شناسه خبر: 33863 منتشر شده در مورخ: 1400/3/30 ساعت: 11:17 گروه: ورزشی  
اختصاص ۳ سهمیه پارالمپیک زمستانی به ایران

اختصاص ۳ سهمیه پارالمپیک زمستانی به ایران

رییس انجمن پارااسکی از اختصاص سه سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین به ایران از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، عیسی ساوه شمشکی اظهار کرد: با توجه به برگزاری مسابقات بین المللی اسکی معلولان در رشته های آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی  سال گذشته به میزبانی ایران، از سوی IPC (کمیته بین المللی پارالمپیک) ۲ سهمیه اسنوبرد در بخش زنان و مردان و یک سهمیه آلپاین در بخش مردان برای بازیهای پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین اختصاص پیدا کرده که امیدوارم این تعداد در مسابقات جهانی نروژ تا ۷ سهمیه افزایش پیدا کند. وی گفت: مسابقات جهانی نروژ به دلیل تایید کلاس بندی بین المللی و کسب سهمیه در ۳ رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی از اهمیت زیادی برخوردار است و ما سعی داریم حداقل با ۱۲ ورزشکار زن و مرد در این تورنمنت حضور پیدا کنیم تا تعداد سهمیه های خود را افزایش دهیم.

شمشکی خاطرنشان کرد: در بازیهای پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸، با ۵ ورزشکار حضور داشتیم، اما این دوره سعی داریم علاوه بر افزایش تعداد سهمیه ها در جهت توسعه اسکی معلولان نیز تلاش کنیم، البته این امر در صورتی امکانپذیر است که در چند تورنمنت برون مرزی شرکت کنیم و تنها به اردوهای داخلی اکتفا نکنیم. وی در پاسخ به این پرسش که چقدر در این دوره از بازیهای پارالمپیک زمستانی امید به کسب مدال دارید؟ افزود: کسب مدال در شرایط کنونی کار سختی است، برای رسیدن به این هدف باید بیشتر تلاش کرد و در تورنمنت های مختلف شرکت کنیم تا شرایط کسب مدال برای اسکی بازان ایران فراهم شود.

شمشکی در پایان همچنین درباره زمان شروع اردوی تیم ملی اسکی معلولان برای شرکت در مسابقات جهانی نروژ، خاطرنشان کرد: نیمه دوم شهریور ورزشکاران به اردوی آمادگی جسمانی و بدنسازی دعوت خواهند شد که این اردو تا زمان اعزام تیم ملی اسکی معلولان به مسابقات جهانی نروژ که در دی ماه برگزار می شود، ادامه خواهد داشت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *