وی افزود: مؤلفه ها، اجزا و ارکان مدرسه باید با نیازهای دانش آموزان انطباق یابد و با شرایط آنها متناسب شود و با این هدف، بسته تحولی مدرسه انطباقی با سه برنامه و ۹فعالیت، درسال گذشته اجرایی شد.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد کشوری هماهنگی و پیگیری مناسب سازی، گفت: استاندارد سازی مراکز و مدارس موجود در همه ابعاد و توسعه مراکز جدید در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.
وی با بیان این که سال گذشته ۱۹درصد خدمات توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نوآموزان پیش دبستانی افزایش یافته است، اظهار کرد: ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به نوآموزان استثنایی باید از سنین پایین شروع شود و اولین گام آن شناسایی و غربالگری نوآموزان دارای نیازهای ویژه است.
وی افزود: بسته مداخلات بهنگام طلایی با هدف مداخلات بهنگام در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده و در همین راستا تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای استفاده از نتایج غربالگری این دستگاه ها منعقد شده است. در اولین نشست شورای سازمان در سال جاری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد افزایش سه گروه به گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصویب خواهد شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از ضرورت های دانش آموزان با نیازهای ویژه را آموزش های کاربردی و مهارتی دانست و گفت: مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مدارس زندگی باشند و دوره های متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای با همین هدف در آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شده است.
حسینی افزود: آموزش مهارت های چندگانه به ۱۰درصد ازمعلمان ویژه دانش آموزان ناتوان ذهنی و آموزش «زبان اشاره» و خط بریل،آموزش به ۸هزار نفر از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته بوده است.
به گفته وی آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.