شناسه خبر: 33939 منتشر شده در مورخ: 1400/4/9 ساعت: 12:51 گروه: اجتماعی  
مدیرکل بهزیستی: ادارات استان کرمانشاه از نظر مناسب‌سازی ارزیابی شدند

مدیرکل بهزیستی: ادارات استان کرمانشاه از نظر مناسب‌سازی ارزیابی شدند

مدیرکل‌ بهزیستی استان کرمانشاه از ارزیابی شاخص‌های مختلف مناسب‌سازی ادارات استان در قالب جشنواره شهید رجایی خبر داد و گفت: نتایج این ارزیابی به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، «فرحناز محمدی» در جلسه شورای مناسب سازی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه قانون جامع حمایت از معلولان در سال ۹۷ در کشور تصویب شده است، افزود: در این قانون تمامی نیاز افراد معلول از جمله اشتغال، مسکن، بهداشت و دیگر نیازهای آنها مورد بررسی قرار گرفته و همه مسوولان باید دست به دست هم دهند تا همه بندهای این قانون اجرایی شود. وی ادامه داد: براساس بند ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها،  موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای‌ عمومی و انقلابی موظفند در طراحی و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر ‌و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که  امکان دسترسی و بهره‌مندی معلولان مانند افراد عادی به این مجموعه ها فراهم شود.

  محمدی تصریح کرد: مناسب سازی معابر تنها با مشارکت شهرداری ها امکان پذیر نیست و به عزم و تعامل تمام ادارات و همراهی مردم نیازمند است چرا که نه تنها در معابر شاهد بحث مناسب سازی نیستیم بلکه بسیاری از ساختمان های اداری مناسب سازی نشده و حتی آسانسور و رمپ نیز وجود ندارد. مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: ارزیابی شاخص های مناسب سازی دستگاه های اجرایی استان برای کسب امتیاز این شاخص ها از صفر تا ۲۰ و در قالب جشنواره شهید رجایی انجام شده است.

وی افزود: تیم های ارزیاب، شاخص های مناسب سازی دستگاه های اجرایی در خصوص آسانسور، ورودی ها، سرویس های بهداشتی و سطح های شیب دار را برای استفاده کلیه ارباب رجوع بویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان را مورد بررسی قرار دادند که در شهرستان کنگاور بالاترین نمره به بنیاد شهید و امور ایثارگران با امتیاز ۱۵ بوده است. شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۷۶ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *