شناسه خبر: 33882 منتشر شده در مورخ: 1400/3/31 ساعت: 13:57 گروه: اجتماعی  
تدوین آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان

تدوین آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با اشاره به این که در سال گذشته موفق به آموزش مهارت های چندگانه به ۱۰ درصد از معلمان ویژه دانش آموزان ناتوان ذهنی شده ایم، گفت: آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان، تدوین و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش ایران سپید از آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مناسب سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: مؤلفه ها، اجزا و ارکان مدرسه باید با نیازهای دانش آموزان انطباق یابد و با شرایط آنها متناسب شود و با این هدف، بسته تحولی مدرسه انطباقی با سه برنامه و ۹فعالیت، درسال گذشته اجرایی شد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد کشوری هماهنگی و پیگیری مناسب سازی، گفت: استاندارد سازی مراکز و مدارس موجود در همه ابعاد و توسعه مراکز جدید در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.

وی با بیان این که سال گذشته ۱۹درصد خدمات توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نوآموزان پیش دبستانی افزایش یافته است، اظهار کرد: ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به نوآموزان استثنایی باید از سنین پایین شروع شود و اولین گام آن شناسایی و غربالگری نوآموزان دارای نیازهای ویژه است.

وی افزود: بسته مداخلات بهنگام طلایی با هدف مداخلات بهنگام در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده و در همین راستا تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای استفاده از نتایج غربالگری این دستگاه ها منعقد شده است. در اولین نشست شورای سازمان در سال جاری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد افزایش سه گروه به گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصویب خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از ضرورت های دانش آموزان با نیازهای ویژه را آموزش های کاربردی و مهارتی دانست و گفت: مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مدارس زندگی باشند و دوره های متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای با همین هدف در آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شده است.

حسینی افزود: آموزش مهارت های چندگانه به ۱۰درصد ازمعلمان ویژه دانش آموزان ناتوان ذهنی و آموزش «زبان اشاره» و خط بریل،آموزش به ۸هزار نفر از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته بوده است.

به گفته وی آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *