شناسه خبر: 33868 منتشر شده در مورخ: 1400/3/30 ساعت: 13:39 گروه: اجتماعی  
سنجش سلامت بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز در سال جاری

سنجش سلامت بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز در سال جاری

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در نشست مشترک با حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و حبیبی رئیس دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از سنجش بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایران سپید از آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اهمیت غربالگری و مداخلات بهنگام گفت: نظام تعلیم و تربیت باید در بهترین و مناسب ترین سن از همان اوایل تولد مداخلات حرفه ای را در راستای توانمند سازی نوآموزان مصروف دارد  و اگر در زمان مناسب مداخله حرفه ای محقق نگردد گاه معلولیت های پنهان در مسیر زمان تبدیل به معلولیت های آشکار و مزمن می گردد. 

وی افزود: لازمه مداخلات بهنگام طلایی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در سنین پایین است و در همین راستا در سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.
حسینی تصریح کرد: تلاش برای کاهش سن غربالگری از پیش دبستانی به سنین پایین تر و استفاده از نتایج غربالگری وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در برنامه سنجش سال جاری سنجش ۵۵ درصدی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی هدف گذاری شده است، گفت: در سال جاری نوبت گیری  نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایگاه های سنجش همزمان آغاز خواهد شد و در استان هایی که نیاز باشد در کنار پایگاه های اصلی سنجش، پایگاه های تخصصی سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز ایجاد خواهد شد.
حسینی خواستار رفع مشکلات سامانه سیدا جهت اتصال به سامانه سنجش شد و اظهار کرد: با اهتمام دفتر فناوری اطلاعات به زودی مشکلات سامانه سیدا حل خواهد شد و نوبت گیری نوآموزان در پایگاه های سنجش تسهیل خواهد شد.
وی افزود: به زودی  ویبنار آموزشی مشترک معاونت آموزش و پرورش استثنایی و ابتدایی برای تمامی عوامل پایگاه های سنجش  برگزار خواهد شد.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *