازنشر روزنامه پرسیده اند اما آقای علی رضایی از فوت دوست نابینایمان به نام سید اسماعیل افتخاریان که دارای سه فرزند بوده اند در اثر کرونا در شهر شاهرود اطلاع داده اند که بسیار متاسفیم و انشاا... خداوند به خانواده ایشان صبر عطا کند و با همین خبر از سایر دوستان باز هم می خواهیم که مراقب سلامت خودشان باشند به امید اینکه هر چه زودتر این ویروس منحوس دستش از سر مردم دنیا و ایران کوتاه شود و ما بتوانیم هر چه سریعتر روزنامه بریل را منتشر کنیم.

آقای مریدی از ایلام همینطور سوال کرده اند که ظاهرا آن بخش دسترس پذیری گوشیشان را نتوانسته اند فعال کننند و خواهان کمک شدند که احیانا می توانند به سایت های ویژه نابینایان که در این خصوص آموزش هایی را می دهند مراجعه کنند و ازآموزش های این سایت ها استفاده کنند ولی اگر به یک نرم افزار فروشی معتبرموبایل در شهرشان هم مراجعه کنند به راحتی می توانند بگویند که بخش  talkback یا   voice assistantرا در گوشیشان فعال کنند که ایشان بتواند دسترسی داشته باشد اما باز هم باید آموزش ببینند.

 آقایان نصرا.. ابراهیمی، محمدحسین فولادی و آقای ایوب غفاری از بوکان هم روز خبرنگار را تبریک گفته اند که سپاسگذاریم که به یاد بچه های تحریریه ایران سپید هستند. آقای کمال سلیمانی گنبری از شهر اسکو در تبریز خواهان تزریق واکسن شدند با این قید که ایشان معلول شدید هستند و بستری در منزل که اگر بشود اطلاع رسانی کنند به بهزیستی شهر تبریز که ایشان در آنجا پرونده دارند قاعدتاً ایشان را در نوبت قرار می دهند با این قید که ایشان در تبریز در سایت salamat.gov.ir ثبت نام کنند و کدملیشان را به عنوان معلول وارد کنند و قطعا پیامک تزریق واکسن برایش ارسال می شود در شهر تبریز محل هایی را برای تزریق واکسن معلولان مشخص کرده است که ایشان می تواند به آنجا مراجعه کند و از انجمن های نابینایان تبریز در این خصوص جویا شود از جمله موسسه بصیر یا جامعه نابینایان آذربایجان شرقی در تبریز.

با سپاس از همه دوستان و با آرزوی دیدار هر چه سریعتر ما درعرصه بریل روزنامه شما را به خداوند می سپارم خدانگهدار.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *