شناسه خبر: 34143 منتشر شده در مورخ: 1400/5/12 ساعت: 12:05 گروه: اجتماعی  
تخریبی بودن ۲۰ درصدی مدارس با نیازهای ویژه در مازندران

تخریبی بودن ۲۰ درصدی مدارس با نیازهای ویژه در مازندران

رئیس آموزش و پرورش استثنائی مازندران در حاشیه افتتاح مدرسه با نیاز‌های ویژه برکت تربیت سوادکوه گفت:۲۰ درصد مدارس با نیاز‌های ویژه استان و ۶۰ درصد مراکز مشکلات ویژه یادگیری نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

به گزارش ایران سپیدمحمد جعفری از فعالیت ۵۱ مدرسه استثنایی دولتی و ۲ مدرسه استثنایی غیر دولتی در استان مازندران خبر داد و افزود: ۲۴ واحد مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری دولتی و ۲۸ مرکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری غیر دولتی در استان مازندران در حال فعالیت هستند.

او گفت: ۵ طرح در دست ساخت در استان داریم که یکی از آن‌ها با عنوان مدرسه با نیاز‌های ویژه تربیت در سوادکوه توسط بنیاد برکت به صورت ملی مشارکتی ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.
جعفری افزود: سه طرح دیگر نیز در شهر‌های بابلسر ، چمستان و مرزن آباد به علت مشکلات مالی ناتمام مانده اند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران از آغاز به کار ۲ طرح دیگر در مهر ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: یک مرکز آموزشی توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری خیرساز و یک سالن ورزشی مخصوص دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در شهرستان بابل در دست ساخت است که امیدواریم تا مهر ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
جعفری با اشاره به طرح تازه افتتاح شده تربیت سوادکوه افزود: این مدرسه طوری طراحی شده که دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بتوانند در این مدرسه با آرامش بیشتر به تحصیل بپردازند. اتاق‌های خاصی از جمله کاردرمانی ، گفتار درمانی ، مشاوره و تست‌های تخصصی هوش و روان ، اتاق بازی و بازی درمانی مخصوص دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه طراحی شده است.
او افزود: تا حد امکان سعی شده از موانع و پله‌ها استفاده نشود و فضای فیزیکی مدرسه با توجه به شرایط ویژه این دانش آموزان طراحی شده است. این مدرسه با مرکزیت شهر زیرآب ساخته شده و گروه‌های کم توان ذهنی ، ناشنوا و نابینا و سایر معلولیت‌ها در این مجموعه مورد پذیرش و ثبت نام قرار می‌گیرند.
جعفری گفت: ۲۷۶۰ دانش آموز خاص در مدارس استثنایی مازندران تحصیل می‌کنند که بیش از ۹ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در مدارس عادی دولتی مشغول تحصیل هستند که تهیه کتاب‌ها و دیگر ملزومات آن بر عهده اداره آموزش و پرورش استثنایی است. ۱۰۰۵ پرسنل نیز کار آموزش دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه مدارس استثنایی استان را برعهده دارند.

 

 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *