شناسه خبر: 34051 منتشر شده در مورخ: 1400/4/27 ساعت: 11:09 گروه: اجتماعی  
۴ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های ۲ و ۳ معلول در اردستان افتتاح شد

۴ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های ۲ و ۳ معلول در اردستان افتتاح شد

چهار واحد مسکونی ویژه خانواده‌های ۲ و سه معلول روز شنبه در آیینی به مناسبت هفته بهزیستی اردستان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، رییس اداره بهزیستی اردستان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هزینه افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این واحدهای مسکونی از طریق کمک بهزیستی، پرداخت تسهیلات و آورده متقاضیان تأمین شده است. محمدعلی مطلب‌زاده از پرداخت ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی اردستان خبر داد و اضافه کرد: این تسهیلات در حوزه اشتغال طی یک سال گذشته به ۲۰۲ طرح اشتغالزایی‌ از جمله ۷۹ بهبود یافته، ۸۶ توانبخش و ۳۷ مورد در حوزه اجتماعی پرداخت شده است. وی همچنین با اشاره به افتتاح مرکز سالمندان پونه رونقی زواره از توابع شهرستان اردستان اظهار داشت: برای ساخت این مرکز با ظرفیت نگهداری ۶۰ سالمند و در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربع با زیربنای ۲هزار متر مربع، افزون بر پنج میلیارد تومان از سوی خیر نیکوکار هزینه شده است.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی

رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی مرکزهای زیر پوشش این اداره در شهرستان برپا شده است. مطلب‌زاده با بیان اینکه سه خانه کودک و نوجوان با ۳۰ کودک ۶ تا ۱۲ سال دختر و پسر زیر پوشش بهزیستی اردستان فعال است، افزود: در حوزه توانبخشی سه مرکز با ۴۶ سالمند و معلول ذهنی زیر پوشش این اداره قرار دارد. وی اضافه کرد:‌ نمایشگاه توانمندی‌های این مرکزها در قالب تولیدات صنایع دستی در سالن بهزیستی اردستان برپا شده و به مدت یک هفته برای بازدید علاقه‌مندان دایر است. رییس اداره بهزیستی اردستان پیشتر گفته بود: ۳۰۴ خانوار در حوزه امور اجتماعی با جمعیتی افزون بر ۶۴۰ نفر زیر پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند.

وی افزود: علاوه بر این افراد، یک‌هزار و ۵۸ نفر معلول شناسایی شده دارای پرونده شامل معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، صرع و اعصاب و روان در اردستان ساکن هستند و ماهیانه ۴۲۰ نفر معلول به نسبت معلولیت بین ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه و مستمری دریافت می‌کنند. مطلب‌زاده با اشاره به اینکه ۵۳ دانش آموز، ۱۱ دانشجو و ۳۹ خانواده دارای فرزند ۲ و سه قلو زیر پوشش اداره بهزیستی اردستان هستند، ادامه داد: ۲۸ دانش آموز معلول و پنج دانشجو و ۱۶ معلول ضایعه نخاعی زیر پوشش این اداره قرار دارند. شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *