شناسه خبر: 33918 منتشر شده در مورخ: 1400/4/7 ساعت: 12:30 گروه: اجتماعی  
ارائه خدمات بهزیستی به معلولان ناشی از حوادث
مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد:

ارائه خدمات بهزیستی به معلولان ناشی از حوادث

محمدرضا شهبازی گفت: افرادی که در اثر تصادفات دچار معلولیت می شوند می توانند برای دریافت خدمات به بهزیستی مراجعه کنند و متقاضی باشند اما در حال حاضر سیستم ارجاعی برای معرفی افراد دارای معلولیت وجود ندارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از برنا، محمدرضا شهبازی گفت: افرادی که در اثر تصادفات دچار معلولیت می شوند می توانند برای دریافت خدمات به بهزیستی مراجعه کنند و متقاضی باشند اما در حال حاضر سیستم ارجاعی برای معرفی افراد دارای معلولیت وجود ندارد.

او افزود: در این روش ملاک تشخیص میزان افت عملکرد ، فعالیت و مشارکت فرد است. بنابراین علت ایجاد معلولیت، در تعیین نوع و شدت معلولیت تاثیر ندارد و میزان افت عملکرد غیر قابل برگشت و یا افت پیشرونده معلولیت محسوب می شود.

میزان افت عملکرد معیاری برای شدت و نوع معلولیت است

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه براساس اینکه افت عملکرد در کدام دستگاه ها و سیستم بدن اتفاق می افتد، نوع و شد معلولیت سنجیده می شود، تصریح کرد: افرادی که بر اثر تصادفات دچار ضایعه نخایی می شوند نیز با همین روش ارزیابی می شوند ولی با توجه به اهمیت ارائه خدمات بهنگام به این گروه از آسیب ها، آنان در اولویت برنامه های توانبخشی قرار دارند.  

او ادامه داد: نمی توان عنوان کرد چند درصد از افرادی که در تصادفات دچار معلولیت می شوند به ما مراجعه می کنند.

شهبازی گفت: هر کسی با هر معلولیت و منشائی اگر به خدمات توانبخشی اجتماعی و حمایتی نیاز داشته باشد می تواند به مراکز خدمات بهزیستی در سراسر کشور مراجعه کند و ما خدمات را ارائه خواهیم کرد.

شهبازی ادامه داد: افرادی که در اثر تصادفات دچار معلولیت می شوند می توانند برای دریافت خدمات به بهزیستی مراجعه کنند و متقاضی باشند، اما در حال حاضر  سیستم ارجاعی برای معرفی افراد دارای معلولیت وجود ندارد.

او گفت: بنابراین در اکثر مواقع خود افراد هستند که برای دریافت خدمات به سازمان مراجعه می کنند البته برنامه های اجتماع محوری از قبیل برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه نیز وجود دارد که به صورت فعال نسبت به شناسایی افراد دارای معلولیت عمل می کند.

شهبازی تصریح کرد: در شناسایی افراد ضایعه نخاعی و بعضی دیگر از آسیب ها به دنبال آن هستیم که سیستم ارجاع بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان هلال احمر و سازمان بهزیستی  برقرار شود.

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برنامه ای طراحی شده که سیستم بهداشتی بتواند در این زمینه ورود کند، ادامه داد:  امکانی را فراهم می کنیم در پروژه ها و برنامه های خاصی که داریم این افراد را شناسایی کنیم.

شهبازی بیان کرد: 54 فعالیت حمایتی و توانبخشی را ارائه می کنیم که شامل پرداخت مستمری، پرداخت حق پرستاری، حمایت های دانشجویی و دانش آموزی، مناسب سازی منزل، حمایت برای تسهیل تردد، پلاک ویژه معلولان، ، پیگیری استخدام 3 درصد،  ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی در مراکز روزانه ، مراقبت و توانبخشی در مراکز شبانه روزی می شود.

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: این افراد می توانند از حمایت های سایر معاونت های سازمان بهزیستی نیز استفاده کنند.

 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *