شناسه خبر: 34082 منتشر شده در مورخ: 1400/4/31 ساعت: 14:08 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 31 تیر 1400

روزنامه پنجشنبه 31 تیر 1400

عناوین امروز: ساختمان مرکزی "صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت" افتتاح شد-افتتاح صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت با حضور وزیر رفاه-ماکت‌ساز نابینا و متخصص در ساخت ماکت مسجد-کرونای دلتا و وضعیت نگران‌کننده بیمارستان‌ها-شرایط تمرینی خوبی در رشت داریم-اعدام برای تازه داماد تهرانی- چاردیواری.

 

 

 

 

 

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰

۱۱ ذی الحجه ۱۴۴۲

۲۲  ژوئیه ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۶۵۴ 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

*ساختمان مرکزی "صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت" افتتاح شد

*افتتاح صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت با حضور وزیر رفاه

*ماکت‌ساز نابینا و متخصص در ساخت ماکت مسجد

*کرونای دلتا و وضعیت نگران‌کننده بیمارستان‌ها

*شرایط تمرینی خوبی در رشت داریم

*اعدام برای تازه داماد تهرانی

* چاردیواری

..........خبرویژه

*ساختمان مرکزی "صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت" افتتاح شد
مراسم افتتاح ساختمان مرکزی "صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت" با هدف تسهیل و تسریع اشتغال توان یابان، عصر امروز ۲۸ تیرماه با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزارشد.
ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درمراسم افتتاح ساختمان مرکزی "صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت" که با هدف تسهیل و تسریع اشتغال توان یابان عصر امروز ۲۸ تیرماه افتتاح شد، ضمن تشکر از تلاش های وحید قبادی دانا گفت: شفافیتی که رییس سازمان بهزیستی کشوردراین مدت انجام داند مثال زدنی است.
وی افزود: پاکدستی ایشان به سایر مجموعه ها نیزسرایت کرده، بگونه ای که توانستند یک سازمان سالم وشفاف را مدیریت کنند.
وی بیان داشت: چندی پیش در افتتاح مرکز شوق زندگی در مشهد، شاهد انجام کارهای میمون و خجسته ای ازجمله "مجتمع اطفال" بودیم که برای اولین بارهمه افراد آن اموزش دیده بودند.
به گفته اسماعیلی، امروز با افتتاح این صندوق، بهشت دیگری را شاهد هستیم چرا که اگر فردی برای کار محدودیتی دارد می توان برای او شغل ایجاد کرد که ارزش این کار برای این دنیا و اخرت کافی است.
وی ضمن اعلام آمادگی بعنوان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حل مشکل صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت و تامین اعتبار آن و ...خاطر نشان کرد: البته امسال در بودجه سازمان بهزیستی شاهد رشد ۱۴۷ درصدی بودیم اما برای کمک به افراد دارای معلولیت هر کاری لازم باشد درجهت رفع خلا و اصلاح قانون در خصوص این صندوق نیزانجام خواهیم کرد.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث مشاغل خانگی با بیان اینکه بی مهری های در این زمینه صورت گرفته است گفت : امروزبه نظر می رسد این دو موضوع می توانند با هم یک هم افزایی داشته باشند. البته جهاد دانشگاهی برای بازاریابی کالاهای خانگی وبین المللی  کارهای خوبی صورت انجام داده اما با این وجود ما اماده ایم برای بازاریابی کارهایی که تولید می شود در جهت توانمند سازی بیشتر این افراد اقدامات لازم را انجام دهیم.
وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور نیز دراین مراسم گفت:امروز شاهد افتتاح صندوق حمایت از فرصتهای شغلی افراد دارای معلولیت، مطابق ماده ۱۰ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت هستیم، آرزوی دیرینه ای که مددجویان این سازمان در سراسر کشور داشتند.
وی افزود:سازمان بهزیستی یک سازمان دولتی است و امکانات لازم را جزمنابع مقرر شده در قانون بودجه برای حمایت از فرصتهای شغلی در دست نداشت. بنابراین ایجاد صندوق حمایت از فرصت های شغلی این امکان را فراهم می سازد که درحوزه اشتغال فعالیت‌های سازمان بهزیستی جهش قابل توجهی داشته باشد.
به گفته وی، این صندوق در واقع با منابع اولیه سازمان بهزیستی، بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد تومان شروع به فعالیت خواهد کرد. هیئت امنای این صندوق؛ رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی و دونفر از افراد دارای معلولیت که توسط شبکه ملی افراد دارای معلولیت  معرفی شدند خواهند بود.
قبادی دانا گفت : هیات مدیره آن نیز از فعالان بهزیستی انتخاب شدند که انشالله از منابع موجود و همچنین کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم،  همچنین منابع موجود در سازمان بهزیستی به صورت املاک و مستغلات که وجود دارد برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد دارای معلولیت استفاده خواهند کرد.
وی افزود: امروز روز مبارک برای این افراد خواهد بود، چراکه علاوه بر ظرفیت‌های قبلی ظرفیت های جدید برای اشتغال آنها در جهت توانمند سازی آنها ایجاد خواهد شد.
به گفته رییس سازمان بهزیستی کشور، در گذشته از محل "ب" تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال، تسهیلاتی در اختیار افراد دارای معلولیت قرار داده می شد که در سال ۹۹، مبلغ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برای ۴۰ هزار نفر تا سقف ۵۰ میلیون تومان این حمایت انجام شد. امسال نیز این مبلغ به  ۳ هزار میلیارد تومان رسیده و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر فرد و شغل افرایش یافت.
وی خاطر نشان ساخت: سعی کردیم از ظرفیت‌های دیگر در کشوراز مجموعه هایی مثل؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام "ره "و بنیاد برکت استفاده کنیم که قرار است در سال ۱۴۰۰، ۶ هزار فرصت شغلی برای ۶ هزار نفر ایجاد شود.
وی گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم در حوزه توانمندسازی خانواده های دارای معلولیت در حوزه مسکن ودر حوزه اشتغال کمک های لازم را انجام دهیم تا این خانواده‌ها توانمند باشند وبتوانند زندگی مستمر همراه با منزلت اجتماعی را در بستر جامعه و در درون خانواده خود تجربه کنند.
گفتنی است، در پایان این مراسم احکام هیات مدیره صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت اهدا شد.
 
.......گزارش ویژه
 
*افتتاح صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت با حضور وزیر رفاه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین افتتاح صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، گفت: صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی بر روی بستر IT آغاز بکار می‌کند تا متقاضیان دسترسی به منابع صندوق اعم از حمایت‌های بلاعوض برای ایجاد زیرساخت‌های اشتغال جامعه معلولین و هم یارانه سود تسهیلات اعطایی و هم پرداخت منابع قرض‌الحسنه با نرخ حداقل کارمزد داشته باشند.

"محمد شریعتمداری" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین افتتاح صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، گفت: در چهل‌ویکمین سالگرد تاسیس سازمان ارزشمند و خدمتگزار بهزیستی کشور شاهد عملیاتی شدن یکی از نهادسازی‌هایی که آرزوهای دیرینه‌ ما بوده هستیم.

وزیر تعاون، کار و رافه اجتماعی، ادامه داد: این موضوع در ذهن همه فرزندان بهزیستی همواره موج می‌زد که بعد از دوران ۱۸ سالگی و جدایی از بهزیستی چه شرایطی پیدا خواهند کرد و همچنین با توجه به اینکه افراد دارای معلولیت نیازمندی‌هایی دارند؛ لذا صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی برای ایجاد پشتوانه و توانمندسازی آنها و  همچنین اشتغالزایی چه در قالب کارفرما و چه در قالب خویش‌فرما ایجاد شده است.

وی با اشاره به تصویب لایحه‌ در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز شاهد افتتاح این صندوق هستیم که هیئت امنای آن جمعی از مسئولان دولتی و نمایندگان NGOهای فعال در حوزه معلولان هستند که قبل از این اساسنامه تصویب شورای نگهبان شد.

شریعتمداری، ادامه داد: صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی بر روی بستر IT آغاز بکار می‌کند تا متقاضیان دسترسی به منابع صندوق اعم از حمایت‌های بلاعوض برای ایجاد زیرساخت‌های اشتغال جامعه معلولین و هم یارانه سود تسهیلات اعطایی و هم پرداخت منابع قرض‌الحسنه با نرخ حداقل کارمزد داشته باشند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یادآور شد: منابع درآمدی  این صندوق علاوه بر دارایی سازمان که اموال غیرمنقول است می‌تواند پشتوانه قرار گیرد. ما تمهید مقدمات کردیم تا آنچه در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاونی انجام می‌شود به کمک صندوق کارآفرینی بیاید تا تامین مالی خرد تضمین شده فعالیت‌های معلولان را بتوانیم سامان دهیم یعنی از منابع خرد مردم با مقداری آورده از فرد متقاضی شغل در کنار هم قرار می‌گیرد و اصل سرمایه‌گذاری مردم با ضمانت صندوق مورد تعهد و تضمین قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کارآفرینی چند معلول با هم تسهیلات بیشتری در اختیارشان قرار خواهد گرفت، گفت: بانک توسعه تعاون با منابع وسیع‌تری یاری‌رسان خواهد بود؛ امیدواریم با ۲۴ میلیارد تومان سرمایه و نهایی شدن تشکیلات بتوانیم در پایان دولت شاهد عملیات اجرایی شدن این صندوق باشیم و ترجیحا از امکانات و نیروی انسانی فعال و کارآمد سازمان بهره می‌گیریم.

به گفته شریعتمداری افراد علاقمند به خیرجمعی در آینده می‌توانند سرمایه خود را به صورت قرض‌الحسنه در اختیار صندوق قرار دهند. 

 

......از شش نقطه جهان

*ماکت‌ساز نابینا و متخصص در ساخت ماکت مسجد

کم نیست تعداد نابینایانی که سعی کرده‌اند شغلی متفاوت از مشاغل مرسوم نابینایان برای امرار معاششان اختیار کنند. در میان مشاغل غیر متعارف برای نابینایان، ننجاری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. سید مرتضی فاطمی را که همه ما می‌شناسیم. نابینای ابزار به‌دستی که هر نوع جادویی با اره و تیشه از او ساخته است. پیشتر هم در همین ستون، قصه زندگی «ویلسون ناموتین» را حکایت کرده بودیم؛ یک نابینای اهل کنیا که حالا بیش از چهل سال است به نجاری می‌پردازد و برای خودش اسم و رسم و آبرویی در شهر محل زندگی‌اش دست و پا کرده. به تازگی یک نجار نابینای دیگر هم توانسته نام خود را به صدر اخبار پایگاه‌های خبری بین‌المللی برساند.

مفید کوزلیچ، با وجود فقدان بینایی در ساخت ماکت‌های مساجد توانمندی بالایی دارد و با این هنر خود ماکت‌های چوبی مساجد را به زیبایی ساخته و به فروش می‌رساند.

پایگاه خبری «الجزیره» در باره‌اش می‌گوید که وی در روستای «فوکوتیچی» منطقه «زنیتسا» زندگی می‌کند و زیرزمین منزلش را به کارگاهی تبدیل کرده است که در آن ماکت‌های چوبی مساجد را می‌سازد.

او از ۱۳ سال پیش به این هنر روی آورده و ماکت‌های ساخته شده را به فروش می‌رساند.

کوزلیچ در یک حادثه در بازی با یکی از دوستانش در مدرسه ۵۰ درصد بینایی‌اش را با اصابت سنگ به چشم راستش از دست داد و زمانی که ۲۵ سال داشت به دلیل پارگی شبکیه نابینا شد.

وی که ۵۰ سال دارد، می‌گوید: خیلی سخت است که انسان در کودکی یکی از چشمانش را از دست بدهد، من با یک چشمم می‌دیدم و با وجود همه سختی‌ها دوره متوسطه را پشت سر گذاشتم؛ اما نتوانستم تحصیلاتم را ادامه دهم.

کوزلیچ که از کودکی به کارهای چوبی علاقه داشته، در این باره تصریح کرد: از کودکی بوی چوب را دوست دارم و از آن چیزهای زیادی می‌سازم.

وی که پس از جنگ بوسنی در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ به شغل نجاری روی آورده است، از اینکه در کارش مهارت یافته، به خود افتخار می‌کند و می‌گوید: این کار را با قطعات کوچک چوب و هیزم شروع کردم.

این هنرمند بوسنیایی تأکید کرد: قبل از اینکه بینایی‌ام را به طور کامل از دست دهم، ابزارهای نجاری را می‌شناختم و پس از نابینایی، تصویر اشیاء را با لمس کردن در ذهنم تداعی می‌کردم، فقط رنگ‌ها را نمی‌توانم احساس کنم.

وی همچنین بیان کرد: با گذشت زمان ماکت‌سازی مساجد را آغاز کردم و مردم این ماکت‌ها را می‌خریدند و استقبال آنقدر زیاد بود که مجبور شدم دو ابزار جدید بخرم تا بتوانم سفارش‌های در حال افزایش را به موقع تحویل دهم.

 

....سلامت و بهداشت

*کرونای دلتا و وضعیت نگران‌کننده بیمارستان‌ها

یک پزشک اورژانس گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها پر، وضعیت نگران کننده و خسته کننده است. روزانه ده‌ها تماس داریم که افراد دنبال تخت برای بستری بیمار مبتلا به کرونا هستند.

به نقل از ایسنا، دکتر حسین کرمانپور با بیان اینکه علائم کرونا در گونه دلتا تفاوت زیادی نکرده است، گفت: البته مقداری تغییراتی داشته؛ به عنوان مثال یک زمانی علائم تنفسی، گوارشی، بدن درد، تب و ... مطرح بوده است، اما حالا در نوع دلتا بیشتر گلودرد، آبریزش بینی و مقداری بدن درد. بنابراین تفاوتی در خود ویروس نکرده است. در هر صورت باز هم تاکید می‌کنم که پیشگیری مقدم بر درمان است.

کرمانپور با بیان اینکه من به همه توصیه می‌کنم که علائم اولیه که ظاهر شد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند تا داروی ضدویروس را دریافت کنند، افزود: بقیه داروها هم که کمکی است؛ اعم از استامینوفن برای کنترل تب، ویتامین سی، دی و... در عین حال اگر مصرف دارو با مصرف مایعات فراوان و تمرین تنفسی همراه باشد وارد فاز دوم که فاز ریوی است، نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در فاز دوم مجبوریم داروهای دیگری را هم آغاز کنیم، گفت: در هفته دوم دیگر داروهای ضدویروس مانند رمدسیویر، فاویپیراویر و... اثر آنچنانی ندارد. اثر خوب این داروها در هفته اول است و در هفته دوم وارد فازهای داروهای جدیدتر مانند کورتون‌ها و تا حدی رمدسیویر داده می‌شود تا ریه گرفتاری شدید پیدا نکند. اگر هفته دوم گذشت و حال بیمار خوب شد، دیگر نیاز به دارو ندارد، اما می‌تواند مصرف ویتامین‌ها و مایعات را ادامه دهد. اما اگر وارد فاز خستگی شدید و گرفتاری التهابی بدن شد، آن زمان فاز بستری است.

کرمانپور با بیان اینکه در خانه مصرف مایعات، تغذیه مناسب، داشتن روحیه خوب و تهویه مناسب را جدی بگیرید، گفت: در حال حاضر فقط باید به یکدیگر رحم کنیم. ما داریم اعلام می‌کنیم که ویروس به سرعت منتقل می‌شود، با سفر، با نشستن در جلسات در کنار هم حتی اگر ماسک زده باشید و ... بیماری منتقل می‌شود.

وی گفت: روزانه ده‌ها تماس داریم که دنبال تخت برای بستری بیمار هستند و حتی گاهی کف اورژانس هم پتو پهن می‌کنند که بیمار نرود. در تهران صف بستری طویل است و در شهرستان‌ها هم به نظر نمی‌رسد که بهتر از اینجا باشد. شدیدا تخت کم است و بیشتر هم جوانان گرفتار می‌شوند. بدتر از همه اینکه گاهی یک فامیل باهم می‌آیند. در عروسی ۵۰ تا ۶۰ نفر باهم بوده‌اند و همه باهم مبتلا شده‌اند.

محدودیت‌های بی‌تاثیر و موج نگرانی‌ در مازندران از حضور مسافران: مسافران با وجود اعلام محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت ورود به این استان در ساعات گذشته وارد مازندران شدند و تقریبا همه ویلاهای شخصی و استیجاری اکنون پر شده است تا با توجه به وضعیت حاد کرونایی مازندران، موجی از نگرانی‌ها بابت احتمال طولانی شدن موج پنجم بیماری در مازندران ایجاد شود.

به نقل از ایرنا، جاده‌های مازندران از ظهر روز دوشنبه ۲۸ تیر و پس از اعلام تعطیلی ۶ روزه همه دستگاه‌های دولتی و ادارات و بانک‌ها در استان‌های تهران و البرز با ترافیک سنگین خودروهای مسافران عازم مازندران قفل شد.

البته مسئولان می‌گویند از ورود بسیاری از خودروها جلوگیری شد و تعداد زیادی از خودروهایی که طی ۲۴ ساعت گذشته به مازندران آمدند جریمه شدند.

سرپرست پلیس‌راه مازندران خاطرنشان می کند: قطعا همه خودروهایی که با پلاک غیربومی طی این روزها وارد مازندران می‌شوند در شهرها و مسیرهای بین شهری مازندران رفت‌وآمد می‌کنند طی روزهای آتی نیز توسط همکاران ما در پلیس‌ راهور جریمه خواهند شد.

اما ، روز دوشنبه بخش زیادی از مسافرانی که قصد ورود به مازندران را داشتند به هر شکلی و حتی با پذیرفتن جریمه به این استان سفر کردند و اکنون در این استان مستقر هستند.

 به همین دلیل مازندران که اکنون روی شیب صعودی موج پنجم کرونا قرار دارد از حضور این مسافران به طور جدی تهدید می‌شود. مازندران اکنون علاوه بر فشاری که از موج سنگین کرونا متحمل می‌شود، باید فشار ناشی از حضور مسافران و گردشگران را نیز تحمل کند.

بررسی‌های انجام شده نیز نشان می‌دهد که با توجه به حجم بالای تقاضای اجاره ویلا در مناطق غربی مازندران به دلیل حضور پرتعداد مسافران، تعرفه‌های اجاره ویلا نیز در این مناطق به طور چشمگیری افزایش یافته است.

بنا به آمارهای اعلام شده از سوی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونای هندی در بیمارستان‌های سراسر استان تا روز دوشنبه به یکهزار و ۷۷۹ نفر رسید که هم از تعداد بستری شدگان موج‌ چهارم که بهار امسال رخ داد و هم موج سوم که پاییز پارسال شروع شد و تا نیمه زمستان ادامه داشت، بیشتر است. ضمن این که ۲۶۱ نفر از کل بستری شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

از سوی دیگر سرعت انتقال ویروس در مازندران هم به شکل چشمگیری افزایش یافته و حضور پرتعداد مسافران می‌تواند شرایط را برای مازندران بغرنج‌تر از گذشته کند. به گفته دکتر فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، طی روزهای ۲۶ و ۲۷ تیر حدود ۵۰ درصد تست‌های سریع کرونا که در این شهرستان انجام شد مثبت شده بود. این در حالی است که تا پیش از آن معمولا ۲۵ درصد این تست‌ها مثبت می‌شد. از طرفی بر تعداد مراجعان سرپایی افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در مازندران نیز افزوده شده است. به طوری که تعداد مراجعات روزانه در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بیش از چهار هزار نفر در روز و در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل به بیش از هزار نفر در روز رسیده است.

در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود که بازه زمانی موج پنجم کرونا در مازندران طولانی‌تر از حد معمول باشد. چرا که حدود دو هفته پس از پایان تعطیلات ۶ روزه باید منتظر اثرگذاری این تجمع میلیونی مسافران در مازندران باشیم و یک تا دو هفته بعد از آن نیز احتمالا استمرار روند افزایشی مرگ‌های کرونایی در استان رقم می‌خورد.

..........ورزشی

*شرایط تمرینی خوبی در رشت داریم

جودوکار وزن +100 کیلوگرم کشورمان گفت: یکی از بهترین اردو های آماده سازی ما هم اکنون در شهرستان رشت در حال برگزاری است.

محمدرضا خیراللهزاده جودوکار سنگین وزن کشورمان اعزامی به پارالمپیک توکیو در گفتگو با ایران سپید گفت: از روز 27 تیر اردوی آمادگی ما در هتل کادوس شهرستان رشت آغاز شده و تا هفتم مرداد ادامه خواهد داشت. وی افزود: شرایط این هتل و سرویس های ما به سالن تمرین بسیار مناسب است و شرایط خوبی از نظر اسکان داریم. بعد از اردوی رشت، یک اردوی دیگر در تهران و در محل کمیته ملی پارالمپیک خواهیم داشت و بعد از آن به ژاپن اعزام می شویم. خیراللهزاده در خصوص حریفان تمرینی خود در این اردو گفت: به خاطر مشکلاتی که به سبب تعلیق فدراسیون جودو به وجود آمده بود، مشکلاتی را در زمینه حریف تمرینی داشتیم. اما خوشبختانه در این اردو، سعید کرجی، امیرمحمد بهمنی و علی فتاحی سه حریف تمرینی من هستند.

سه حریفی که 145، 165 و 120 کیلوگرم وزن دارند و برای من با وزن 125 کیلوگرم حریفان تمرینی خوبی محسوب می شوند. قرار است این نفرات در اردوی بعدی نیز حضور داشته باشند و انشا الله بتوانیم با تمرینات مناسب نتایج خوبی را در پارالمپیک برای کشورمان به ارمغان آوریم. خیراللهزاده در خصوص رقبای اصلی خود و رنکینگش در فدراسیون جهانی نابینایان گفت: رقبای اصلی من در پارالمپیک، به ترتیب از کشور های ازبکستان، گرجستان و کره جنوبی هستند که رنکینگ 2 تا 4 دسته سنگین وزن را در اختیار دارند. سه سال است که توانسته ام رنکینگ 1 را از آن خود کنم و از این نظر به همراه وحید نوری که رنک 2 دسته -90 کیلوگرم را در اختیار دارد، شرایط خوبی در توکیو داریم.

چرا که جودوکاران رنک یک و دو، سرگروه می شوند و تا فینال به هم نمیخورند. وی در پاسخ به این پرسش که انتظار پارالمپیک از جودوی نابینایان با کسب دو مدال نقره در ژاپن اثر منفی روانی بر روی آنها می گذارد یا خیر بیان کرد: ارزیابی پارالمپیک و دکتر محمودخانی که خود از جودوکاران قدیمی است متناسب با آخرین نتایج ما در تورنمنت باکو است که در آن مسابقات هم من و هم وحید نوری به مدال نقره رسیدیم. البته آقای خسروی وفا اعلام کردند در صورت کسب مدال طلا در پارالمپیک، تمامی پاداش ها و حقوق مربوط به مدال آوران طلا برای ما نیز محاسبه خواهد شد. وی در پایان گفت: از مردم می خواهم ما را دعا کنند و با انرژی های مثبتی که برای ما میفرستند، بتوانیم دو مدال خوشرنگ را بدست آوریم.


.......حوادث

*اعدام برای تازه داماد تهرانی

پسر جوان که به اتهام قتل پدرزنش به قصاص محکوم شده بود، با اعتراض به حکم خود یک بار دیگر در شعبه هم‌عرض محاکمه شد. رسیدگی به این پرونده از دو سال قبل با گزارش قتل مردی 60 ساله از سوی دامادش در منطقه شهریار آغاز شد. بررسی اولیه حاکی از آن بود که  تازه داماد خانواده به نام داوود با اسلحه به پدرزنش شلیک کرده و او را کشته است. در ادامه مأموران موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و او را دستگیر کنند که وی پس از دستگیری عنوان کرد به عمد شلیک نکرده است.

پس از آن مأموران همسر متهم را مورد بازجویی قرار دادند و او در تشریح ماجرا گفت: چند وقت پیش پسری مزاحم خواهرم شد و من موضوع را به داوود نگفتم چون میدانستم ممکن است عصبی شود. اما بالاخره فهمید و روز حادثه داوود مقابل خانه‌ مان آمد و من و خواهرم را تهدید کرد و بعد هم به سمت پدرم شلیک کرد و گریخت. او دروغ میگوید که به عمد این کار را نکرده است اگر عمدی در کارش نبود، چرا اسلحه با خودش آورده بود؟! با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم خواستار صدور حکم قصاص شدند.

سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: آن روز مقابل خانه پدر زنم رفته بودم تا  شماره پسری را که مزاحم آنها شده بود، بگیرم. من برای ترساندن آنها اسلحه همراه برده بودم و به سمت در خانه شلیک کردم اما گلوله ناخواسته به پدر زنم خورد. من هیچ مشکلی با پدرزنم نداشتم که بخواهم او را بکشم. با پایان دفاعیات پسر جوان قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند که متهم به حکم اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت و حکم قصاص وی نقض شد. به این ترتیب متهم بار دیگر در شعبه هم ‌عرض محاکمه شد. در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، اولیای دم درخواست قصاص کردند. اما همسر متهم و خواهرش عنوان کردند که در ازای دریافت دیه حاضر به گذشت هستند. بعد از آن متهم به جایگاه رفت و با رد اتهام قتل عمد دوباره عنوان کرد که قصدم کشتن پدرزنم نبود و اصلاً نمیدانستم که او پشت در خانه است وگرنه شلیک نمیکردم. با پایان دفاعیات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

........چاردیواری

با سلام و عرض ارادت به خوانندگان ایران سپید. تبریک عید سعید قربان و همینطور تبریک پیشاپیش عید غدیر که در هفته آینده است و به علت تعطیلی پیشاپیش این عید را تبریک میگوییم. اما تماس ها و اظهارنظر شما عزیزان. آقای فرزندی از اصفهان، خانم مهین بیات از زنجان، آقای بغانی از تهران و آقای همتی از مرند در مورد انتشار روزنامه سوال کرده اند و ضرورت انتشار هر چه سریعتر بریل.

آقای نعمتی از خوزستان با اشاره به تاخیر در  پرداخت ما به التفاوت مستمری فروردین ماه از این امر جویا شدند که از قرار این ما به التفاوت پرداخت شده است و ایشان باید توضیح بیشتری دهند که آیا برای ایشان واریز نشده است یا برای سایر افراد. ایشان همچنان با اشاره به قانون حقوق معلولان و همینطور سهمیه سه درصد اظهارنظر کرده اند که این قانون اجرا نشده است و اگر قرار بود اجرا نشود بهتر بود که تصویب نمی شد و درباره سمهمیه سه درصد که اجرایی نمی شود و همینطور اظهارنظر کرده اند که افراد معلول علی رغم توانمندی هایشان از سوی بخش خصوصی جذب نمی شوند. اینگونه اظهارنظرها کلا درست نیست اینکه قانون اجرایی نشده حرف غلطی است بسیاری از احکام قانون در حال اجراست و در برخی از مواد ما اجرای نسبی را داریم و نه کامل که باید کاملش کرد، اما اینکه نمی توانیم بگوییم قانون اجرا نمی شود یا سهمیه سه درصد در حال اجراست ولو اینکه برخی از دستگاه ها به طور کامل آن را اجرا نمی کنند که ما هم با پیگیری های دقیق در حال رفع این مشکل هستیم.

بنابراین اظهارنظرهای کلی و غلطی از این دست نمی تواند در واقع  نه مفید باشد برای فرد نه برای دیگران. خانم سمیه رضایی توضیح داده اند که در واقع مشخص نیست که کمک بلاعوض مسکن چقدر است و آنها دچار سردرگمی در این خصوص هستند و به ویژه شکایت کرده اند که این کمک وقتی باید به دست افراد برسد که نیاز دارند و در این زمینه تاخیر پرداخت از سوی سازمان بهزیستی وجود دارد که البته درست است اما میزان آن بر اساس فرمول ها مشخص است و اینطور نیست که کاملا سردرگم باشند. خانم سمیه رضایی همچنین در مورد عدم وجود منابع ضبط شده برای شرکت در آزمون های استخدامی گله کرده اند و اینکه این منابع قدیمی هستند و منابع بروز در دسترس نیست.

به ایشان توصیه می کنم که با گروه کتابداران نابینا تماس بگیرند و من فکر می کنم بسیاری از منابع به هر حال در دسترس ایشان قرار بگیرد، ولی اگر پیشنهادات مشخصی در خصوص این منابع اعلام شود قطعا می توانیم از مراکز مختلف بخواهیم در تولید این منابع کمک کنند. آقای محمد جوکار با کامنتی گفته اند که برای سامانه ثبت واردات خودرو برای معلولان میخواهند اقدام کنند وکدملیشان را ارسال کرده اند و ایشان فاقد شغل و مسکن هستند. واقعا ما درک نمی کنیم کسی که فاقد شغل و مسکن است و درآمد کافی ندارد چطور می خواهد خودرو خریداری کند آن هم خودرو وارداتی و از طرف دیگر الان ما سامانه ای برای واردات خودرو در اساس نداریم و معلوم نیست خبر ایشان به چه زمانی بر می گردد.

آقایی به اسم سید حسین از آموزشگاه های تعلیم رانندگی ویژه معلولان در لرستان پرسیده اند البته این سوال را ما در هفته آینده پیگیر خواهیم بود اما من فکر می کنم ایشان با توجه به تقاضایش برای آموزشگاه ویژه تعلیم رانندگی در درود لرستان خوب خیلی ساده می توانند در شهر درود با آموزشگاه ها تماس بگیرند و با توجه به کوچکی شهر قاعدتا این آموزشگاه ها تعداد زیادی نیستند و به راحتی ایشان می تواند پیدا کنند که چه آموزشگاهی آموزش ها را ارئه می دهند و یا با بهزیستی شهرشان تماس بگیرند.

 برخی از دوستان دیگرهم که طبق معمول کامنت های کلی و مشکلات  کلی خودشان را بیان می کنند که به علت فقدان اطلاعات کافی واقعا ما نمی توانیم کمکشان کنیم از جمله آقای به اسم فریدون که گفته اند معلول جسمی حرکتی شدید هستند اما حق کمک پرستاری دریافت نمی کنند که این اطلاعات بسیار کلی به هیچ عنوان کفایت نمی کند برای کمک به ایشان. با سپاس از سایر دوستان ایام به کام و مراقب سلامت خود باشید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *