شناسه خبر: 33905 منتشر شده در مورخ: 1400/4/5 ساعت: 11:11 گروه: اجتماعی  
اهم فعالیت های سازمان بهزیستی به مددجویان در طول دولت تدبیر و امید

اهم فعالیت های سازمان بهزیستی به مددجویان در طول دولت تدبیر و امید

رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به شهرستان سبزوار گفت: سیاست کلی سازمان بهزیستی، اضافه کردن مراکز نگهداری شبانه روزی نیست بلکه خانواده محوری اساس کار بهزیستی می باشد و همه برنامه ها در این جهت تنظیم و اجرا می شود.

به گزارش ایران سپید از سازمان بهزیستی، دکتر وحید قبادی دانا با بیان اینکه نباید به خاطر دیدگاه ها و مسائل سیاسی، خدمات دولت را نادیده گرفت، افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی سابقه ندارد که بنیاد مستضعفان ۵۰۰ میلیارد تومان برای مسکن و نیازهای مددجویان به بهزیستی کمک کند که این موارد در این دولت اتفاق افتاده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: سابقه نداشته که قرارگاه خاتم الانبیا ۱۰۰ میلیارد تومان در مسکن مددجویان برای دهک های پایین کمک اختصاص دهد.

دکتر قبادی دانا گفت: مستمری مددجویان بهزیستی از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ یازده برابر افزایش یافته است در حالی که حداقل حقوق و دستمزد کارگران در طول این مدت ۵ برابر شده است.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۷۹ قانون برنامه توسعه باید مستمری در طول این مدت به ۲۰ درصد حداقل حقوق می رسید، گفت: ما با وجود تورم های سال های اخیر این مستمری را به ۱۹ درصد حداقل حقوق رسانده ایم که امیدواریم به خاطر مسائل اقتصادی، دوباره عقب نیفتیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر بیانات و دیدگاه های مقام معظم رهبری در زمینه واگذاری کارهای بهزیستی به مردم یادآور شد: امسال برای ارائه فراگیر خدمات بهزیستی توسط مردم، ۲۵۲۷ مرکز مثبت زندگی را در کشور راه اندازی کردیم که ۱۳ هزار نفر روان شناس و مددکار تحصیل کرده مشغول فعالیت هستند و به مددجویان ما خدمات تخصصی ارائه می کنند.

دکتر قبادی دانا با تأکید بر اینکه افتخار ما نیست که مراکز شبانه روزی را گسترش دهیم گفت: افتخار ما این است که برای اولین بار در تاریخ بهزیستی، تعداد مددجویانی که در نزد خانواده نگهداری می شوند و حق پرستاری بیش از یک میلیون تومان در ماه دریافت می کنند بیش از افرادی است که در مراکز شبانه روزی نگهدای می شوند.

 وی همچنین خاطر نشان کرد: سرانه مراکز خیریه ای که مددجویان را نگهداری و به آنها خدمات توانبخشی ارائه می کنند از ۶۴۰ هزار تومان به دو میلیون در ماه افزایش یافته که هر ماه بر روی کارت بانکی آنها به صورت شفاف واریز می شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: در خصوص نیازها و مسائلی که در خصوص مددجویان شهرستان های جوین، جغتای، داورزن و سبزوار مطرح شد آقای مدیرکل استان بررسی بفرمایند و بر اساس نیازهای آمایش سرزمین هر نیازی باشد ما تأمین می کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *