شناسه خبر: 34161 منتشر شده در مورخ: 1400/5/17 ساعت: 12:20 گروه: اجتماعی  
ارائه خدمات به معلولان باید رایگان باشد/ معافیت از پرداخت هزینه‌های خدمات به شدت معلولیت بستگی ندارد

ارائه خدمات به معلولان باید رایگان باشد/ معافیت از پرداخت هزینه‌های خدمات به شدت معلولیت بستگی ندارد

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در قانون گفته نشده معافیت از پرداخت هزینه‌های خدمات به معلولان، به شدت یا ضعف معلولیت بستگی دارد و خدمات باید به صورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد.

به گزارش ایران سپید محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ها موظف به مناسب‌سازی معابر و محله‌های برای معلولان هستند، گفت: متأسفانه این اتفاق در شهرهای کشور کمتر رخ می‌دهد. در قانون گفته نشده معافیت از پرداخت هزینه‌های خدمات به معلولان، به شدت یا ضعف معلولیت بستگی دارد و خدمات باید به صورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد. شوراهای شهر علاوه بر موارد ذکر شده در قانون، اختیار دارند برای معلولان معافیت‌هایی در خدمات دیگر بر حسب نیازمندی‌ها ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شاید می‌توان گفت مناسب‌سازی برای رفت و آمد در شهرهای ما به ویژه کلانشهرها کمتر از ۲۰ درصد انجام شده است. خدماتی که در اختیار سازمان‌هایی چون شهرداری و تربیت بدنی قرار می‌گیرد، باید در ساعاتی مورد استفاده رایگان و در اختیار معلولان باشد. شوراهای شهر مجازند برای پرداخت هزینه‌های معلولان، معافیت‌هایی را در نظر بگیرند. 

ماده ۸ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب سال ۱۳۹۷ تصریح کرده استفاده افراد دارای معلولیت از مراکز، تأسیسات و خدمات ورزشی دستگاه‌های دولتی، شهرداری ‌ها و دهیاری‌های کشور، رایگان است. با این حال، برخی در فضای مجازی انتقاد دارند که شورای شهر در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، استفاده افراد دارای معلولیت از این امکانات را به شدت و نوع معلولیت وابسته کرده و به برخی موارد، تخفیف داده است. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *