شناسه خبر: 33929 منتشر شده در مورخ: 1400/4/8 ساعت: 14:56 گروه: ورزشی  
«پارالمپیک» برندی برای ترغیب دانش‌آموزان استثنایی به ورزش است
معاون تربیت بدنی آموزش وپرورش ؛

«پارالمپیک» برندی برای ترغیب دانش‌آموزان استثنایی به ورزش است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: «پارالمپیک» برندی است که از آن می‌توان در گفتمان‌سازی خانواده‌ها برای ترغیب دانش‌آموزان استثنایی به ورزش و استعدادیابی استفاده نمود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، مهرزاد حمیدی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه کمیته ملی پارالمپیک، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه ورزش جانبازان و معلولان ایران در کل دنیا جایگاه برجسته‌ای دارد افزود: شناسایی استعدادهای ورزشی در حوزه معلولان نیز از آموزش‌و پرورش شروع می‌شود و آموزش‌و پرورش آمادگی هر نوع همکاری با کمیته ملی پارالمپیک را دارد.

وی تصریح کرد: «پارالمپیک» برندی است که از آن می‌توان در گفتمان‌سازی خانواده‌ها برای ترغیب دانش‌آموزان استثنایی به ورزش، افزایش فعالیت‌های بدنی این دانش‌آموزان و استعدادیابی استفاده نمود. او توضیح  داد:‌ آموزش‌و پرورش وزارتخانه‌ای با بیش از یک میلیون معلم و ساختاری مویرگی در تمام نقاط کشور است که کارهای تیمی در آن با قدرت و سرعت بسیار بالایی، قابلیت انجام دارد. حمیدی افزود: در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش ۴۰ هزار نیرو وجود دارد که بیش از ۳۳ هزار نفر از آن ها نیروهای متخصص حوزه تربیت‌بدنی هستند و استعدادیابی و پرورش قهرمانان آینده از دل مدارس و از سوی همین نیروها صورت می‌گیرد.

محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک نیز در ادامه  این نشست اظهار کرد: گام اول ورزش قهرمانی حوزه پارالمپیک از مدارس شروع می‌شود و این تفاهم‌نامه موجب همکاری مشترک در استعدادیابی و رشد ورزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خواهد شد. وی با اشاره به نقش اصلی خانواده‌ها در ترغیب دانش‌آموزان استثنایی به ورزش گفت: یکی از ورزش‌های حوزه معلولان ورزش بوچیا است که بیشترین جذب در این ورزش مربوط به ایران است و این جاذبه با تکیه بر ظرفیت خانواده‌ها شکل گرفته است. بوچیا (boccia) نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است. امروز تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه «کمیته ملی پارالمپیک»، «معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش» و «سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی» امضا شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *