شناسه خبر: 33965 منتشر شده در مورخ: 1400/4/13 ساعت: 11:16 گروه: اجتماعی  
مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی و جسمی شهید فیاض‌بخش کرمان به بنیاد یاس واگذار شد

مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی و جسمی شهید فیاض‌بخش کرمان به بنیاد یاس واگذار شد

با حضور قائم‌مقام گروه مالی گردشگری، تفاهمنامه واگذاری مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی و جسمی شهید فیاض‌بخش کرمان به بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه‌النبی(س) امضا شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا،  تفاهمنامه مذکور را قائم مقام گروه مالی گردشگری و عضو هیات امناء بنیاد یاس و عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان امضا کردند. مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس در این زمینه گفت: مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی و جسمی شهید فیاض‌بخش کرمان دارای 85 معلول ذهنی تخت‌گرا(روی تخت) است و 35 نفر نیز مراقبت از آنان را برعهده دارند که طبق تفاهمنامه مذکور به بنیاد نیکوکاری یاس تحویل می‌شود.  

فائض فرخی افزود: هزینه مرکز یاد شده به طور میانگین ماهانه 2 میلیارد ریال است که با امضای تفاهمنامه مذکور، از این پس توسط بنیاد نیکوکاری یاس تامین خواهد شد. به این ترتیب، این سومین مرکز بهزیستی خواهد بود که به بنیاد یاس واگذار می‌شود. وی گفت: بنیاد نیکوکاری یاس پیش از این نیز مسئولیت مرکز شماره یک بهزیستی در جنوب کرمان با داشتن 90 معلول ذهنی را از دو سال پیش تاکنون برعهده دارد. فرخی افزود: بنیاد نیکوکاری یاس همچنین در جوار مرکز شماره یک بهزیستی، مسئولیت مرکز کلینیک ارتوپد فنی که به طور عمده ساخت کفش، زانوبند و کمربند طبی برای معلولان را در یک کارگاه فعال انجام می‌دهد، عهده‌دار است.

این گزارش حاکیست: مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی و جسمی شهید فیاض‌بخش کرمان در زمینی به مساحت 10 هکتار واقع شده که بخشی از عرصه آن به فعالیت‌های آموزشی، خدماتی و رفاهی اختصاص یافته و تقریبا نیمی از آن در اختیار این مرکز قرار دارد. بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی(س) وابسته به گروه مالی گردشگری است و تمام فعالیت‌های انجام شده در بنیاد یاس طبق سیاست‌های هیات امنا گروه مالی گردشگری و حمایت بانک گردشگری صورت می گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *