شناسه خبر: 33884 منتشر شده در مورخ: 1400/3/31 ساعت: 18:37 گروه: اجتماعی  
نگاهی به سرویس های ششمین شماره مجله مانا

نگاهی به سرویس های ششمین شماره مجله مانا

ششمین شماره از ماهنامه الکترونیکی نابینایان ایران مانا، امروز دوشنبه 31 خرداد در وبسایت انجمن نابینایان ایران منتشر شد.

به گزارش ایران سپید در این شماره، امیر سرمدی، مدیر مسئول مانا انتظارات جامعه معلولان خطاب به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور هشتم ایران را مطرح کرده است. منصور شادکام قائم مقام انجمن و صاحب امتیاز مانا، گزارش اقدامات انجمن نابینایان ایران در خردادماه را بیان کرده و امید هاشمی سردبیر مانا در سرویس پیشخوان، سایت ها، نشریات و پادکست های ویژه نابینایان در خارج از کشور را بررسی کرده است.

فاطمه جوادیان، کارشناس آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان در سرویس زندگی، پای صحبت های والدین نابینا نشسته است تا ببیند آنها علیرغم مسئله نابینایی چگونه توانسته اند فرزندانشان را در دوران نوجوانی و مسیر پر از بحران این سن همراهی کنند.

زهرا همت: روانشناس و آموزگار آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در سرویس پژوهش های روانشناسی، به مقاله ای از آریل میشل سیلورمن و ادوارد سی بل،  فدراسیون ملی نابینایان آمریکا نگاهی انداخته و ارتباط بین پیشینه بریل‌خوانی و بهزیستی روانی بزرگسالان افراد نابینا را بررسی کرده است.

میر‌هادی نائینی‌زاده: دانشجوی دکتری مطالعات قرآنی در سرویس اشتغال، با داوود جعفری از موسیقی‌دانان برجسته نابینا همکلام شده تا راه ورود نابینایان به دنیای موسیقی و آهنگسازی به عنوان یک شغل را بررسی کند.

مجتبی خادمی: مترجم و بنیان‌گذار اولین وبسایت فارسی‌زبان ویژه نابینایان در ایران، در این شماره از سرویس پزشکی و سلامت نشریه مانا، بخش اول از محتوایی که مدرسه هدلی در خصوص آموزه‌هایی از یک متخصص توانبخشی بینایی در قالب یک پادکست منتشر کرده را ترجمه کرده است.

در ستون یادداشت، سید مهدی صادقی مدرس دانشگاه و فعال اجتماعی در حوزه‌ی معلولیت و مدیریت شهری، به ابزارهای قانونی شورا های اسلامی در خصوص دسترس پذیری مبلمان شهری و بررسی عملکرد شورای پنجم در این زمینه پرداخته است.

رقیه شفیعی: کتابدار بخش نابینایان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سرویس تازه های ضبط، علاوه بر معرفی دستچینی از جدیدترین کتاب های ضبط شده برای نابینایان، لیست مراکز تولید کننده و پخش کتاب های صوتی در سراسر کشور را منتشر کرده است.

علیرضا نصرتی گیمر نابینای مجله مانا در سرویس بازی باز، بازی ویندوزی «دِگِیت» را معرفی کرده و به آموزش آن پرداخته است.

اسکندر آبادی: نویسنده و خبرنگار رسانه دویچه وله، طی یادداشت اختصاصی که در اختیار نشریه مانا قرار داده، به نمایشگاه تجهیزات توانبخشی سایت سیتی که در آلمان برگزار می شود نگاهی انداخته و ادوار گذشته این نمایشگاه را از نظر گذرانده است.

سرویس طنز مجله مانا در شماره ششم، انتظارات جامعه نابینایان از رئیس جمهور آینده را به طنز کشیده است.

و سر انجام در ستون به قلم شما که مکانی است برای انتشار نوشته‌هایی به قلم مخاطبان مانا، عباس خاکسفیدی مدیرعامل انجمن نابینایان سیستان و بلوچستان، مسئولان را مخاطب گرفته و از مشکلات نابینایان برایشان نوشته است. در ادامه هم «مبینا موسوی»، شاعر جوان نابینا، خوانندگان مانا را به یک غزل ناب و تازه مهمان کرده است.

مانا هیچ ویرایش و دخل و تصرفی بر روی نوشته‌ها اعمال نمی‌کند و طبعاً مسؤولیت محتوای نوشته های ستون به قلم شما، بر عهده نویسندگان خواهد بود.

دانلود پادکست های مانا

ویترین مانا جایی است که مخاطبان می‌توانند خلاصه‌ای از محتوای این ماهنامه را به قلم شهروز حسینی،  اجرای صنم اوشلی    و تدوین اشکان آذر ماسوله بشنوند. شما می‌توانید ویترین را از اینجا بارگیری کنید. این لینک هم امکان دانلود گزارش صوتی عملکرد انجمن در خرداد ۱۴۰۰ را به شما خواهد داد. همچنین می‌توانید پادکست پیشخوان را از اینجا و بازی‌باز را هم از این طریق و بگو چیست کار را از این لینک دانلود کنید.
اگر می‌خواهید نسخه متنی مانا را در یک فایل به صورت یکجا بر روی رایانه یا تلفنتان مطالعه کنید، می‌توانید بسته به نیاز یا سلیقه، از نسخه پی‌دی‌اف یا اچ‌تی‌ام‌ال استفاده کنید.

ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی نابینایان ایران مانا را می توانید از طریق
وبسایت انجمن نابینایان ایران
مطالعه کنید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *