شناسه خبر: 34073 منتشر شده در مورخ: 1400/4/29 ساعت: 11:11 گروه: اجتماعی  
بهزیستی دچار جنگ اقتصادی ناجوانمردانه است
استاندار اصفهان:

بهزیستی دچار جنگ اقتصادی ناجوانمردانه است

استاندار اصفهان گفت: بهزیستی مانند سایر ارگان‌ها بخاطر شرایط جاری دچار جنگ اقتصادی ناجوانمردانه است و اگر تدابیر دولت نبود، با توجه به شیوع ویروس کرونا، اکنون شرایط بدتری داشت.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، عباس رضایی، در دیدار با مشاوران مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بهزیستی تنها و غریب است، اظهار داشت: اداره کل بهزیستی بعنوان یک ارگان پُرمسوولیت، همواره با مشکلات زیادی روبه‌روست اما به تنهایی با این مشکلات مبازره می‌کند. وی اظهار داشت: بهزیستی استان مشکلات را دسته‌بندی و اولویت‌بندی و چند مورد از آنها را به استانداری اعلام کند تا در مدت باقی مانده دولت فعلی، پیگیری و رفع شود. وی با اعلام حل مشکلات اولویت‌دار بهزیستی تا پایان دولت فعلی اعلام کرد:  این قول را می‌دهیم که هر چهار ماه یکبار جلسه‌ای با حضور مشاوران اداره کل بهزیستی در استانداری برگزار کنیم و به استاندار بعدی نیز پیشنهاد برگزاری این جلسات را خواهیم داد. استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب بهزیستی استان این است که افراد درگیر با مسائل مبتلابه را وارد عرصه کار کرده است و اینک همان افراد، فرایند کارها را پیگیری می‌کنند.

مشاور مدیرکل بهزیستی در امور معلولان نابینا نیز در این جلسه گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی، بهزیستی را تنها گذاشته اند در حالی که بیشترین قشر ضعیف جامعه تحت پوشش این سازمان هستند. مرتضی نیکزاد با اشاره به کمک بسیاری از خیران به بهزیستی تاکید کرد: اکنون بدلیل مشکلات اقتصادی جاری، خیران مانند گذشته قادر به کمک به افراد تحت پوشش بهزیستی نیستند و این در حالیست که این سازمان افراد در فهرست انتظار زیادی دارد که بخاطر نداشتن اعتبارات نمی‌تواند آنها را بپذیرد. مشاور مدیرکل بهزیستی در امور معلولان نابینا تصریح کرد: با کمال تاسف، قانون حقوق توانجویان و دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود و آنها از این قشر حمایت نمی‌کنند. وی نبود گذرگاه‌های مناسب، اختلاف مدیران برای صدور کارت رایگان شهری، ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای، کمبود اعتبارات خاص توانبخشی و وسائل کمک آموزشی جامعه هدف کم‌بینا و نابینا و تولید ماشین مخصوص بِریل را از مشکلات عمده نابینایان برشمرد. در این نشست مشاور ناشنوایان و مسوول انجمن آسیب‌های نُخاعی و نیز اوتیسم، مشکلات حوزه خود را مطرح کردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *