شناسه خبر: 34053 منتشر شده در مورخ: 1400/4/27 ساعت: 11:08 گروه: اجتماعی  
بیش از ۴۹ هزار توان‌خواه تحت پوشش بهزیستی گلستان
مدیرکل بهزیستی گلستان خبرداد

بیش از ۴۹ هزار توان‌خواه تحت پوشش بهزیستی گلستان

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه ۴۹ هزار و ۶۱۵ توان‌خواه در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، اظهار کرد: بیشتر این افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، سیدمهدی حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته سهمیه اشتغال استان در بهزیستی ۱۰۷۱ نفر بود که تمامی آن محقق شد. وی بیان کرد: بهزیستی در سطح استان ۲۱ مرکز شبانه‌روزی و مراقبتی برای سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی دارد که ۸۴۰ نفر به صورت شبانه‌روزی در این مراکز نگهداری می‌شوند. مدیرکل بهزیستی گلستان به فعالیت ۱۱۴ مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در این مراکز ۱۶ هزار و ۷۵۹ نفر تحت درمان قرار گرفتند.

حسینی، توانمندسازی معلولان در زمینه اشتغال را امری مهم دانست و گفت: به کارفرماهایی که زمینه اشتغال معلولین را فراهم کنند، وام‌هایی داده می‌شود. علاوه بر تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی، ۵۰ درصد حق بیمه هر معلولی که به‌کارگیری شده است را هم برای مدت ۵ سال پرداخت می‌کنیم. وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای ساخت خانه برای خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر، تصریح کرد: در روستاها ۸۵ میلیون تومان و در شهرها ۱۴۰ میلیون تومان و به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، ضمن اینکه در روستاها مددجویان از ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه نیز برخوردار خواهند شد. مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: ۲۳۵ کودک بد سرپرست یا بی‌سرپرست در مراکز بهزیستی نگهداری و ۳۵۰ کودک هم با شرایط خاص با حمایت بهزیستی در نزد خانواده‌ها نگهداری می‌شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *