شناسه خبر: 33909 منتشر شده در مورخ: 1400/4/6 ساعت: 08:24 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 6 تیر 1400

روزنامه یکشنبه 6 تیر 1400

عناوین امروز: اولین هتل تراز معلولین کشور تا سه ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد-دانش‌آموز نابینا مشهدی به ‌جز ترجمه کتاب برنامه‌نویسی می‌کند-گاهی خبرنگار، خبر می شود خود-مردم نگران تزریق دوز دوم واکسن کرونا نباشند-اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی گلبال بانوان-زن جوان: رئیسم اصرار دارد بچه را سقط کنم.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰

۱۶ ذوالقعده ۱۴۴۲

۲۷  ژوئن ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۷۳۳ 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

*اولین هتل تراز معلولین کشور تا سه ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

*دانش‌آموز نابینا مشهدی به ‌جز ترجمه کتاب برنامه‌نویسی می‌کند

*گاهی خبرنگار، خبر می شود خود

*مردم نگران تزریق دوز دوم واکسن کرونا نباشند

*اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی گلبال بانوان

*زن جوان: رئیسم اصرار دارد بچه را سقط کنم

 

.......اخبار ویژه

*اولین هتل تراز معلولین کشور تا سه ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از اولین هتل تراز معلولین در کشور از افتتاح این مجموعه‌ی اقامتی مجهز و بزرگ در مشهد تا سه ماه آینده خبر داد.

در این بازدید که خیر سازنده و بنیانگذار این هتل نیز حضور داشت، دکتر وحید قبادی‌دانا بر تسریع در روند تکمیل و تجهیز این هتل تأکید کرد و گفت: با همکاری معاونت توسعه مدیریت سازمان بهزیستی و تعامل بسیار خوب پیمانکار و خیر محترم، امیدواریم این هتل در سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس قولی که مسؤولان استان خراسان رضوی داده‌اند مشکلات معبر و مسیر تردد افراد دارای معلولیت در این مجموعه که اکنون با مشکلاتی مواجه است بزودی و با اجرای طرح تفصیلی شهرداری منطقه ثامن، حل خواهد شد.

دکتر قبادی دانا گفت: اگر چه ابتدا نام این مجموعه، مهمان‌سرای ارزان‌قیمت برای افراد بی‌بضاعت بود اما با همکاری و تعامل بسیار خوب خیر گرامی، حاج‌آقای شهسواری و خانواده‌ی ایشان تغییراتی در مجموعه داده شد و شرایط برای تغییر نام آن به هتل تراز معلولین فراهم شد.

وی با اشاره به کار خیر مجموعه که اهل استان یزد و از فعالان بخش تولید می‌باشد گفت: کار آقای شهسواری در کل خاورمیانه بی‌نظیر است از آن جهت که ایشان یک هتل به این خوبی را ساخته و به مددجویان بهزیستی اهدا کرده و مشتاقانه منتظر اقدامات نهایی است تا هر چه زودتر آن را به بهزیستی تحویل دهد.

دکتر قبادی گفت: در فرایند ساخت مجموعه، سمن‌های معلولین که مصرف‌کنندگان نهایی این هتل هستند از کشور و استان به این مجموعه آمدند و نظرات و ایده‌های خود را دادند تا ساختمان به بهترین وجه ممکن، ساخته شود.

وی ادامه داد: همچنین متخصصین مناسب‌سازی استان و کشور هم به مجموعه دعوت شدند تا همه‌ی الگوها و استانداردهای لازم برای هتل تراز معلولین در آن اجرایی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین ضمن تشکر از شهرداری، شورای شهر مشهد و استانداری خراسان رضوی گفت: تمام مسؤولین و مقاماتی که در استان و کشور از این مجموعه پشتیبانی کرده و همراهی خود را با جامعه‌ی هدف بهزیستی نشان داده‌اند قدردانی می‌کنیم.

دکتر قبادی دانا گفت: تأمین اعتبار برای تجهیزات داخلی ساختمان از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود و همه‌ی هزینه‌ها اعم از آنچه خیر، حاج‌آقای شهسواری و سازمان بهزیستی در این مجموعه انجام داده‌اند به صورت شفاف به اطلاع مردم می‌رسد.

وی همچنین گفت: هماهنگی‌هایی انجام شده تا مسیر تردد و حمل و نقل افراد دارای معلولیت از پایانه‌های مسافربری مشهد تا هتل نیز مناسب‌سازی شود و انشاءا ... افراد دارای معلولیت با سربلندی و سرافرازی با خانواده‌هایشان به این مجموعه مشرف شده و به پابوس آقا علی‌بن موسی الرضا(ع) که این روزها در جشن میلاد ایشان هستیم بیایند.

دکتر قبادی دانا گفت: مطمئن هستیم که توجهات و عنایات آقا علی بن موسی الرضا دستگیرمان بوده و این مجموعه با دعای ایشان برپا شده است.

وی تأکید کرد: این هتل می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها و دیگر مجموعه‌های اقامتی افراد دارای معلولیت قرار گیرد که در سایر هتل‌ها و مهمان‌سراهای این گروه از شهروندان نیز ملاک‌ها و استانداردهای مناسب‌سازی را به این شکل طراحی کنند.

دکتر قبادی دانا از مهندسین، طراحان و معمارانی که در طراحی این مجموعه با خیر پروژه همکاری داشته اند نیز تشکر کرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست که در دفتر هتل تراز معلولین انجام شد بر همکاری بهزیستی استان با خیر مجموعه و تلاش بسیار فشرده و رایزنی این نهاد با مسؤولان استان برای حل مسائل مناسب‌سازی محیطی آن تأکید کرد.

دکتر مسعود فیروزی گفت: ما مدت‌ها است که با شهرداری، شورای شهر، سازمان نظام مهندسی، استانداری و سایر مسؤولان مربوطه رایزنی داریم و جلسات فشرده و زیادی با آنان برگزار کرده ایم که همکاران ما در معاونت توانبخشی و ستاد مناسب‌سازی استان، پیگیری‌هایی داشته و به نتایج خوبی رسیده‌اند.

دکتر فیروزی گفت: در آخرین جلسه ستاد مناسب‌سازی استان، معاون استاندار، دستگاه‌های مربوطه را موظف کرد که با محوریت بهزیستی از مسیر تردد هتل تا حرم بازدید کارشناسی داشته و نقایص را به دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان منتقل کنند.

وی تصریح کرد: معاون هماهنگی عمرانی استانداری تأکید داشت که ظرف سه ماه آینده مشکل مناسب‌سازی این مسیر انجام شود و نتیجه به ستاد گزارش گردد.

خیر سازنده هتل تراز معلولین نیز در این جلسه بر همکاری با بهزیستی تأکید کرد و گفت: از دکتر قبادی دانا که امید را در دل ما زنده کرد و ادامه‌ی این کار بزرگ را میسر کرد تشکر می‌کنم.

 شهسواری گفت: تقاضا داریم سازمان بهزیستی، در کار تأمین اعتبار برای تجهیزات و مسائل باقیمانده که حدود ۲۰ میلیارد تومان می‌باشد تسریع کنند که بتوانیم به موقع این کار را به اتمام برسانیم.

شایان ذکر است در این بازدید، مدیر پروژه، علی مرزنگوشی، جزئیات مناسب‌سازی بخش‌های مختلف پروژه را برای رئیس سازمان بهزیستی و سایر مهمانان تشریح کرد و رئیس سازمان بهزیستی از نحوه مناسب‌سازی محیطی واحدهای اقامتی هتل، ابراز رضایت نمود.

 

..........گزارش ویژه

*دانش‌آموز نابینا مشهدی به ‌جز ترجمه کتاب برنامه‌نویسی می‌کند

بزرگمهر، دانش آموز کلاس پنجم است که رتبه اول مسابقات استانی پوستر در آموزش و پرورش را کسب کرده است و علاوه بر آن با تسلط به برنامه‌نویسی bgt توانسته بازی‌های صوتی جذابی بنویسد. او همچنین در آموزش شطرنج فعالیت دارد و تا حد زیادی به زبان انگلیسی مسلط است به‌گونه‌ای که تاکنون 10 کتاب داستان ترجمه کرده است. همین‌ها کافی است تا او را از سایر هم‌سن و سال‌هایش متمایز کنیم اما نکته غافل‌گیرکننده زندگی او این است.

بزرگمهر عماد حقی متولد سال 1388 است. از دو ماهگی که نابینایی او اثبات می‌شود، مادر اراده‌اش را محکم‌تر از قبل می‌کند تا فرزندش را طوری بار بیاورد که با پشتکار، موانع را از سر راهش بردارد. اکنون بزرگمهر 12سال دارد و فراتر از آنچه مادرش تصور می‌کرده پیش رفته و چنان پله‌های موفقیت را بالا می‌رود که تحسین همگان را برانگیخته است.

سال گذشته که آموزش‌ها مجازی می‌شوند، او هم مانند دیگر نابینایان وارد دنیای جدیدی می‌شود که آن را این‌گونه توضیح می‌دهد: «ابتدا برایم لپ‌تاپ گرفتند و باید کار با آن را یاد می‌گرفتم در کنارش هم لازم بود بتوانم با گوشی کار کنم اما خیلی می‌ترسیدم که نتوانم از پس آن بربیایم چون لپ‌تاپ دکمه داشت ولی گوشی‌های لمسی هیچ دکمه‌ای ندارند اما به کمک نرم‌افزارهایی که بود طی یکی دو روز توانستم کار با آن‌ها را یاد بگیرم.»
بعد از این بزرگمهر وارد دنیای اینترنت می‌شود و پس از آشنایی با یکی از سایت‌های مخصوص نابینایان، شروع به گذاشتن مطلب در آن می‌کند که کم کم این مطالب تخصصی می‌شوند.
 ساخت بازی و آموزش به نابینایان
او که از شش سالگی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده و شش ترم کلاس زبان رفته بود، از این پس با دیکشنری‌های مجازی آشنا می‌شود و دیگر بدون کلاس، تسلطش به زبان انگلیسی را افزایش می‌دهد.
بزرگمهر می‌گوید: «آشنایی با زبان انگلیسی و کار در فضای مجازی، من را وارد عرصه برنامه‌نویسی کرد و به‌دلیل علاقه‌ای که به آن احساس کردم وقت زیادی برایش گذاشتم. اکنون خودم یک بازی ساخته‌ام و آموزش‌های کار در فرم‌نگار گوگل را هم در سایت محله نابینایان و هم در وبلاگم گذاشته‌ام. این آموزش‌ها آن‌قدر برای دیگر نابینایان مفید بود که گاهی روزانه چند نفر از دانشجویان برای پایان‌نامه‌هایشان زنگ می‌زدند و می‌پرسیدند چطور از این امکان استفاده کنند.»
این دانش‌آموز موفق در تهیه کتاب‌های صوتی فعالیت دارد و مدتی است که یادگیری برنامه‌نویسی پایتون را نیز شروع کرده است. او آرزوی ساخت ربات هوشمند رایانه‌ای و برنامه‌نویس‌شدن به‌طور حرفه‌ای را در سر می‌پروراند و دوست دارد مسیری را که آغاز کرده تا رسیدن به موفقیت‌های بزرگ‌تر ادامه دهد تا در زندگی هرگز دچار کمبود نباشد.

 

........دریافت

*گاهی خبرنگار، خبر می شود خودش

(به یاد دو همکار سفر کرده در حادثه ی واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده نقده)

عصر چهارشنبه ی گذشته، خبر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده ی ارومیه به نقده، جنوب آذربایجان غربی، فضای خبری را اشغال کرد؛ خبری که انتشارش، مثل بمبی که در آسمان شهر منفجر می شود و ترکش هایش بر سر مردم می ریزد، روح مردم را زخمی و خونین کرد. خبر، خبر یک داغ تازه بود. داغی که مثل آوار بر سر مردم ریخت و غم جانکاه از دست دادن دو عزیز، دو دوست، دو همکار، دو خبرنگار، دو دختر جوان، دو انسان، روح هر شنونده را زیر بار سنگینش له کرد.

بهانه ی خوبی برای خواندن شعر نیست، به جز سوگواری و نوشتن سوگنامه. به یاد از دست دادن دو دوست و همکار جوان در حادثه ی واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده ی نقده، در این سوگ بزرگ، سه قطعه شعر از سه شاعر امروز را می خوانیم:

‏شفیعی کدکنی در پی درگذشت ‎مهشاد_کریمی و ‎ریحانه_یاسینی:

آن لحظه‌ها جوانی ما بود، آن لحظه‌ها که روح،درآن‌ها؛ مثلِ نگاهِ آهوی کوهی، بردشت و برگریوه رها بود؛ زان لحظه‌ها چه‌گونه توانیم؛ جزبا درود و تلخیِ بدرود

یاد کرد، آن لحظه‌ها که خوب‌ترین‌ها؛ از سال‌های عُمرِخدا بود، آن لحظه‌ها،جوانیِ ما بود .

در سوگ خبرنگارانی که ناباورانه رفتند

گاهی «خبرنگار»، «خبر» می‌شود خودش!

جایی که «مأمن» است، «خطر» می شود خودش!

گاهی به محض خواندن یک جمله از خبر،

بی‌اختیار، چشم تو تَر می‌شود خودش!

چشمی که گریه می‌کند از رنج دیگران-

بی‌سعی و رنج، اهل نظر می‌شود خودش!

گاهی بدون آنکه بخواهی، مسافری!

پایت پر از هوای سفر می‌شود خودش!

وقتی قرار نیست بمانی در انتظار،

دیوارِ پیشِ رویِ تو «در» می‌شود خودش!

«مرگ» انتهای زیستن آدمی نشد!

مثل مؤلفی که «اثر» می‌شود خودش!

حتماً به گوش ما «خبری تلخ» می‌رسد!

وقتی «خبرنگار»، خبر می‌شود خودش!

(اصغر ‌عظیمی‌مهر)

به نای خسته، دل شکسته، غزل بخوانم؟!

نمی توانم غزل بخوانم، نمی توانم.

و دوست دارم که روح خود را شبیه تیری در آسمان ها، روانه سازم.

شکسته پیشانی کمانم؛ نمی توانم.

مسافری خسته را شبیهم، چگونه راهی شوم از اینجا؟

عصا ندارم عجیب!

فرسوده استخوانم

نمی توانم.

چه خواهی از من پیاده آیم؟

که دیگر استادن خودم را ز ناتوانی،

وبال اینم، وبال آنم.

نمی توانم.

به چاه افتاده ای غریبم،

چگونه بالا بیایم اکنون؟

که رفته اند آن همه به ظاهر برادرانم،

نمی توانم.

اگرچه نایم همیشه خسته است،

اگرچه دل تا ابد شکسته است،

دوباره باید غزل بخوانم!

چرا نخوانم؟

نمی توانم.

(مهدی ملکی دولتآبادی)

 

......سلامت و بهداشت

*مردم نگران تزریق دوز دوم واکسن کرونا نباشند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مردم نگران تزریق دوز دوم واکسن کرونا نباشند زیرا به اندازه کافی توزیع و در دسترس قرار گرفته است.

به نقل از ایرنا، علیرضا رییسی افزود: واکسن افراد ۷۰ سال به بالا و جاماندگان این گروه سنی در حال انجام است و واکسن به اندازه کافی موجود بوده و مردم دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: مشکلاتی در ارتباط با تجمعات سالمندان برای واکسیناسیون کرونا در سطح تهران وجود داشت که با ایجاد ۷۵ مرکز تجمیع سلامت ، این مشکل برطرف شد.

وی افزود: در مورد تاخیر در دوز دوم واکسن نیز مردم نباید نگران باشند در مورد واکسن سینوفارم فاصله زمانی هشت هفته میان دوز اول و دوم و واکسن اسپوتنیک وی ۱۲ هفته فاصله زمانی موردی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در ماه های آینده بیش از هشت میلیون دوز واکسن داخلی علیه کرونا در اختیار مردم قرار می گیرد و واکسن های وارداتی نیز خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه روند واکسیناسیون سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای شتاب می یابد، گفت: بزودی فرآیند واکسیناسیون تکمیل می شود و تا پایان سال همه گروه های هدف یک دوز واکسن علیه کرونا را می زنند.

به گفته رئیسی، در حال حاضر در استان های جنوبی کشور از جمله بوشهر، هرمزگان ، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد شاهد افزایش روند شیوع کرونا هستیم .اگر رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی نگیریم به دلیل گرما و جهش های مختلف کرونا شاهد شیوع  بیماری در مابقی استان ها خواهیم بود. 

وی گفت: دلتا ویروس جهش یافته هندی در دنیا در حال تاخت و تاز است و افرادی هم که واکسن زدند در امان نیستند البته این به معنی نیست که واکسن اثر ندارد زیرا واکسن علیه کرونا در کاهش میزان بستری و مرگ و میر موثر بوده  است.

*برخورد با عوامل تولید و فروش داروی لاغری گلوریا: سرپرست دفتر بازرسی رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو از پیگیری قضایی برای دستگیری عاملان تولید و فروش داروی تقلبی گلوریا خبر داد.

 دکتر رسول ملکوتی اظهار کرد: فروش هرگونه مکمل و دارو در فضای مجازی غیر مجاز بوده و سازمان غذا و دارو به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: براساس گزارش‌های واصله مردمی و بازرسی‌های میدانی و به دنبال محرز شدن وجود روانگردان آمفتامین(شیشه) در قرص‌های تقلبی گلوریا، مراتب از طریق دادستان و سرپرست جرایم پزشکی ناحیه ۲۶ تهران پیگیری شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به برچسب اصالت روی فراورده‌های سلامت محور از قبیل دارو، مکمل، تجهیزات پزشکی و محصولات غذایی وارداتی اظهار کرد: برای اطمینان از اصالت این فرآورده‌ها حتما باید شناسه ردیابی و رهگیری روی محصولات از طریق سامانه مورد تایید سازمان غذا و دارو در سامانه www.ttac.ir و پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام شود.

بنابر اعلام وبدا، ملکوتی از مردم خواست در صورت مشاهده عدم تطابق استعلام با اطلاعات روی کالاها مراتب را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند.

*قیمت واکسن محل دعوا و نزاع نیست: رییس جمهور گفت: ما هم در حال خرید واکسن و هم در حال تولید آن هستیم. قیمت واکسن خارجی هم مختلف و کمتر یا بیشتر از ۱۰ دلار است. قیمت واکسن داخلی را هم وزارت بهداشت بر اساس هزینه ها و سود آن محاسبه می کند. جای دعوا و نزاع هم نیست که قیمت واکسن چقدر باشد. هنوز قیمت دقیقی مشخص نشده است.

روحانی افزود: ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن از کواکس خریدیم، از چین ۱۰ میلیون دوز و از روسیه هم خرید کردیم، اما کشور به ده ها میلیون دوز واکسن نیاز دارد. اگر ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور به واکسن نیاز داشته باشند، ۱۲۰ میلیون دوز نیاز داریم و اگر دوز سوم هم نیاز باشد، به ۱۸۰ میلیون دوز نیاز خواهیم داشت؛ بنابراین ما هم در حال خرید واکسن و هم در حال تولید آن هستیم.

 

..‌.....ورزشی

*اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی گلبال بانوان

اردوی تیم ملی گلبال جوانان بانوان جهت کسب آمادگی به منظور شرکت در مسابقات پارا آسیایی بحرین از چهارم تیر در کرمانشاه آغاز شده است. در این اردوی یک هفته ای که تا ۱۱ تیر ادامه خواهد داشت، نفرات زیر به تیم ملی دعوت شده اند.

سما عباس زاده از اردبیل

 فاطمه عجم دشتی از اصفهان

 نرگس امیری از اصفهان

رؤیا بخشی از کرمانشاه،

ام البنین شریفی از خوزستان 

محدثه شمسی بوگی از فارس

ویدا جبارزاده از فارس

معصومه واحدپور از زنجان

زهرا نعمتی از زنجان

زینب بیت سیاح  از خوزستان

راضیه حسن زاده از ارومیه.

آرزو حاجیان از خوزستان و ژیلا شیرزاد از مازندران  به عنوان مربی و زهره ابراهیمی از اصفهان به عنوان سرمربی، تیم را هدایت می کنند.

* بزرگترین بازی تاریخ بسکتبال ایران در المپیک

تیم ملی ایران در رقابت های المپیک توکیو در گروهی دشوار و با حضور تیم هایی چون آمریکا، فرانسه و یکی از تیم‌ های مرحله انتخابی قرار داشته و ایالت متحده با ستاره های بزرگ خود به دنبال تکرار موفقیت های گذشته است. دیدار بسکتبال ایران با آمریکا در المپیک توکیو، می تواند از جمله بزرگترین بازی های تاریخ بسکتبال ایران قلمداد شود.

فهرست 12 نفره تیم ایالات متحده آمریکا برای بازی های المپیک توکیو به شرح زیر اعلام شده است:

کوین دورانت-

دامیان لیلارد-

بردلی بیل-

جیسون تاتوم-

دوین بوکر-

زک لاوین-

کوین لاو-

بام آدبایو-

دریموند گرین-

جرو هالیدی-

کریس میدلتون

جرمی گرانت.

در این لیست، گرانت جایگزین جیمز هاردنی شد که به علت مصدومیت ناحیه همسترینگ در جریان بازی های پلی آف از لیست نهایی حذف شد. دورانت در حالی در سومین المپیک خود بازی خواهد کرد که در سال 2012 و 2016 موفق به کسب مدال طلا شده بود.اما با توجه به اینکه دورانت در سپتامبر 33 ساله شد و دو سال پیش دچار پارگی آشیل، حضور او در لیست تعجب بسیاری را برانگیخته است. با توجه به تعطیلی NBA، قابل درک است که دورانت روند سلامتی و بهبودی خود را در این تابستان در اولویت قرار دهد. اما با این حال دورانت از این تعطیلی بهره برده و تمام توان خود را صرف تلاش کسب سومین مدال طلا خواهد کرد. کارملو آنتونی با سه مدال طلا تنها بسکتبالیست مرد تاریخ بوده که موفق به کسب چنین دستاوردی شده است.

 

......حوادث

*زن جوان: رئیسم اصرار دارد بچه را سقط کنم

دیگر هیچ چیز برایم مهم نیست. یک هفته است که از خانه فرار کرده ام و آواره کوچه و خیابان شده ‌ام ولی نمیخواهم جنین سه ماهه ام را سقط کنم چرا که ...

زن 33 ساله که مدعی است برای احقاق حقش دست به دامان قانون شده و به پلیس پناه آورده است، درباره قصه تلخ زندگی اش به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری گفت: در یک خانواده پنج نفره به دنیا آمدم و از همان دوران نوزادی جثه ای ضعیف و لاغر داشتم. پدرم با آن که کارگری ساده بود اما همه تلاش خود را برای رفاه و آسایش خانواده اش به کار میگرفت. مادرم نیز خانه دار و زنی بسیار مهربان است. در همین شرایط من که کوچکترین عضو خانواده بودم تا مقطع دیپلم تحصیل کردم اما از همان دوران کودکی دچار بیماری صرع شدم و همواره دارو مصرف میکردم.

خلاصه 20 بهار از عمرم گذشته بود که «فخرالدین» به خواستگاری ام آمد اما پدر و مادرم ماجرای بیماری مرا از همسرم پنهان کردند چون مدعی بودند اگر داروهایم را مرتب مصرف کنم، مشکلی در زندگی ام پیش نمی آید ولی روزی که همسرم و خانواده اش در جریان بیماری ام قرار گرفتند، آشوبی در خانواده شروع شد تا جایی که همسرم مرا طلاق داد و من دوباره به خانه پدرم بازگشتم. اگرچه شکست بدی در زندگی خوردم اما بیشتر از آن، خیلی در این ماجرا تحقیر شدم و این موضوع بسیار آزارم میداد ،با این حال همه این تلخکامی ها را بخشی از سرنوشتم میدانستم تا این که حدود یک سال قبل و به پیشنهاد یکی از دوستانم در یک شرکت خصوصی به عنوان منشی استخدام شدم.

از این موضوع شادمان بودم چون نه تنها از تنهایی و افسردگی رهایی یافته بودم بلکه درآمدی نیز داشتم و کمک حال خانواده ام بودم. مدیر شرکت مردی میان سال بود که عروس و داماد داشت و در پوشش فردی خیر از نظر مالی به من کمک میکرد. حتی همسرش که کارمند یکی از ادارات بود، ماهیانه مبالغی را به حساب بانکی من واریز میکرد و به نوعی دستم را میگرفت. اما آرام آرام رفتارهای مهندس تغییر کرد به طوری که گاهی دستم را میگرفت و خودش را به من نزدیک میکرد. یکی دو بار به او تذکر دادم تا این که روزی به من گفت میخواهد از نظر مالی مرا حمایت کند و قصد انجام فعل حرام را ندارد. او سپس از من خواست که به عقد موقت او در آیم. مهندس بیش از 20سال از من بزرگتر بود و از سوی دیگر از همسرش خجالت میکشیدم. به همین دلیل پیشنهادش را نپذیرفتم اما او مدعی شد هنگامی که دچار تشنج شده ام از من فیلم گرفته است.

من هم که از افشای این موضوع میترسیدم، به ناچار به طور پنهانی به عقد موقت مهندس در آمدم. هیچ کس از این موضوع اطلاعی نداشت تا این که حدود سه ماه قبل متوجه شدم باردار هستم. از شدت ناراحتی به خودم میپیچیدم و نمیدانستم چه کار کنم. همه مرا به عنوان دختری مجرد میشناختند. می ترسیدم رسوایی بزرگی به بار آید. وقتی ماجرا را به مهندس گفتم او اصرار کرد که باید جنینم را سقط کنم ولی وجدانم اجازه نداد جنین سه ماهه ام را از بین ببرم. مدتی با افکارم جنگیدم تا این که هفته گذشته از خانه فرار کردم و آواره کوچه و خیابان بودم. بالاخره تصمیم گرفتم به قانون پناه بیاورم تا جنینم را حفظ کنم. اگرچه اصل صیغه نامه در دست مهندس است اما دفترخانه ای که عقد موقت مان را در آن جا ثبت کردیم میشناسم و ...

شایان ذکر است، با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری) رسیدگی قضایی به این پرونده آغاز شد و زن جوان نیز مورد مشاوره های روان شناختی قرار گرفت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
mahdi 1400/4/6 - 16:12
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با درود, اگر امکانش هست چند تا از بازیهای بزرگمهر که در ستون گزارش ویژه از آن نوشته بودید را نام ببرید تا ما نیز بازی کنیم :)
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *