شناسه خبر: 33935 منتشر شده در مورخ: 1400/4/8 ساعت: 15:16 گروه: اجتماعی  
تجهیز ۲۰ تقاطع هوشمند شهر به سیستم آلارم صوتی چراغ عابرپیاده ویژه نابینایان

تجهیز ۲۰ تقاطع هوشمند شهر به سیستم آلارم صوتی چراغ عابرپیاده ویژه نابینایان

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران از تجهیز ۲۰ تقاطع هوشمند شهر تهران به سیستم آلارم صوتی چراغ عابرپیاده ویژه نابینایان به عنوان مناسب سازی معابر شهری برای استفاده شهروندان کم توان و ناتوان خبر داد.

به گزارش ایران سپید مهندس کوروش جدی‌ثانی با اعلام این خبر گفت: این سیستم جهت کمک به افراد نابینا و کم هواس تهرانی در هنگام عبور از تقاطع و کاهش مخاطرات این گروه از افراد جامعه در هنگام گذر از معابر، طراحی و ساخته شده است،که البته در هنگام نصب و پس از نصب با عابرانی مواجه شدیم که نقصی در بینایی نداشتند ولی از وجود این سیستم در تقاطعات استقبال کردند و وجود آنرا بسیار مفید حتی برای افراد معمولی (سالخورده و یا دانش آموز) می‌دانستند.

 
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران تصریح کرد: در راستای بکارگیری فناوری‌های نوین جهت تسهیل در عبور و مرور نابینایان در تقاطعات زمان‌دار، با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با انجمن روشندلان تهران، اجرای آزمایشی این طرح در تقاطعات کلاهدوز-قیطریه(چهارراه قنات) و در نزدیکی انجمن مذکور نصب و راه‌اندازی شد، که پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح آزمایشی، تعداد ۱۰۷ آلارم صوتی در ۱۳ تقاطع هوشمند شهر طراحی و نصب گردید.
 
مهندس جدی‌ثانی اظهار کرد: در فاز اول پروژه، شرکت کنترل ترافیک تهران قصد دارد به عنوان فاز یک این پروژه تا انتهای تیر ماه سال جاری، تعداد ۱۳ تقاطع هوشمند را به ۲۰ تقاطع ارتقا دهد که انشااله با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، هاشمی زمان افتتاح به صورت رسمی اعلام و فاز های بعدی نیز به همین ترتیب راه اندازی خواهد شد.
 
وی افزود: کلیه مراحل طراحی و ساخت این سیستم در داخل کشور و توسط شرکت های توانمند و دانش بنیان انجام گرفته است و برای سیستم مذکور قابلیت هر گونه تغییر در سخت افزار و نرم افزار آن وجود خواهد داشت.
 
 شایان ذکر است این سیستم هم‌اکنون در تقاطعات آفریقا – حقانی، کلاهدوز – کاوه، کلاهدوز - آقامیری، (چهارراه قنات)، میدان صادقیه، میدان فردوسی، سهروردی – مطهری، بهشتی – سهند، گلبرگ - رشید، ثانی – گلستان، ولیعصر(عج)- مولوی، مصطفی خمینی – امیرکبیر (چهارراه سرچشمه)، جمهوری – سعدی، چهارراه تیرانداز، ( حجربن عدی - رسالت ) نصب شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *