شناسه خبر: 33961 منتشر شده در مورخ: 1400/4/13 ساعت: 11:10 گروه: اقتصادی  
برندسازی؛ راز شناخته شدن تازه‌واردان در بازار
در دومین سلسله نشست رویداد «دیدار» مرکز منش جهاددانشگاهی زنجان عنوان شد؛

برندسازی؛ راز شناخته شدن تازه‌واردان در بازار

یک فعال حوزه میناکاری روی مس گفت: با برندسازی، هنرجویان تازه‌کار می‌توانند در بازار شناخته شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی جوانان و نیز استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های عظیم نیروی جوان، مستعد و تحصیل‌کرده کشور در راستای تحقق توسعه پایدار فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال، یکی از اهداف تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت ورزش ‌و جوانان و جهاددانشگاهی است. در این راستا مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی زنجان (منش)، موضوعاتی از قبیل مشارکت در برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش‌ها، سمینارها، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال، همچنین استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات جهاددانشگاهی را در راستای اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای حوزه جوانان بر عهده دارد.

برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای آموزشی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار ویژه جوانان علاقه‌مند به کارآفرینی در حوزه‌های مختلف از قبیل رویداد «دیدار» در قالب بازدید حضوری از تجربیات موفق کارآفرینی، یکی از برنامه‌های تدوین شده است که آموزشگاه هنری «ترنج» دومین میزبان رویداد «دیدار» جهاددانشگاهی زنجان بود. در این دیدار، مدیر آموزشگاه هنری ترنج در رابطه با این کارگاه، اظهار کرد: در هنگام شروع کار در اصفهان حضور داشته و ظروف مسی را برای میناکاری به هنرجویان واگذار می‌کردیم.

پس از حضور در زنجان و ایجاد این کارگاه هنری، آموزش‌های مدونی به هنرجویان در آن و جهاددانشگاهی آغاز شد. لیلا طارم‌چی ادامه داد: در استان زنجان آموزش‌ها و روش کار را به خاطر دغدغه اکثر فراگیران که بانوان بودند، تغییر دادیم. مثلاً میزان درآمد خانم‌ها برابر با هزینه مهد کودکان‌شان بود. برای همین کار و رنگ را در اختیار هنرجو قرار می‌دهیم تا هزینه رفت‌ و آمد و نگه‌داری کودک برای آنان صرفه‌جویی شود.

وی از تاسیس هنرکده از سال ۹۴ خبر داد و افزود: اولین‌بار پس از حضور در نمایشگاهی برای آموزش به زنجان دعوت و به دلیل استقبال بالای بانوان زنجانی در زنجان مستقر شدیم. در ابتدای کار با حضور در نمایشگاه‌های مختلف تبلیغات انجام می‌دادیم. حضور در برنامه‌های تلویزیونی، پخش تراکت و فعالیت در فضای مجازی، دیگر روش‌های تبلیغ هنر میناکاری روی مس و آموزشگاه بود.

این فعال میناکاری بر روی مس در رابطه با زمان یادگیری این هنر، عنوان کرد: در ۱۲ جلسه، صفر تا صد کار آموزش داده می‌شود، بدین صورت که آموزش ارائه شده و پس از آن رفع اشکال انجام می‌شود و هر استادکار با توجه به نوع مهارت خود، فرآیند آموزشی متفاوتی برای هنرجویان دارد. هنرجویانی که در دوره‌های ابتدایی پس از آموزش‌های اولیه هستند، سرعت کار پایینی دارند ولی پس از مدتی افراد مسلط به مهارت و ترسیم نقوش می‌شوند و کار بسیار سریع‌تر پیش‌ می‌رود. مدیر آموزشگاه هنری ترنج تصریح کرد: پیش از شروع دوره‌ها، کلاس‌های تست رایگان برای متقاضیان برگزار می‌شود تا آنان با نوع کار آشنا شده و پس از آن در صورت تمایل در کلاس‌ها ثبت‌نام کنند. تاکنون همه هنرجویان پس از کلاس‌های تست رایگان، وارد دوره اصلی شدند و کسی از یادگیری انصراف نداده است.

طارم‌چی با بیان اینکه فعالیت در بخش‌های هنری و صنایع‌دستی نه تنها محدودیت سنی ندارد، بلکه معلولان هم می‌توانند در صورت اینکه توانایی یدی و بینایی کافی داشته باشند، میناکاری روی مس را بیاموزند، عنوان کرد: برای موفق شدن در تجارت باید متفاوت بود. باید برندسازی کرد تا وابسته به دیگر برندها نباشد. وی خاطرنشان کرد: بانوانی که به دنبال شغل دوم هستند، می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند. با توجه به درآمد مناسبی که این رشته دارد، می‌توان به آن به عنوان شغل اول توجه کرد. همچنین هنرجویان دارای مدرک می‌توانند بیمه صنایع‌دستی برای خودشان واریز کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *