شناسه خبر: 33874 منتشر شده در مورخ: 1400/3/31 ساعت: 09:20 گروه: اجتماعی  
مهلت سه ماهه برای رفع نقایص مناسب‌سازی مسیر زائرسرای معلولان به حرم مطهر
استاندار خراسان رضوی اولتیماتوم داد

مهلت سه ماهه برای رفع نقایص مناسب‌سازی مسیر زائرسرای معلولان به حرم مطهر

معاون هماهنگی عمرانی استاندار خراسان رضوی از تعیین مهلت سه ماهه برای رفع نقایص مناسب‌سازی در مسیر زائرسرای معلولان به حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایلنا، کمال الدین میرجعفریان در اولین جلسه ستاد مناسب‌سازی استان خراسان رضوی گفت: کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مرتبط با محوریت بهزیستی و استفاده از سمن‌های معلولان، از منطقه‌ی اطراف زائرسرا بازدید و نقایص موجود در مسیر تشرف معلولان به حرم را مشخص و به دبیرخانه‌ ستاد مناسب‌سازی منعکس کنند.

وی تأکید کرد: شهرداری منطقه‌ی ثامن و دستگاه‌های مرتبط سه ماه فرصت دارند که این نقایص را مرتفع کرده و در جلسه آینده‌ ستاد که سه ماه دیگر خواهد بود گزارش رفع نقایص را در ستاد عنوان کنند.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، شهرداری مشهد، اداره کل راه و شهرسازی، نماینده راهداری استان و بهزیستی خراسان رضوی، مطالب و مواردی را که در دستور کار ستاد بود عنوان کردند.

موضوعات مطرح شده، عدم مناسب‌سازی مجتمع‌های رفاهی بین راهی، اتوبوس‌های بین شهری، ایستگاه‌های اتوبوس شرکت واحد، اتوبوس‌های درون شهری، اماکن دولتی، ساختمان‌های اداری و مسیرهای تشرف زائرسرای معلولان در جوار حرم رضوی بود که از سوی دستگاه‌های مرتبط، گزارش‌هایی در این زمینه‌ها اعلام شد.

معاون استاندار در پایان گزارش شهرداری گفت: مسئولیت مناسب‌سازی تمام اماکن محیط شهری با شهرداری و نظام مهندسی است و این دو نهاد به عنوان کنترل و نظارت کننده‌ ساختمان، باید موارد را پایش و نظارت کنند و اگر ساختمان‌ها مناسب‌سازی نشده باشند نباید پایان کار به آنها داده شود.

معاون استاندار در پایان گزارش نماینده راه و شهرسازی گفت: مناسب‌سازی اماکن عمومی مرتبط و تحت نظارت این دستگاه که در طرح‌های تفصیلی دیده شده و همچنین ساختمان‌های اداری مربوط به این دستگاه، جزو وظایف قطعی و لاینفک شهرسازی است و اگر نظام مهندسی یا دیگر دستگاه‌های مسئول، کوتاهی کنند، باید راه و شهرسازی به عنوان دستگاه حاکمیتی مسئول، پاسخگوی عملکرد این دوایر باشد.

وی گفت: از سال ۹۶ مناسب‌سازی مجتمع‌های بین راهی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و مجتمع‌هایی که در حال ساخت هستند یا موافقت اصولی گرفته‌اند تعهد محضری داده‌‌اند که مناسب‌سازی را انجام دهند.

وی ادامه داد: در مجتمع‌های دایر و قدیمی‌تر نیز مشکلات مالی با توجه به مسائل یکی دو سال گذشته که کسب و کار آنها را تحت تأثیر قرار داده از استانداری تقاضا داریم که اگر ممکن است از بودجه زیارت به صورت تسهیلات به اینها کمک شود که بتوانند مناسب‌سازی را انجام دهند.

میرجعفریان تصریح کرد: هزینه مناسب‌سازی در مقابل سرمایه‌گذاری برای ساخت مجتمع بین راهی، عدد اندکی است و این اولویت‌بندی است که مشکل دارد که باید مناسب‌سازی در اولویت قرار گیرد.

نماینده جامعه معلولان خراسان رضوی نیز در این بخش گفت: با بررسی که ما انجام داده‌ایم ۸۰ درصد مجتمع‌های بین راهی مناسب‌سازی نیستند و مناسب‌سازی بقیه هم به گونه‌ای است که مشکلاتی دارد که برای معلولان قابل استفاده نیست.

در این قسمت، معاون استاندار از بهزیستی خواست در رأس یک کمیته مشترک با جامعه معلولین، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های مرتبط از مجتمع‌ها گزارشی تهیه و نواقص به ستاد مناسب‌سازی استان اعلام گردد که حد اکثر تا شش ماه از تاریخ ارائه گزارش، این نواقص به طور کامل برطرف شود.

سپس سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در این زمینه گفت: حدود یک سال قبل با مسؤولان شهرداری و نظام مهندسی، از محل بازدید میدانی داشته ایم و شهرداری و نظام مهندسی وعده کردند که مشکلات این مسیرها را رفع کنند اما متأسفانه با وجود برخی کارهایی که انجام شده، موانع اصلی هنوز در مسیر زائرسرا به حرم باقی است.

وی ادامه داد: در سایبان‌ها به خاطر محیط اطراف، مشکلاتی داریم که مانع مناسب‌سازی می‌شود و شهرداری و یا اشخاص، باید مسیر را متناسب کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *