شناسه خبر: 33867 منتشر شده در مورخ: 1400/3/30 ساعت: 13:33 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

مناسب سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار با مدیرعامل شبکه تشکل‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور گفت: یکی از برنامه های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مناسب سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

به گزارش ایران سپید از سازمان اموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست گفت: مولفه ها، اجزا و ارکان مدرسه باید با نیازهای دانش آموزان انطباق یابد و با شرایط آنها متناسب شود و با این هدف بسته تحولی مدرسه انطباقی با سه برنامه و ۹ فعالیت سال گذشته در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد کشوری هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در ادامه گفت: استاندارد سازی مراکز  و مدارس موجود در همه ابعاد و توسعه مراکز  جدید در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹ درصد  خدمات توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نوآموزان پیش دبستانی افزایش داشت  اظهار کرد: ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به نوآموزان استثنایی باید از سنین پایین شروع شود و اولین گام آن شناسایی و غربالگری نوآموزان دارای نیازهای ویژه است.
وی افزود:بسته مداخلات بهنگام طلایی با هدف مداخلات بهنگام  در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است و در همین راستا تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای استفاده از نتایج غربالگری این دستگاه ها منعقد شده است.
حسینی گفت: در اولین نشست شورای سازمان  در سال جاری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد افزایش سه گروه به گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصویب خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از ضرورت های دانش آموزان با نیازهای ویژه را آموزش های کاربردی و مهارتی دانست و گفت: مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مدارس زندگی باشند و دوره های متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای با همین هدف در آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شده است.
وی افزود: آموزش مهارت های چندگانه به ۱۰ درصد معلمان دانش آموزان ناتوان ذهنی و آموزش زبان اشاره و خط بریل آموزش به ۸ هزار نفر از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته بود.
حسینی در پایان گفت: آیین نامه نحوه ورود معلولین به دانشگاه فرهنگیان تدوین شده  است و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *