شناسه خبر: 34118 منتشر شده در مورخ: 1400/5/6 ساعت: 11:17 گروه: اجتماعی  
صندوق می تواند پشتوانه مطمئنی برای اشتغال افراد دارای معلولیت باشد

صندوق می تواند پشتوانه مطمئنی برای اشتغال افراد دارای معلولیت باشد

عضو هیات امنای "صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت"، ضمن تشریح جزییات این صندوق گفت: تشکیل این صندوق از آرزوهای دیرینه جامعه هدف بوده و در حال حاضر هیچ گونه نقدی برای این صندوق که در ابتدای راه است وارد نیست و باید فرصت های لازم در اختیار این صندوق قرار گیرد.

به گزارش ایران سپید از سازمان بهزیستی، محمود نژاد در خصوص راه اندازی صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت گفت: این صندوق می تواند کمک کند تا کارفرمایانی که  برای افراد دارای معلولیت اشتغال ایجاد می کنند و یا خود افراد دارای معلولیت که برای خود ایجاد اشتغال می کنند درصف دریافت اعتبارات قرار نگیرند و در کوتاهترین مدت برای آنها اعتبارات لازم را تخصیص دهد.

عضو هیات امنای صندوق حمایت های از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت گفت: قرار است این صندوق تسهیلات اعتباری برای اشخاص حقیقی و حقوقی با کارمزد پایین برای ایجاد اشتغال پایدار برای افراد دارای معلولیت پرداخت کند.

وی، کمک های مالی برای ایجاد زیر ساخت ها لازم برای اشتغال افراد دارای معلولیت، کمک به تامین پرداخت یارانه سود و کارمزد برای مجریان طرح های اشتغال برای افراد دارای معلولیت، اخذ وام قرض الحسنه و کم بهره به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ایجاد فرصت های شغلی، کمک بلاعوض برای برخی از نهادهایی که زیر ساخت اشتغال ایجاد می کند را از جمله مزایای این صندوق دانست.

محمودنژاد با بیان اینکه این صندوق می تواند پشتوانه مطمئنی برای افراد دارای معلولیت باشد، از رییس سازمان بهزیستی و وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی خواست تا مستمری افرادی که از وام اشتغال این صندوق بهره مند می شوند قطع نشود.

عضو هیات امنای صندوق حمایت های از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت اظهار داشت: امیدواریم در سالهای آینده با رونق گرفتن صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت در ارکان اجرایی و تصمیم گیری صندوق از افراد معلول متخصص بیشتری استفاده شود که از جامعه هدف سازمان هستند.

وی با بیان اینکه تشکیل این صندوق از آرزوهای دیرینه جامعه هدف بوده خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ گونه نقدی برای این صندوق که در ابتدای راه است وارد نیست و باید فرصت های لازم در اختیار این صندوق قرار گیرد.

محمود نژاد با بیان اینکه سرمایه اولیه صندوق کافی نیست افزود: ضرورت دارد تا دولت در بودجه ۱۴۰۱ سازمان بهزیستی کشور برای این صندوق بودجه ویژه ای را در نظر بگیرد و اعتبارات لازم برای تحقق اهداف این صندوق درجهت فراهم کردن زندگی مناسب برای افراد دارای معلولیت اختصاص دهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *