شناسه خبر: 34124 منتشر شده در مورخ: 1400/5/9 ساعت: 14:01 گروه: فرهنگی  
افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور با بخشی ویژه نابینایان

افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور با بخشی ویژه نابینایان

بزرگترین کتابخانه عمومی مرکزی شمال کشور با بخشی ویژه کتب گویا و بریل برای نابینایان توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد

به گزارش ایران سپید به نقل از ایلنا از رشت، کتابخانه مرکزی شهر رشت که به عنوان بزرگ ترین کتابخانه عمومی شمال کشور  توسط محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و ارسلان زارع استاندار و جمعی از مقامات ملی و استانی به افتتاح رسید، ۵۰ خدمت مطالعاتی به عموم مردم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی ارائه می‌شود.

سرانه فضای مطالعاتی در استان گیلان هم اکنون ۲۷ هزارو ۵۰۰ متر مربع است که با افتتاح کتابخانه مرکزی رشت به مساحت هشت هزار و ۲۰۰ متر مربع و با ۲۷ درصد افزایش به ۳۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع رسید.

کتابخانه مرکزی رشت در 7 طبقه، دارای بخش های مختلفی همچون سالن قرائت خواهران و برادران به ظریفیت مجموع 500 نفر، واحدهای اختصاصی مطالعه انفرادی، پژوهشگران و کارشناسان، مخازن کتاب با ظرفیت 200 هزار جلد با قابلیت توسعه برای نگهداری 500 هزار جلد، بخش رایانه با ظرفیت مجموع 200 نفر برای آقایان و خانم ها، سالن اجتماعات با ظرفیت 250 نفر، سالن سخنرانی و همایش ها با ظرفیت 80 نفر، گالری نمایشگاهی، آزمایشگاه ها، مخزن میکروفیلم، بخش های سمعی - بصری و نمایش، آرشیو مجلات و نشریات دوره ای با ظرفیت ده هزار جلد، مخزن کتب خطی، موزه کتاب و آرشیو، بخش آموزش و مشاوره و کامپیوتر از فضاهای اصلی است.

این مجموعه فرهنگی دارای بخش های دیگری همچون بخش ویژه گویا و بریل ویژه نابینایان، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل مادر و کودک، بخش ویژه سالمندان، بخش بخش دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی، بخش نجوم (آسمان نما)، بخش ویژه مطالعه محققان (vip)، بخش اداری کتابخانه و نیز مرمت، آماده سازی و بازسازی کتاب‌ها و کافه کتاب است. عملیات احداث این پروژه از سال ۱۳۸۳ آغاز شده بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
Fatemeh kalvandi 1400/5/12 - 09:59
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام خیلی خوشحال شدم آیا از شهرهای دیگه مثل همدان میتونم عضو این کتاب خونه بشم؟ من از شهر همدان دارم کامنت میزارم
Fatemeh kalvandi 1400/5/12 - 10:02
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment ممنون میشم اگه پاسخ بدین و پاسختون رو ایمیل کنید ممنون
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *