شناسه خبر: 34075 منتشر شده در مورخ: 1400/4/29 ساعت: 11:11 گروه: اجتماعی  
مددجویان بهزیستی کاشان بیش از ۱۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی گرفتند
در یکسال گذشته؛

مددجویان بهزیستی کاشان بیش از ۱۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی گرفتند

رییس اداره بهزیستی کاشان گفت: افزون بر ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و حق بیمه مددجویان طی یکسال گذشته از اعتبارهای بهزیستی اصفهان در راستای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این نهاد در کاشان پرداخت شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، م‌البنین متقی‌نژاد در اداره بهزیستی کاشان با اشاره به اینکه این مبلغ برای ۲۲۱ مورد تسهیلات اشتغالزایی و ۱۷۳ مورد حق بیمه پرداخت شده است، افزود: از این تسهیلات، در مجموع هشت میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان شامل ۱۸۶ فقره تسهیلات برای طرح‌های خوداشتغالی، ۳۳ فقره برای اشتغال روستایی و ۲ فقره برای استفاده از سهمیه سه درصد استخدام معلولان پرداخت شده است. به گفته وی، از مجموع حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی پرداخت شده از سوی بهزیستی در راستای اشتغال، ۵۹ مورد حق بیمه کارفرمایی و ۱۱۴ مورد حق بیمه خویش فرمایی در مجموع به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان پرداخت شد. وی با بیان اینکه در یکسال اخیر علاوه بر کمک هزینه مسکن، در مجموع برای پرداخت معافیت عوارض صدور پروانه ساختمانی، رایگان کردن امتیازهای آب، برق، گاز و فاضلاب، ۱۳۰ مورد کمک نقدی برای مددجویان به ارزش ۳۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است، گفت: ۱۲ مورد از این کمک‌ها، پرداخت هزینه ساخت مسکن مددجویان به ارزش ۸۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

واحدهای تخصصی بهزیستی

رییس اداره بهزیستی کاشان با یادآوری فعالیت سه واحد تخصصی و ۲ واحد عمومی این نهاد گفت: واحدهای تخصصی شامل توانبخشی، امور اجتماعی و واحد پیشگیری است که در واحد توانبخشی ۱۱ مراکز روزانه، چهار مرکز شبانه‌روزی و یک مرکز مراقبت یا ویزیت در منزل فعالیت دارد. وی با تاکید بر اینکه کاشان با مشارکت خیران پرتلاش و نیکوکار، کاشان در تمامی زمینه‌های توانبخشی مرکز فعال و سرآمد استان و کشور را دارد اضافه کرد: مرکز نگهداری سالمندان و معلولان گلابچی با ۲۷۰ مددجو که همچنان خاندان گلابچی به عنوان خیر و بانی مجموعه کمک‌های خود را از آن دریغ نمی‌کنندة، به عنوان بزرگترین و مرکز نمونه توانبخشی در استان و کشور محسوب می‌شود. به گفته وی، از ۶ اسفند ۱۳۹۹ تاکنون ۲ مرکز توانبخشی غیر دولتی اوتیسم در کاشان افتتاح و عرصه‌های فعالیت مرکزهای توانبخشی با افتتاح این حوزه فعالیت در کاشان تکمیل شد. متقی‌نژاد اضافه کرد: بهزیستی به ازای هر مددجو و بستری در مرکز شبانه‌روزی به صورت رایج یک میلیون و ۱۰ هزار تومان و برای مددجویان بی سرپرست یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان یارانه می‌دهد که طبق ابلاغ بخشنامه جدید پرداخت یارانه ۲ برابر شده است. وی با تاکید بر اینکه کاشان حتی مرکز توانبخشی مادر و کودک نابینا( زیر ۶ سال) برای ارایه آموزش‌های لازم به آنان دارد اضافه کرد: ۲مرکز معلولان جسمی حرکتی و ذهنی، ۲ مرکز حرفه‌آموزی دختران و یک مرکز پسران در راستای آموزش امور توانبخشی و استقلال مددجویان فعالیت دارد. رییس اداره بهزیستی کاشان با اشاره به نگهداری ۳۸۳ مددجو در مرکزهای روزانه توانبخشی گفت: بهزیستی بهرای ۳۴۴ نفر از این مددجویان یارانه پرداخت می‌کند که در سال به بیش از ۲ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان می‌رسد. به گفته وی، افزون بر ۴۸۰ نفر نیز در مرکزهای شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند که به ازای هر نفر یک میلیون و ۱۰ هزار تومان یارانه دولتی پرداخت می‌شود. وی یادآور شد: ۱۸ مرکز مشاوره خانواده دارای مجوز بهزیستی در کاشان فعالیت دارد که پنج مرکز تخصصی ازدواج و خانواده آن از اسفند سال گذشته تاکنون راه‌اندازی شده است.

کمک ۱۰ میلیون تومان بلاعوض برای مناسب‌سازی منزل معلولان

متقی‌نژاد، پرداخت کمک هزینه بلاعوض مناسب‌سازی منزل به ازای هر معلول از واحد توانبخشی را ۱۰ میلیون تومان اعلام و خاطر نشان کرد: برای گفتار درمانی، کار درمانی و فیزیوتراپی مددجویان نیز که به مرکزهای خصوصی واگذار شده است و به منظور رفاه حال مددجویان، ۶۶ مورد قرارداد خرید خدمت در مجموع ۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمک هزینه بهزیستی در یکسال گذشته پرداخت شد. رییس اداره بهزیستی کاشان پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی، ایاب و ذهاب و تحویل ۳۰۰ مورد وسایل کمک توانبخشی از جمله ویلچر، عصا، واکر و تشک مواج را از سال ۹۹ تا کنون یادآور شد و افزود: کمک هزینه کاشت حلزون، پرداخت شهریه الکترونیکی دانشجویان معلول، نصب ۲۶ مورد پلاک ویژه معلولان جسمی حرکتی، خرید یک مورد ویلچر برقی، پرداخت ۱۰ مورد کمک هزینه دندانپزشکی، ۱۰ مورد کمک هزینه سمعک، ۴۲ مورد کمک هزینه ایاب و ذهاب از دیگر خدمات واحد توانبخشی در یکسال اخیر است.

۱۴۳ مورد تماس با اورژانس امور اجتماعی

متقی‌نژاد درباره فعالیت واحد امور اجتماعی بهزیستی شامل اورژانس اجتماعی، دفتر توانمندسازی خانواده و زنان و دفتر شبه خانواده اظهار داشت: واحد سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ برای مداخله در امور خانوادگی، فردی و اجتماعی ۱۴۷ مورد را ثبت کرده است که بیشترین آن مربوط به اختلاف‌های خانوادگی بوده است.وی تصریح کرد: این مداخله‌ها با موضوع‌های ‌کودک آزاری، همسر آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری، خودکشی، زنان و دختران آسیب‌دیده، کودکان خیابانی، دختران فراری و اختلافات شدید خانوادگی بوده است که کارشناسان موارد را به مرکزهای تخصصی و مشاوره آن ارجاع دادند.رییس اداره بهزیستی کاشان درباره فعالیت دفتر توانمندسازی خانواده و زنان در امور اجتماعی این نهاد شامل زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی، صاحبان فرزندان چند قلو یعنی ۲، سه و چهار قلو گفت: ۲۰ خانواده دارای ۲ قلو، ۲۳ خانواده سه قلو در بهزیستی پرونده دریافت یارانه جزیی هستند.وی با اشاره به پرداخت حق بیمه فصلی ۱۵۶ زن سرپرست خانوار با حق بازنشستگی گفت: بهزیستی حق بیمه ۹۰ نفر از زنان روستایی و عشایر را نیز به همین ترتیب پرداخت می‌کند.متقی‌نژاد، پوشش ۲۴۰ مددجوی دانش‌آموز و ۳۹ دانشجو از سوی بهزیستی کاشان را یادآور شد و افزود: واحد شبه خانواده نیز امور فرزندخواندگی را پوشش می‌دهد.به گفته وی، سه خانه خیریه کودک و نوجوان با نگهداری ۳۰ تا ۳۵ کودک از گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال در کاشانفعالیت دارد.

انجام امور غربالگری در دفتر پیشگیری

رییس اداره بهزیستی کاشان با اشاره به فعالیت چهار دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها برای غربالگری شنوایی نوزادان زیر یک ماه، غربالگری بینایی ویژه کودکان سه تا ۶ سال گفت: غربالگری بینایی روزهای پنجشنبه در این اداره انجام می‌شود.وی با اشاره به اجرای طرح موفق غربالگری بینایی از ۳۵ سال قبل تاکنون در بهزیستی، اضافه کرد: سن طلایی تشخیص تنبلی چشم به عنوان مقدمه نابینایی، زیر ۶ سال و قابل درمان است.متقی‌نژاد با یادآوری سه هزار و ۸۰۳ مورد غربالگری شنوایی نوزادان در راستای پیشگیری از معلولیت شنوایی طی یکسال اخیر، ادامه داد: در این مدت، ۱۳ هزار و ۲۰۴ مورد غربالگری بینایی انجام شده است.

فعالیت مرکز ژنتیک

رییس اداره بهزیستی کاشان خاطر نشان کرد: یک مرکز فعال خصوصی ژنتیک زیر نظر این نهاد فعالیت دارد که در یکسال اخیر ۱۰۶ مورد مراجعه داشته است.وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه تصمیم برای مشاوره به زوجین در آستانه طلاق یکطرفه یا توافقی که باید در پنج نشست و مدت ۴۵ روز انجام شود، گفت: هشت درصد برگشت از طلاق در این سامانه ثبت شده است.شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.9  هزار و ۶۶۴ نفر زیر پوشش بهزیستی کاشان هستند که ۶۶۴ نفر آنان را زنان سرپرست خانوار، حدود هفت هزار نفر توان یاب و ۲ هزار نفر افراد معتاد تشکیل می‌دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *