شناسه خبر: 33982 منتشر شده در مورخ: 1400/4/16 ساعت: 10:07 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 16 تیر 1400

روزنامه چهارشنبه 16 تیر 1400

عناوین امروز:نوبخت: حق پرستاری و مراقبت در منزل ۷۰ درصد افزایش یافته است-عدم وجود اشتباه در آزمون وسع/ دهک بندی با بررسی گردش مالی است-افراد واکسینه نشده مولد تولید گونه‌های کرونا هستند-نعمتی و آرخی با قرعه‌کشی پرچمداران کاروان پارالمپیک ایران شدند-دکتر قلابی ۶۰ بیمار را ناقص کرد-دعوت­نامه شبکه تشکل­های نابینایان و کم­بینایان چاووش جهت شرکت در مجمع عمومی عادی به طور فوق­العاده این شبکه.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰

۲۵ ذوالقعده ۱۴۴۲

۷  ژوئیه ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۷۴۲ 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

*نوبخت: حق پرستاری و مراقبت در منزل ۷۰ درصد افزایش یافته است

*عدم وجود اشتباه در آزمون وسع/ دهک بندی با بررسی گردش مالی است

*افراد واکسینه نشده مولد تولید گونه‌های کرونا هستند

*نعمتی و آرخی با قرعه‌کشی پرچمداران کاروان پارالمپیک ایران شدند

*دکتر قلابی ۶۰ بیمار را ناقص کرد

*دعوت­نامه شبکه تشکل­های نابینایان و کم­بینایان چاووش جهت شرکت در مجمع عمومی عادی به طور فوق­العاده این شبکه

........اخبار ویژه

*نوبخت: حق پرستاری و مراقبت در منزل ۷۰ درصد افزایش یافته است

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۷۰ درصدی حق پرستاری و مراقبت در منزل برای معلولان خبر داد و گفت: در صورت ابلاغ مصوبه هیأت وزیران از تیرماه سال جاری قابلیت اجرا دارد.

جمعی از معلولان سراسر کشور با حضور در سازمان برنامه و بودجه، نشستی صمیمانه با محمدباقر نوبخت رئیس این سازمان داشته و ضمن بیان مطالباتشان، در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای ارائه خدمات به این قشر معزز قرار گرفتند. نوبخت ضمن خوش­ آمد­گویی به آنان از افزایش ۷۰ درصدی حق پرستاری و مراقبت در منزل برای معلولان خبر داد که در صورت ابلاغ مصوبه هیأت وزیران از تیرماه سال جاری قابلیت اجرا دارد. وی در مورد مطالبات مطرح شده درخصوص تامین مسکن معلولان نیز گفت: برای ساخت مسکن معلولان مثلثی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، سازمان بهریستی،‌ بنیاد مسکن تشکیل شده است و سازمان بهزیستی مسکن‌های ساخته شده را میان معلولان توزیع می­‌کند. سازمان برنامه و بودجه، دخالتی در نحوه توزیع مسکن ندارد.

نوبخت ادامه داد: در جلسه­­‌ای که هفته آینده درخصوص مناسب سازی معلولان در این سازمان تشکیل می­‌شود،‌ از نماینده معلولان برای شرکت در جلسه دعوت می­‌شود. در این نشست؛ پرداخت کامل اعتبار ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی قانون حمایت از حقوق معلولان در سال جاری و تهیه مقدمات لازم برای پیش بینی اعتبار در سال ۱۴۰۱، اجرای طرح غربالگری پیش و حین دوران بارداری به منظور پیشگیری از تولد افراد معلول در جامعه، فرهنگ­سازی و اختصاص بودجه­‌ای خاص برای اجرای طرح غربالگری مورد تأکید قرار گرفت، همچنین حمایت دولت از طرح اشتغال معلولان به منظور توانمندسازی افراد معلول، صدور مجوز برای رفع موانع قانونی اشتغال معلولان، جذب و استخدام ۳ درصد معلولان در آزمون­‌های استخدامی دستگاه­‌ها، اختصاص ۱۰ درصد واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در حال ساخت به معلولان و پرداخت شهریه دانشگاه معلولان مورد تفاهم قرار گرفت.

در پایان این جلسه، یکی از نمایندگان معلولان حاضر در نشست از نوبخت درخواست کرد به عنوان فردی فرهیخته و با تجارب ارزنده در سطوح بالای مدیریتی دولت و مجلس به عضویت هیأت امنای کمپین معلولان درآمده و در این مسیر سخت آنان را همراهی کند. این پیشنهاد با استقبال رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روبه‌رو شد.
*مهارت‌های شناختی در دانش‌آموزان استثنایی ایجاد می شود

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای تقویت همکاری‌های مشترک با ایجاد یک کارگروه تخصصی موافقت کردند.

با شکل گرفتن همکاری‌ مشترک به کمک این کارگروه، توانمندسازی خانواده‌ها در توان‌بخشی کودکان دارای اختلالات یادگیری شتاب می‌گیرد.

از دیگر برنامه‌های کارگروه مشترک، اعلام فراخوان‌های علمی، پژوهشی و فناورانه، آموزش مربیان برای ارتقای کارکردهای شناختی، کمک به متقاعدسازی جامعه در مواجهه با اختلالات یادگیری کودکان و نیز تشکیل مراکز آنلاین ارائه خدمات است.

همچنین با تدوین فهرست و تدوین مداخلات توان‌بخشی درحوزه اختلالات یادگیری کودکان، تولید بسته‌های پرورش شناختی برای نوآموزان پیش دبستانی‌، انجام غربالگری ازطریق بازی و تهیه وتدوین آزمون‌های شناختی راه برای یادگیری شناختی کودکان استثنائی هموار می‌شود.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با هدف افزایش کارکردهای یادگیری کودکان، حمایت از روش‌های نوین یادگیری را در دستور کار قرار داده است.

همچنین حمایت از طرح‌های نوآورانه برای توان‌بخشی شناختی یکی دیگر از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و هرساله، طرح‌های خلاق در توسعه ابزارها و فناوری‌های نوین شناختی و کارآزمایی بالینی روش‌ها و سازوکارهای بهینه‌سازی و ارتقای شناختی با هدف رفع چالش‌ها حمایت می‌شوند.

 

......گزارش ویژه

*عدم وجود اشتباه در آزمون وسع/ دهک بندی با بررسی گردش مالی است

چندی است ارائه خدمات در نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به مددجویانشان به آزمون وسع گره خورده است و افراد بسته به دهک درآمدی که از این آزمون کسب می کنند مشمول خدمات می شوند.

برخی از مددجویان دارای معلولیت با قرار گرفتن در دهک درآمدی بالا با ایران سپید تماس گرفته و شکوه کردند که با توجه به عدم بضاعت مالی، در دهک های پر درآمد قرار گرفتند و خواستار پیگیری موضوع شدند.

آزمون وسع در یک تعریف اجمالی به فرایندی اطلاق می شود که در آن با استفاده از شاخص های اقتصادی مثل هزینه و درآمد داده محور، به ارزیابی مشمول شدن یک فرد یا خانواده نسبت به مزایای اجتماعی معین می پردازد. آزمون وسع بررسی توانمندی مالی یک فرد یا خانواده بر پایه درآمد، ثروت و مخارج قابل قبوله است.

ایران سپید برای بررسی این موضوع با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط برقرار کرد تا پاسخی برای سوال های مخاطبانمان دریافت کنیم.

احد رستمی مدیرکل دفتر اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در پاسخ به سوال این رسانه در خصوص معیار های سنجش افراد به ویژه معلولان در آزمون وسع می گوید: «برای ارزیابی شرایط اقتصادی و دهک بندی خانوارهای کشور، اطلاعات بانکی نظیر واریز، برداشت، مانده حساب و تراکنش های مربوط به کارت های بانکی در سال های 95 تا 99، خودرو، حقوق، بعد خانوار، محل جغرافیایی سکونت و سفرهای خارجی همه افراد خانوار مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت با استفاده از مدل های هوش مصنوعی به دهک بندی خانوارها پرداخته میشود.  آنچه قابل توجه است این است که ملاک دهک بندی اطلاعات کل اعضای خانوار است و نه یک فرد به تنهایی.»

وی در پاسخ به سوال دیگر ایران سپید مبنی بر اینکه معلولانی که در دهک های درآمدی به ترتیب ۱ تا ۷ قرار می گیرند شامل چه ویژگی هایی هستند؟ به عبارتی چه دارایی‌هایی مورد سنجش قرار می گیرد که فرد معلول را جزو دهک‌های پر درآمد جامعه قرار می‌دهد؟ بیان می کند: «با استفاده از فرمولهای استاندارد جمیع شاخصهای ذکر شده خانوار مورد بررسی قرار می‌گیرد. در تعریف دهک ضعیف ترین خانوار در دهک یک و پردرامدترین خانوار در دهک 10 قرار می‌گیرد. خدمات ارایه شده بهزیستی ممکن است با توجه به دستورالعمل آن سازمان به سه دهک ضعیف ارایه گردد و طبیعتا عدم استحقاق آن خدمت به منزله پردرآمد بودن آن خانوار نمی‌باشد. بعضا مشاهده می گردد که به علت عدم راهنمایی مددکاران در خصوص شرایط عدم استحقاق خدمت از لفظ "خانوار شما پردرآمد می باشد" استفاده می گردد که این امری اشتباه است.عمدتا این فرد با توجه به دستورالعمل تهیه شده بهزیستی که به علت ملاحظات بودجه ای می باشد استحقاق دریافت خدمت را ندارد و لزوما جزو خانوارهای پردرآمد نمی باشد.»

رستمی ادامه می دهد: « برای ارایه خدمات سازمان بهزیستی براساس شرایط و میزان معلولیت و مخارج مورد نیاز برای هر فرد معلول به ارایه خدمت می پردازد و از دهک اقتصادی هر فرد بصورت کمکی استفاده میکند که به شکل دقیقتر خدمات ارایه شود. بدیهی است استفاده صرف از دهک اقتصادی و اجتماعی به عنوان تنها شرط جهت تصمیم گیری در خصوص استحقاق خدمت توصیه نمی گردد و بهتر است به عنوان یکی از شاخصهای استحقاق استفاده گردد که این امر در حیطه اختیارات سازمان بهزیستی است. به عبارت دیگر ملاک تصمیم گیری فقط اطلاعات دهک خانوار معلول نباید باشد و در صورتی که هزینه های فرد بسیار بالا باشد مددکار شرایط فرد را مورد نظر قرار داده و علی رغم اطلاعات دهک آن خانوار، لزوم تحت پوشش قرار گرفتن فرد را تایید کند.

مدیرکل دفتر اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون در پاسخ به اینکه اگر معلولان به اشتباه در دهک های درآمدی بالا قرار گرفتند در صورتی که درآمد و دارایی خاصی نداشتند، چگونه باید اعتراض خود را اعلام نمایند تا این اشتباه تصحیح گردد و اجحافی در حق آنها صورت نگیرد؟ می گوید: «از آنجایی که دهک بندی اقتصادی با استفاده از اطلاعات ثبتی اقتصادی و اجتماعی هر خانوار صورت می گیرد، عملا اشتباه در آزمون وسع امکان پذیر نیست. مگر این که حساب های بانکی افراد در معرض سو استفاده توسط افراد دیگر باشد و تراکنش بانکی به ثبت رسیده به فرد مورد نظر تعلق نداشته باشد یا اینکه مثلا فرد بعد از فروش خودرو یا سایر دارایی ها، انتقال سند انجام نداده باشد و همچنان خودرو یا دارایی مذکور به نام وی باشد. لازم به ذکر است در آزمون وسع اطلاعات اقتصادی و اجتماعی تمامی اعضای خانوار فرد مورد بررسی قرار می گیرد. آزمون وسع دوبار در سال و با استفاده از داده های بروز شده صورت می پذیرد تا کمترین خطایی در دهک بندی خانوار وجود نداشته باشد.» 

رستمی در پایان بیان می کند: «باید توجه داشت که معیار اصلی ارایه خدمات باید بررسی میدانی از خانوار فرد باشد و طبق تفاهم های صورت گرفته و برای اطلاعات مربوط به دهک بندی، حداکثر 30 درصد وزن اختصاص یابد و 70 درصد به بررسی میدانی مددکار منوط شود تا بدینوسیله اعتراضها هم مدیریت شوند.»

 

.....سلامت و بهداشت

*افراد واکسینه نشده مولد تولید گونه‌های کرونا هستند:

 یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افرادی که علیه ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند نه تنها سلامتی خود را به خطر می‌اندازند بلکه بدن آنها به کارخانه‌های مولد گونه‌های مختلف کرونا تبدیل می‌شود.

به نقل از ایرنا دکتر ویلیام شافنر استاد بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در آمریکا افزود: هرچه تعداد افراد واکسینه نشده بیشتر باشد، فرصت تکثیر ویروس بیشتر می شود.

وی ادامه داد: انواع مختلفی از ویروس کرونا در بدن فردی که به این ویروس آلوده است، تکامل می یابد. وقتی این اتفاق بیفتد، ویروس جهش پیدا می کند و می تواند جهشی متفاوت از جهش موجود ایجاد کند.

این متخصص عفونی خاطرنشان کرد: ویروس ها از جمله ویروس کرونا، متحمل جهش ها می شود اگرچه برخی جهش ها ممکن است به ویروس آسیب بزند اما سایر جهش ها می توانند به آن کمک کنند به عنوان مثال، یک جهش می تواند به ویروس کمک کند تا مسری تر شود. هنگامی که ویروس به فرد دیگری سرایت می کند، جهش تکثیر می شود و گسترش می یابد و اگر موفقیت آمیز باشد و به گسترش خود ادامه دهد به یک گونه تبدیل می شود.افراد واکسینه نشده این فرصت را برای ادامه تکثیر جهش فراهم می کنند.

اندرو پکوز میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ هم به شبکه سی ان ان گفت: با جهش در ویروس ها آنهایی که باقی می مانند ویروس هایی هستند که باعث می شوند در بین مردم راحت تر گسترش یابند. هر بار که ویروس تغییر می کند، بستر متفاوتی برای افزودن جهش های بیشتر به ویروس ایجاد می شود. اکنون با ویروس هایی مواجه هستیم که به طور موثرتری گسترش می یابند.  

در حال حاضر چند ویروس کرونا وجود دارد  از جمله چهار گونه که سازمان بهداشت جهانی آنها را نگران کننده عنوان کرده است. این چهار گونه عبارتند از گونه آلفا که  اولین بار در انگلیس کشف شد، گونه بتا که اولین بار در آفریقای جنوبی، گونه گاما که اولین بار در برزیل و گونه دلتا که اولین بار در هند یافت شدند. این گونه ها مسری ترند، موجب ابتلا به موارد شدید کرونا می شوند و حتی می توانند از محافظت ایجاد شده توسط سیستم ایمنی بدن فرار کنند.

متخصصان به طور خاص در مورد خطرات موجود در نوع دلتا حتی برای افرادی که قبلاً واکسینه شده اند نگران هستند.

اگرچه مشخص شده است که واکسن ها در برابر گونه های مختلف ویروس کرونا موثر هستند، اما ممکن است در برابر برخی از آنها موثر نباشند.

*سفر به کشورهای دیگر برای تزریق واکسن کرونا غیرمنطقی است: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: هموطنان ما باید این نکته را در نظر داشته باشند که حتی به فرض معتبر و مورد تایید بودن واکسن تزریق شده در کشورهای دیگر، قرارگرفتن در ازدحام و شلوغی های این مسافرت‌ها در انتقال و شیوع ویروس به افراد تاثیرگذار خواهد بود و قطعا این اقدام منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که باید برای تزریق دوز دوم نیز همین مسیر دوباره طی شود.

به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور افزود: قرار است که تا پایان سال ۱۴۰۰، واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال کشور که در گروه هدف قرار دارند، تکمیل شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه‌ی فراز و فرودها و با وجود عدم ایفای تعهدات طرف‌های خارجی در تامین واکسن، همچنان انتظار می‌رود با توجه به اینکه حدود ۲۶۰ روز تا پایان سال ۱۴۰۰ باقی مانده، طبق وعده‌ی قبلی و طبق برنامه‌ی ملی واکسیناسیون، واکسیناسیون هموطنان عزیز علیه بیماری کرونا انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از هموطنان عزیز بابت تاخیر در واردات واکسن و مشکلاتی که متحمل شدند پوزش بطلبیم که امیدواریم با  ورود واکسن‌های داخلی و تولید داخل در روزها و هفته های آتی روند واکسیناسیون تسریع پیدا کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو  اضافه کرد: واکسن «کوو ایران برکت» اکنون در حال تولید بوده و بخشی نیز تحویل شبکه‌ی بهداشت کشور شده است و واکسن «کووپاستور» تولید شده توسط انستیتو پاستور نیز به تدریج در روزهای آتی و بعد از خروج از خط تولید تحویل شبکه‌ی بهداشت خواهد شد.

 

........ورزشی

*نعمتی و آرخی با قرعه‌کشی پرچمداران کاروان پارالمپیک ایران شدند

زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی به‌عنوان پرچمداران کاروان ایران (کاروان سردار دل‌ها) در بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ انتخاب شدند.

طبق درخواست کمیته برگزاری بازی‌های پارالمپیک توکیو 2020، کلیه کشورهای شرکت‌کننده می‌بایست یک خانم و یک آقای به‌عنوان پرچمدار کاروان معرفی کنند، براین اساس در جریان برگزاری یکصدوهشتادوپنجمین جلسه هیئت رئیسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و پس از انجام قرعه‌کشی میان گزینه‌های موردنظر در نهایت زهرا نعمتی ملی‌پوش تیم تیراندازی با کمان و نورمحمد آرخی ملی‌پوش تیم دوومیدانی نابینایان و کم بینایان به‌عنوان پرچمداران کاروان ایران در بازی‌های توکیو 2020 معرفی شدند.

در بخش بانوان زهرا نعمتی، ساره جوانمردی و الناز دارابیان و در بخش آقایان داود علیپوریان، نورمحمد آرخی و روح‌اله رستمی کاندیدا بودند که پس از انجام قرعه‌کشی در نهایت نعمتی و آرخی انتخاب شدند.

کاروان پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های توکیو 2020 با عنوان «سردار دل‌ها» حضور می‌یابد و تاکنون حضور 62 ورزشکار از کشورمان در این رویداد قطعی شده است.

*پیشبینی کسب سه مدال طلا در پارالمپیک توکیو برای ورزش نابینایان

رئیس فدراسیون نابینایان از اعزام ۸ ورزشکار در رشته های دو و میدانی و جودو به بازیهای پارالمپیک توکیو خبر داد و پیشبینی کرد ورزشکاران نابینا بتوانند حداقل سه مدال طلا بدست آورند.

محمدرضا مظلومی درباره تعداد ورزشکاران نابینا و کم بینا اعزامی به بازیهای پارالمپیک توکیو گفت: در حال حاضر، در رشته دو و میدانی علی پیروج (پرتاب نیزه)، سامان پاکباز (پرتاب دیسک)، مهدی اولاد و نورمحمد آروخی (پرتاب وزنه)، وحید علی نجیمی (دونده) و امیر خسروانی (پرش طول) و در رشته جودو، وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده) ورزشکاران اعزامی به توکیو هستند.

رئیس فدراسیون نابینایان درباره تعداد مدالهای کاروان نابینایان و کم بینایان در توکیو، افزود: پیشبینی من کسب ۳ مدال طلا در رشته دو و میدانی و جودو است که امیدوارم به مدال های بیشتری دست پیدا کنیم.

* اهدای یک دستگاه مینیبات به فدراسیون نابینایان

به دنبال  بازدید  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  از ورزشگاه کارگران معتمدی و افتتاح بخش های بازسازی شده این مجموعه، محمد شریعتمداری در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و حمایت از ورزش و تفریحات سالم، یک دستگاه مینی بات  به فدراسیون ورزشهای  نابینایان و کم‌بینایان اهدا کرد. محمدرضا مظلومی ضمن قدردانی از محمد شریعتمداری و ادای احترام به نگاه ویژه این مقام مسئول به جامعه ورزش نابینایان، لوح تقدیری از سوی فدراسیون به ایشان اهدا کرد.

عبدالحمید احمدی (معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان)، کاوه عزیزی سرپرست دبیری ،محمد دادکان (رئیس اسبق فدراسیون فوتبال)، سید ضیاالدین شجاعی برهان (مشاور وزیر کار) و ابراهیم صادقی‌فر (معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون) در این مراسم حضور داشتند.


.......حوادث

*دکتر قلابی ۶۰ بیمار را ناقص کرد

مرد سابقه دار که با جعل مدرک پزشکی اقدام به جراحی‌های زیبایی و طبابت در زمینه بیماری‌های پوست و مو میکرد توسط پلیس دستگیر شد. رسیدگی‌ به این پرونده با شکایت زن میانسالی آغاز شد. زمانی که کارآگاهان‌ پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت برای رسیدگی به آن وارد عمل شدند، دریافتند مرد جوانی با عنوان دکتر اقدام به جراحی‌های نامتعارف صورت، گوش و کاشت ابرو و مو کرده است. جراحی‌هایی که باعث آسیب شدید به بیمارانش از جمله نقص در صورت و زیبایی و خونریزی‌های شدید هم شده بود.

زن ۵۰ ساله که یکی از قربانیان دکتر قلابی است در رابطه با حادثه‌ ای که برایش رخ داده گفت: من آرایشگرم و دوره‌های پاکسازی پوست را گذرانده ام. مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم با سهیل آشنا شدم. او خودش را فوق تخصص اورولوژی از امریکا و فوق تخصص لاپاراسکوپی از ایتالیا و متخصص در جراحی زیبایی معرفی کرد. وقتی به مطبش رفتم مدارک تخصصی‌اش را به دیوار زده بود. این دکتر ۳۴ ساله گفته بود که قصد تأسیس کلینیک زیبایی دارد و از من خواست با او همکاری کنم. اما مدتی بعد خواهرم به خاطر سنگ کلیه بیمار شد و دکتر با هماهنگی‌هایی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت، او را در بیمارستان بستری کرد. زن میانسال ادامه داد: همیشه دکتر را با خودروهای مدل بالا مثل بنز اس ۵۰۰ و سانتافه میدیدم و این نشان میداد که او وضع مالی خوبی دارد. اسفند سال گذشته دکتر قلابی کلینیکی در منطقه مرزداران تأسیس کرد و چند باری از زن میانسال خواست برای پاکسازی پوست به کلینیکش برود.

وی نیز با این تصور که همکاری اش با دکتر شروع شده است بسیاری از وسایل آرایشگاه و وسایل کاری اش را به آنجا منتقل کرد که این وسایل را نیز دکتر هرگز برنگرداند. شاکی گفت: مدتی بعد سهیل به من گفت به واسطه افرادی که میشناسم میتوانم حواله خرید خودرو برایت بگیرم و ۱۴۰ میلیون تومان به حساب پدر سهیل واریز کردم. اما از ماشین خبری نبود و هر بار که پیگیر ماجرا میشدم بهانه‌ ای می‌آورد.

او ادامه داد: این دکتر قلابی دو پسر ۱۹ ساله و ۲۸ ساله خواهرم را که گوش هایشان مشکل زیبایی داشت عمل کرد اما نه تنها مشکل شان برطرف نشد بلکه مشکلات دیگری هم به آنها اضافه شد و پسر کوچکتر خواهرم دچار افسردگی شده است. زن میانسال ادامه داد: دی پارسال بود که تصمیم گرفتم‌ کاشت ابرو انجام دهم. دکتر گفت برایت انجام میدهم‌. به‌ مطبش رفتم و ۴ ساعت بدون بیهوشی پوست سرم را کند و در نهایت هم گفت امروز نمیتواند کاشت را انجام دهد و پوست را در یخچال نگه میدارد و تا یک هفته بعد کاشت را انجام میدهد اما این اتفاق نیفتاد و هربار که به دکتر زنگ میزدم و میگفتم کاشت ابرو چی شد، بهانه‌ ای می‌آورد. به ‌دنبال این شکایت، تحقیقات آغاز و کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت با شکایت‌های مشابه دیگری از این دکتر مواجه شدند. شکایت‌هایی که نشان میداد این دکتر جوان در کلینیکش در مرزداران اقدام به جراحی زیبایی و کاشت ابرو و مو کرده است. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پایگاه یک پلیس آگاهی پایتخت کلینیک تخصصی او را زیر نظر گرفته و پس از هماهنگی‌های قضایی و استعلام شماره نظام پزشکی دکتر جوان مشخص شد که سهیل با مهر و مشخصات نظام پزشکی دکتر دیگری اقدام به طبابت و جراحی میکند. بدین ترتیب کارآگاهان دکتر قلابی را زمانی بازداشت کردند که قصد عمل جراحی زیبایی دیگری داشت.

در ادامه بررسیها و با شناسایی هویت کامل سهیل مشخص شد که او سه بار به اتهام جعل و کلاهبرداری بازداشت شده و از سوی دادسرای ناحیه ۵ نیز تحت تعقیب قضایی است. در ادامه تحقیقات ۵ شاکی او شناسایی شده و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات در حالی ادامه دارد که متهم جوان به ۶۰ عمل جراحی به این شیوه اعتراف کرده است. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت درخصوص این خبر گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک اسلحه و ۸ تیر جنگی کشف و همچنین در ادامه همدست دکتر قلابی نیز بازداشت شد و در بازرسی از کلینیک، ۹۴ مهر قلابی شامل مهر دانشگاه شهید بهشتی، قوه قضائیه، سازمان نظام پزشکی و... کشف شد. تحقیقات در این رابطه از سوی کارآگاهان پایگاه یک پلیس آگاهی ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با متهم

چرا بدون تخصص عمل جراحی انجام میدادی؟ عملهای حساس را انجام نمیدادم. از طرفی کار سختی نبود و با کمی‌ مطالعه میشد این کار را کرد. من دکترای مدیریت دارم و کسی که تا این سطح علمی بالا آمده چنین عملهایی را هم میتواند انجام دهد. هزینه‌ای که برای این عملها دریافت میکردی چقدر بود؟ بستگی به نوع عمل داشت اما از ۵ میلیون تومان به بالا دریافت میکردم. چه مدت است که این کار را انجام میدهی؟ یک سالی میشود. قبلاً در خانه ‌ام که به‌ صورت مطب درآورده بودم عمل را انجام میدادم‌  و وقتی دیدم که اوضاع کار خوب است تصمیم گرفتم کلینیک بگیرم و کارم را ادامه دهم. چند نفر قربانی این جراحیهای غیراصولی شده اند؟ حدود ۶۰ نفری بودند. انگیزه ات برای این عمل‌ها چه بود؟ پول و رسیدن به وضع مالی بهتر.

 

......اطلاعرسانی

دعوت­نامه شبکه تشکل­های نابینایان و کم­بینایان چاووش جهت شرکت در مجمع عمومی عادی به طور فوق­العاده این شبکه

بدین­وسیله هیأت مدیره شبکه تشکل­های نابینایان و کم­بینایان چاووش در راستای انجام الزامات قانونی خود و پاسخ مقتضی به حقوق اعضاء وفق اساسنامه، از کلیه تشکل­های نابینایان و کم­بینایان کشور با مجوز معتبر از کلیه مراجع قانونی جهت شرکت در «مجمع عمومی عادی به طور فوق­العاده» شبکه با مفاد زیر دعوت به عمل می­آورد.

  1. استماع گزارش هیأت مدیره شبکه
  2. استماع گزارش بازرس شبکه
  3. تصویب ترازنامه و بیلان مالی منتهی به سال 1399 شبکه
  4. انتخاب اعضای اصلی و علی­البدل هیأت مدیره شبکه
  5. انتخاب بازرس اصلی و علی­البدل شبکه
  6. تعیین و تصویب حق عضویت اعضاء شبکه

دعوت­نامه کتبی شرکت در مجمع با مدارک مورد نیاز شرکت در «مجمع عمومی عادی به طور فوق­العاده» شبکه چاووش از طریق پست الکترونیکی تشکل­های عضو ارسال می­شود.

توجه: با توجه به تداوم شیوع همه­گیری کرونا تا تاریخ برگزاری مجمع، با مجوز دستگاه ناظر، وزارت کشور، مجمع عمومی عادی به طور فوق­العاده چاووش به صورت مجازی برگزار می­شود. لینک وبینار، بستر مجازی برگزاری مجمع برای تشکل­های شرکت­کننده، قبلاً ارسال می شود.

تاریخ برگزاری مجمع: پنجشنبه 24/4/1400   ساعت: 9:30 صبح

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *