شناسه خبر: 33919 منتشر شده در مورخ: 1400/4/7 ساعت: 12:31 گروه: اجتماعی  
۹۰ درصد بیماران پروانه ای حاصل ازدواج‌های فامیلی هستند
مدیرکل بهزیستی همدان:

۹۰ درصد بیماران پروانه ای حاصل ازدواج‌های فامیلی هستند

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد بیماران پروانه ای حاصل ازدواج های فامیلی هستند گفت: یکی از راه های پیشگیری از بروز اینگونه بیماری ها،‌ آموزش به خانواده ها برای پرهیز از ازدواج های فامیلی و ارائه آموزش هایی در زمینه فرزندآوری است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، «مهدی دیناری»  اظهار داشت: بخشی از بحث جلوگیری از تولد کودکان پروانه ای، در ممانعت از ازدواج‌های فامیلی است، اما بخش دیگری از این موضوع مربوط به خانواده‌هایی است که با وجود یک کودک پروانه‌ای باز هم بچه‌دار می‌شوند. وی با اشاره به اینکه بیماری "اپیدرمولیز بولوسا" یا "ای بی" در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول می کند ادامه داد: این بیماری به دلیل نازک شدن پوست و آسیب پذیری آن به بال‌های پروانه تشبیه می شود که در ایران با نام بیماری پروانه ای شناخته شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان عنوان کرد: حدود هزار نفر در کشور و ۴۷ نفر در استان همدان مبتلا به این بیماری هستند که ۳۵ بیمار زیر پوشش سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند و برای رفع مشکلاتشان تلاش می کنیم. دیناری با بیان اینکه هر بیماری که باعث ایجاد عوارض حسی، جسمی، حرکتی و ذهنی شود، از حمایت‌های حوزه توانبخشی برخوردار می‌شود خاطرنشان کرد: هیچ التیامی برای بیماری پروانه ای وجود ندارد مگر آنکه بتوان با شیوه‌های گوناگون از افزایش و دشواری‌های آن کاست. به گفته وی مستمری بیماران پروانه‌ای بین ۳۰۰ هزار تا یک میلیون تومان متغیر بوده و تاکنون برای پنج بیمار پروانه ای شغل ایجاد شده و یک نفر حائز دریافت مسکن شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان بیان کرد: بیشتر بیماران پروانه‌ای کمتر از ۱۲ سال سن دارند و عمده مشکل خانواده این بیماران هزینه بالای درمان است. تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *