شناسه خبر: 34042 منتشر شده در مورخ: 1400/4/24 ساعت: 15:25 گروه: اجتماعی  
دریچه ها نصب و با مقصران برخورد شد/ سرقت دریچه های فلزی معضل جدید شهرداری

دریچه ها نصب و با مقصران برخورد شد/ سرقت دریچه های فلزی معضل جدید شهرداری

در پی انتشار خبر سقوط یک شهروند نابینا در پله برقی ایستگاه بی ارتی«دروازه دولت» و تماس فرد آسیب دیده با سامانه 137 شهرداری و عدم دریافت پاسخ صحیح، موضوع به ایران سپید برای پیگیر منتقل شد.

به گزارش ایران سپید مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران طی گفتگو با ایران سپید نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و جزئیات پیگری های خود از مسئولان شهری را چنین تشریح کرد.

شهرام مبصر در خصوص اطلاع از حادثه ایجاد شده برای یکی از شهروندان نابینا گفت: ساعت 15 همان روز از طریق روزنامه ایران سپید و خبری که در رابطه با این حادثه که منتشر کرده بود از این موضوع مطلع شدم و بلافاصله خبر را به آقای مناف هاشمی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منتقل کردم.

ماجرا از این قرار است که سارقان، دریچه پله برقی و همچنین دریچه کف یکی از اتوبوس های درون شهری را به سرقت برده بودند. اتوبوس همچنان بدون دریچه در حال تردد و مسافرگیری در سطح شهر بود که با مسئولیت پذیری یکی از شهروندان خبر اتوبوس به گوشمان رسید که بدون فوت وقت پیگیر هر دو موضوع شدیم.

وی ادامه داد: بعد ازبررسی طی تماس با منطقه و پیمانکار مشکل پله برقی اصلاح شد و با پیگیری پلاک ، اتوبوس را شناسایی و متوقف کردیم تا دریچه جدید نصب شود و خدایی ناکرده مشکلی برای شهروند دیگری رخ ندهد.

مبصر با اشاره به معضل جدید شهرداری در خصوص سرقت دریچه ها بیان کرد: متاسفانه چند وقتی است که نرده ها، دریچه ها و تابلوها به دلیل آهنی که در آن وجود دارد توسط سارقین ربوده شده و مشکلات جدی را هم برای مردم و هم برای شهرداری ایجاد کرده اند.

مبصر با اشاره به سهل انگاری پیمانکار در خصوص ارائه گزارش به شهرداری گفت: پله برقی هم نگهبان دارد هم پیمانکار که ربوده شدن دریچه پله برقی از طریق نگهبان به پیمانکار گزارش شده بود اما متاسفانه عدم پیگیری پیمانکار و ارائه گزارش به شهرداری این مشکل و حادثه تاسف بار را برای یکی از شهروندان نابینا رقم زد.

مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران با اشاره به عدم مسئولیت پذیری شهروندان در ارائه گزارش مشکلات شهری به سامانه های شهرداری، افزود: بعد از انتشار خبر در رسانه ایران سپید پیگیر موضوع شده و دریچه پله برقی اصلاح و نصب شد اما نکته قابل تامل آن است که مسئولیت پذیری در قبال گزارش های این چنینی از سوی شهروندان بسیار کمرنگ شده است. قطعا از صبح تا زمانی که فرد دارای مشکل بینایی بخواهد از پله برقی استفاده کند شهروندان دیگری با آن مشکل روبه رو شدند و بی تفاوت از کنارش عبور کردند بدون آنکه حتی تماسی با شهرداری گرفته و گزارش دهند.

مبصر با اشاره به گفتگویی تلفنی که با ابوذر صمیعی شهروند نابینایی آسیب دیده داشته است، بیان کرد: آقای صمیعی گفتند بعد از حادثه با سامانه 137شهرداری تماس گرفتند و موضوع نبود دریچه پله برقی را گزارش دادند اما گویا دوستان ما در سامانه 137 هم به راحتی از کنار چنین موضوعی گذشته و پیگیری های لازم را انجام نداند. هنگامی که با آقای مناف هاشمی تماس گرفتنم هنوز در جریان این حادثه قرار نگرفته بودند و بعد از آگاهی بلافاصله دستور پیگیری و اصلاح دو دریچه ربوده شده را دادند. بنده از آقای هاشمی درخواست کردم با پیمانگار، نگهبان و راننده اتوبوس برخورد کنند تا شاهد تکرار این موضوع و حادثه نباشیم که گفتند برخورد قاطعی با مقصران این امر صورت گرفته است.  

وی با اشاره به آموزش پرسنل و پیمانکاران همکار با شهرداری گفت: تاکید ما بر آموزش است اما متاسفانه کوتاهی هایی در این میان صورت می گیرند که سبب چنین رخ دادهای دلخراشی می شود. اگر بی تفاوتی ها در جامعه و میان مردم جایش را به فرهنگ مسئولیت پذیری دهند دیگر شاهد این گونه حوادث نخواهیم بود.
مبصر در پایان صحبت هایش با اشاره به پیگیری جدی از سهل انگاری کارمندان 137 شهرداری برای عدم ارائه گزارش به موقع گفت: قطعا این امر هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

روز چهارشنبه در خبر ایران سپید درج شده بود که با مسئولان شهرداری برای پاسخگویی این حادثه تماس گرفته شده اما تا کنون پاسخی از سوی مسئولان دریافت نشده است که منظور این رسانه تماس با سامانه 137 شهرداری بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *