شناسه خبر: 34106 منتشر شده در مورخ: 1400/5/5 ساعت: 11:52 گروه: اجتماعی  
۱۴۸معلول ضایعه نخاعی در ایرانشهر زیر پوشش بهزیستی هستند

۱۴۸معلول ضایعه نخاعی در ایرانشهر زیر پوشش بهزیستی هستند

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۶ هزار و ١۵١ فرد دارای معلولیت در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی بوده که از این تعداد ١۴٨ نفر ضایعه نخاعی هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، خاطره بامری اظهارداشت: به افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی علاوه‌بر تحویل ویلچر و تشک مواج به ازای هر نفر ١٠ میلیون ریال حق پرستاری ماهانه پرداخت می‌شود.  وی بیان کرد: در راستای حمایت از اشتغال معلولان، کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان بهزیستی اقدام و بر اساس قانون کار به آنان حقوق و مزایا پرداخت کنند، از سوی سازمان بهزیستی به کارفرمایان در ازای بکارگیری هر نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت می‌کند. 

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: تامین وسایل کمک توانبخشی با توجه به نوع معلولیت، تأمین کمک هزینه وسایل بهداشتی توانخواهان ضایعه نخاعی و پرداخت حق پرستاری، پرداخت کمک هزینه مناسب سازی خودرو و مسکن، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان توانخواه، ارزیابی حرفه‌ای و ایجاد اشتغال و معافیت از سربازی خانواده‌های توانخواهان دارای معلولیت شدید از جمله خدمات بهزیستی به معلولان است. وی اظهارداشت: با توجه به اینکه بسیاری از معلولیت‌ها در ایرانشهر منشا ژنتیکی دارند از خانواده‌ها انتظار می‌رود برای جلوگیری از معلولیت فرزندانشان آزمایش‌های لازم را انجام دهند و در این زمینه از خدمات مرکز مشاوره ژنتیکی بهره‌مند شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *